Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty na jałowym, gaśnięcie i problem z odpaleniem


adamvcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
mam dość specyficzny problem:

- na biegu jałowym spadają mi obroty bardzo często do 750 obr/min, a czasami nawet do 500, wtedy muszę przygazować żeby mi nie zgasł. Problem w tym, że jednak czasami gaśnie. 

 

- drugi problem z tym związany objawia się tym, że zaraz po zgaśnięciu ma duży problem z odpaleniem. Udaje się np. dopiero za 4-5 razem. Przy nieudanych próbach słychać że rozrusznik pracuje, czasami udaje mu się uruchomić silnik dosłownie na chwilę, ale wskazówka obrotów jest na 500 i po chwili znowu gaśnie. Dlatego przy próbach uruchomienia muszę również gazować. 

 

Najśmieszniejsze jest to, że już po skutecznym uruchomieniu pojazdu, mogę go gasić i zapalać nawet 10 razy i odpala bez zająknięcia w ułamek sekundy.

 

Co istotne, problem z odpaleniem zdarza się tylko i wyłącznie po opisanym zgaśnięciu. Odpalanie zimnego czy ciepłego silnika po krótkim postoju ZAWSZE jest skuteczne.

 

Co może być według was przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czujnik położenia wałka rozrządu ? 

a silniczek krokowy ?

diagnostyka komputerem ?

czy oby na pewno mechanik wymienił Ci koło zmiennych faz rozrządu ? słyszysz tzw grzechotkę jak odpalasz i nie chce odpalić ? może zainkasował kasę a koło zostało bo mu się ustawiać nie chciało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, adamvcf napisał:

KZFR razem z kompletem rozrządu wymieniałem ok. dwa miesiące temu i nie zauważyłem różnicy w opisywanym aspekcie.

A elektrozawór pozostał niesprawny. Wykończył jedno koło, a teraz dobija drugie.

Wszystko pod warunkiem prawidłowego oleju 5W.

30 minut temu, Refild napisał:

a silniczek krokowy ?

Skończył się z nastaniem M2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, jabrze napisał:

A elektrozawór pozostał niesprawny. Wykończył jedno koło, a teraz dobija drugie.

 

Jest jakaś możliwość diagnostyki tego elementu? czy po prostu wymienić i się przekonać?

 

1 godzinę temu, Refild napisał:

a czujnik położenia wałka rozrządu ? 

a silniczek krokowy ?

diagnostyka komputerem ?

czy oby na pewno mechanik wymienił Ci koło zmiennych faz rozrządu ? słyszysz tzw grzechotkę jak odpalasz i nie chce odpalić ? może zainkasował kasę a koło zostało bo mu się ustawiać nie chciało.

 

Czujnikowi będę musiał się przyjrzeć, mechanik żadnych błędów po podpięciu nie wykrył.

KZFR akurat na pewno wymienione, dostałem stare z powrotem ;) 

Przy rozruchu żadnego grzechotania nie ma, dźwięki są standardowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, adamvcf napisał:

Jest jakaś możliwość diagnostyki tego elementu? czy po prostu wymienić i się przekonać?

Zawartość kąta przesunięcia zapłonu na gorącym silniku i wolnych obrotach, oraz jego dryf. Zakładam, że masz powyżej 5 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!