Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty na jałowym, gaśnięcie i problem z odpaleniem


adamvcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
mam dość specyficzny problem:

- na biegu jałowym spadają mi obroty bardzo często do 750 obr/min, a czasami nawet do 500, wtedy muszę przygazować żeby mi nie zgasł. Problem w tym, że jednak czasami gaśnie. 

 

- drugi problem z tym związany objawia się tym, że zaraz po zgaśnięciu ma duży problem z odpaleniem. Udaje się np. dopiero za 4-5 razem. Przy nieudanych próbach słychać że rozrusznik pracuje, czasami udaje mu się uruchomić silnik dosłownie na chwilę, ale wskazówka obrotów jest na 500 i po chwili znowu gaśnie. Dlatego przy próbach uruchomienia muszę również gazować. 

 

Najśmieszniejsze jest to, że już po skutecznym uruchomieniu pojazdu, mogę go gasić i zapalać nawet 10 razy i odpala bez zająknięcia w ułamek sekundy.

 

Co istotne, problem z odpaleniem zdarza się tylko i wyłącznie po opisanym zgaśnięciu. Odpalanie zimnego czy ciepłego silnika po krótkim postoju ZAWSZE jest skuteczne.

 

Co może być według was przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czujnik położenia wałka rozrządu ? 

a silniczek krokowy ?

diagnostyka komputerem ?

czy oby na pewno mechanik wymienił Ci koło zmiennych faz rozrządu ? słyszysz tzw grzechotkę jak odpalasz i nie chce odpalić ? może zainkasował kasę a koło zostało bo mu się ustawiać nie chciało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, adamvcf napisał:

KZFR razem z kompletem rozrządu wymieniałem ok. dwa miesiące temu i nie zauważyłem różnicy w opisywanym aspekcie.

A elektrozawór pozostał niesprawny. Wykończył jedno koło, a teraz dobija drugie.

Wszystko pod warunkiem prawidłowego oleju 5W.

30 minut temu, Refild napisał:

a silniczek krokowy ?

Skończył się z nastaniem M2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, jabrze napisał:

A elektrozawór pozostał niesprawny. Wykończył jedno koło, a teraz dobija drugie.

 

Jest jakaś możliwość diagnostyki tego elementu? czy po prostu wymienić i się przekonać?

 

1 godzinę temu, Refild napisał:

a czujnik położenia wałka rozrządu ? 

a silniczek krokowy ?

diagnostyka komputerem ?

czy oby na pewno mechanik wymienił Ci koło zmiennych faz rozrządu ? słyszysz tzw grzechotkę jak odpalasz i nie chce odpalić ? może zainkasował kasę a koło zostało bo mu się ustawiać nie chciało.

 

Czujnikowi będę musiał się przyjrzeć, mechanik żadnych błędów po podpięciu nie wykrył.

KZFR akurat na pewno wymienione, dostałem stare z powrotem ;) 

Przy rozruchu żadnego grzechotania nie ma, dźwięki są standardowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, adamvcf napisał:

Jest jakaś możliwość diagnostyki tego elementu? czy po prostu wymienić i się przekonać?

Zawartość kąta przesunięcia zapłonu na gorącym silniku i wolnych obrotach, oraz jego dryf. Zakładam, że masz powyżej 5 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!