Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam serdecznie. Chciałbym podzielić się problemem jaki mam w renault scenic grand III z 2010r, silnik 1.5 dci. 110 km, przejechane 245.000 tyś km.. Mianowicie podczas jazdy silnik nie ma żadnej mocy, jest strasznie mułowaty, brak mocy podczas przyspieszania. Nie wyświetla się  żaden błąd, byłem w warsztacie przeczyszczony został zawór egr, pdf, wymieniony filtr paliwa,powietrza i pomogło tylko częściowo na początku a po przejechaniu kilku kilometrów spowrotem silnik traci moc. Po wpieciu kompa nie pokazują się żadne błędy i mechanicy nie mają pojęcia co może być powodem takiej pracy silnika. Nadmieniam, że po uruchomieniu silnik pracuje równo. Proszę Was o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś do jakiego ciśnienia dmucha turbina. W ten sposób sprawdzisz szczelność dolotu włącznie z egrem. Ma to priorytetowy wpływ na moc silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób w warunkach garażowych można sprawdzić do jakiego ciśnienia dmucha turbina? Przyznam się, że nie chce mi się jeździć bez przerwy do tych warsztatów samochodowych ,które przy użyciu specjalistycznego sprzętu nie mają pojęcia o naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam przepływomierz umieszczony zaraz za filtrem powietrza. Ciśnienie doładowania żądane i faktyczne odczytasz elmem i z programem torque. Dostępne są dodatkowe PID-y dal tego silnika dzięki którym odczytasz wszystkie parametry pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, bonus1 napisał:

Mianowicie podczas jazdy silnik nie ma żadnej mocy, jest strasznie mułowaty, brak mocy podczas przyspieszania.

Nie wyświetla się  żaden błąd, byłem w warsztacie przeczyszczony został ;

   zawór egr,  pdf, wymieniony filtr paliwa, powietrza i pomogło tylko częściowo na początku

   a po przejechaniu kilku kilometrów  spowrotem silnik traci moc.

Do kontroli, przeczyszczenia przepływomierz;

  -  potrafi porządnie przymulić silnik a mało kiedy generuje błąd na clipie,

  -  miałeś dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach,

  -  nie regularnie zmieniałeś filtr powietrza,

  -  nie przeganiałeś auta na wysokich obrotach.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczyścilem przepływomierz lecz nic nie pomogło, ale ciekawa rzecz się pojawiła, w trakcie przyspieszania silnik wydawał dziwny odgłos po wyczyszczeniu przepływomierza oczywiście.

Ponadto odkrecilem i przemyłem  filtr ciśnienia kolektora ssącego, który był zanieczyszczony olejem lecz objawy dalej są takie same jak poprzednio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bonus1 napisał:

Przeczyścilem przepływomierz lecz nic nie pomogło,

Ponadto odkrecilem i przemyłem  filtr ciśnienia kolektora ssącego, który był zanieczyszczony olejem,

lecz objawy dalej są takie same jak poprzednio.

1/ Czy wymieniłeś oring przy przepływomierzu?

2/ Czujnik ciśnienia doładowania  ( przepływomierz ) czyści się sprayem i zapewnia szczelność jego montażu, 

3/ Komputer nic nie pokazuje możliwe, że egr działa w ograniczonym zakresie ; 

         a/ Uszkodzony/zablokowany egr wpływa na błędy;

                -   przepływomierza,

                -   czujnika ciśnienia doładowania,

                -   elektrozaworu podciśnienia turbiny, a on decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny,

         b/ Im więcej jazd po mieście, na krótkich trasach tym zawór będzie b. zawalony sadzą i nie będzie pracował prawidłowo,

         c/ W egr kąt otwarcia przepustnicy powinien zmieniać się płynnie.( do sprawdzenia na clipie),

         d/ EGR, najczęściej blokuje się w pozycji otwartej, ( tworzy się wówczas bardzo twardy nagar wokół egr-a ) i spaliny ciągle 

              dostarczane są do dolotu, a to zakłóca pracę elementów j/w,

         e/ Wężyki do egr , vacum pompy i turbiny uszkadzają się w miejscu mocowania;

                 -  sprawdzić czy są drożne, szczelne,

         f/ Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr ,

         g/ Czy słychać jak zawór egr się zamyka i otwiera ?

4/ Warto sprawdzić ;

        -  stan zaworu odmy olejowej,

        -  płynność zmiany długości sztangi turbiny,

5/ Ciekawe, jak w warsztacie przeczyszczono pdf???

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz kolejny! Nawiązując do wcześniejszych komentarzy dokonałem wymiany nowego przepływomierza i w dalszym ciągu problem się pojawia. Na pewno jest poprawa lecz zauważyłem, że podczas jazdy samochód nie ma mocy lecz po jakimś czasie dostaje powera i zbiera się na obroty ale i tak nie ma tej mocy co wcześniej. Już mi brak koncepcji co można jeszcze sprawdzić i proszę Was o poradę i wskazówki. Dzięki serdeczne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić sterowanie turbiną. Najwygodniej na wykresie odczytywać ciśnienie doładowania żądane i faktyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...