Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane Grandtour III 1.2 TCE (115KM)] Komunikat "Ryzyko awarii silnika" - różne kody błędów


Zasuszony

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to mój pierwszy post na forum więc z góry przepraszam za niewiedzę. Przeszukałem wiele wątków związanych z tym komunikatem (nie tylko tutaj). Wyświetlanie komunikatu w różnych modelach renault wynikało z wielu przyczyn (począwszy od sondy lambda, poprzez sterownik, cewki, problemy z wtryskami w kontekście przepływu czy ciśnienia itp.).

Natomiast nigdzie nie znalazłem żadnej referencji do mojego modelu, dlatego postanowiłem założyć osobny temat (jeśli duplikuję, to proszę o odesłanie do prawidłowego wątku).

 

Samochód:

Renault Megane Grandtour III 2014 1.2 TCE (115KM).

 

Problem:

Podczas jazdy pojawił się czerwony komunikat "Ryzyko awarii silnika". Stało się to w momencie jazdy z prędkością ~100 km/h i najechaniu na jakąś poprzeczną nierówność. Komunikat zniknął dosłownie po chwili - nie byłem nawet w stanie przeczytać, co się wyświetliło za pierwszym razem. Problem wrócił po ok tygodniu - żona jechała z podobną prędkością i przejeżdżała przez poziome czerwone pasy ostrzegawcze sygnalizujące ograniczenie prędkości (więc nazwijmy to minimalną nierówność) i znów pojawił się komunikat - tym razem zniknął po kilku sekundach po zmniejszenie prędkości do ok 60 km/h. Żona przyspieszyła do 100 km/h i pojawił się ponownie na parę sekund.

 

Podpięcie do komputera u zaprzyjaźnionego "pana Mietka" w warsztacie pokazało 3 kody błędu:

DF019 - Obwód przegrzewania sondy lambda przed katalizatorem

DF037 - Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze nr 3

DF029 - Odebrano sygnał przegrzewania silnika

 

Podczas jazdy nie było żadnych spadków mocy, nierównej pracy. W warsztacie pomiar temperatur w normie. Zero objawów poza komunikatem :(

 

Uprzedzając sugestie planuję jutro pojechać do ASO, bo podobno mają najlepsze oprogramowanie do odczytu błędów. Natomiast już na starcie jest to koszt, dlatego pytanie - czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem?

 

Nadmienię, że samochód ma przejechane raptem 46 tysięcy od nowości i jest bezwypadkowy, dlatego nie podejrzewałbym zużycia wspomnianych na początku elementów (czy to możliwe, by sonda uszkodziła się mechanicznie na nierówności?).

 

Z góry dziękuję podpowiedzi i wymianę doświadczeń.

Edytowane przez Zasuszony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zasuszony napisał:

Uprzedzając sugestie planuję jutro pojechać do ASO, bo podobno mają najlepsze oprogramowanie do odczytu błędów.

Wystarczy do kumatego mechanika od reno, posiadającego clip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Andrzej-2010 ma rację.

Mam znajomego z podobną MIII tylko 130 KM. Też miał podobny w treści błąd dotyczący sondy lambda przy podobnym przebiegu (błąd odczytany Torques i Elm327). Faktycznie pomogła wymiana sondy lambda przed katalizatorem. Sonda miała uszkodzona grzałkę (multimetr wykazał przerwę w obwodzie grzałki).

Czy oglądałeś jak wygląda przewód od owej sondy? Może być pogryziony przez zwierzę.

Co do przegrzewania: termostat sprawny?

Kiedy ostatnio zakładałeś do świec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 5.05.2020 o 22:17, Zasuszony napisał:

Witam,

to mój pierwszy post na forum więc z góry przepraszam za niewiedzę. Przeszukałem wiele wątków związanych z tym komunikatem (nie tylko tutaj). Wyświetlanie komunikatu w różnych modelach renault wynikało z wielu przyczyn (począwszy od sondy lambda, poprzez sterownik, cewki, problemy z wtryskami w kontekście przepływu czy ciśnienia itp.).

Natomiast nigdzie nie znalazłem żadnej referencji do mojego modelu, dlatego postanowiłem założyć osobny temat (jeśli duplikuję, to proszę o odesłanie do prawidłowego wątku).

 

Samochód:

Renault Megane Grandtour III 2014 1.2 TCE (115KM).

 

Problem:

Podczas jazdy pojawił się czerwony komunikat "Ryzyko awarii silnika". Stało się to w momencie jazdy z prędkością ~100 km/h i najechaniu na jakąś poprzeczną nierówność. Komunikat zniknął dosłownie po chwili - nie byłem nawet w stanie przeczytać, co się wyświetliło za pierwszym razem. Problem wrócił po ok tygodniu - żona jechała z podobną prędkością i przejeżdżała przez poziome czerwone pasy ostrzegawcze sygnalizujące ograniczenie prędkości (więc nazwijmy to minimalną nierówność) i znów pojawił się komunikat - tym razem zniknął po kilku sekundach po zmniejszenie prędkości do ok 60 km/h. Żona przyspieszyła do 100 km/h i pojawił się ponownie na parę sekund.

 

Podpięcie do komputera u zaprzyjaźnionego "pana Mietka" w warsztacie pokazało 3 kody błędu:

DF019 - Obwód przegrzewania sondy lambda przed katalizatorem

DF037 - Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze nr 3

DF029 - Odebrano sygnał przegrzewania silnika

 

Podczas jazdy nie było żadnych spadków mocy, nierównej pracy. W warsztacie pomiar temperatur w normie. Zero objawów poza komunikatem ?

 

Uprzedzając sugestie planuję jutro pojechać do ASO, bo podobno mają najlepsze oprogramowanie do odczytu błędów. Natomiast już na starcie jest to koszt, dlatego pytanie - czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem?

 

Nadmienię, że samochód ma przejechane raptem 46 tysięcy od nowości i jest bezwypadkowy, dlatego nie podejrzewałbym zużycia wspomnianych na początku elementów (czy to możliwe, by sonda uszkodziła się mechanicznie na nierówności?).

 

Z góry dziękuję podpowiedzi i wymianę doświadczeń.

 

Udało się rozwiązać problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!