Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane GT 2.0 nierówna praca silnika na biegu jałowym


Rocco12345

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Posiadam Renault Megane Grandtour GT220 silnik poj. 2.0 rok produkcji 2014 przebieg 90 tyś.

Problem polega na tym że na wolnych obrotach na biegu jałowym jest delikatna nierówna praca i drgania przenoszące się na kierownice i fotel kierowcy.Słychać delikatne pyrkanie z rury wydechowej jak się doda lekko gazu i odejmuje.W czasie jazdy na wszystkich biegach samochód płynnie i dynamicznie przyśpiesza i jeździ. Dzieje się tak tylko na postoju.

Nie pokazuje żadnych kodów błędów. Wymieniony rozrząd, świece,  wtryskiwacze. W ASO stwierdzili poprzedniemu właścicielowi że poprostu auto ma wiekszą dawke paliwa i nic z tym nie zrobią. Wydaje mi się że coś musi mieć wpływ na większą dawke paliwa a zarazem nie pokazuje błędów. Czy ktoś miał moze podobny przypadek ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rocco12345 napisał:

Słychać delikatne pyrkanie z rury wydechowej jak się doda lekko gazu i odejmuje.

A/ Proponuje sprawdzić ;

    1/  czy świece i cewki są suche i czyste,

    2/  stan elektrozaworu kzfr ; czystość wnętrza i styków,

    3/  właściwy stan oleju w misce;

             - zalecany olej markowy,

   4/ czystość czoła czujników ; przez usunięcie z czoła czujników ciał obcych oraz tlenki ze styków,

          a/ położenia wału i wałka rozrządu oraz i ich łączy,

          b/ map sensora oraz zapewnić mu szczelność montażu,

4 godziny temu, Rocco12345 napisał:

na wolnych obrotach na biegu jałowym jest delikatna nierówna praca i drgania przenoszące się na kierownice i fotel kierowcy.

 

4 godziny temu, Rocco12345 napisał:

Wymieniony rozrząd, świece,  wtryskiwacze.

B/ Jeżeli ta usterka wystąpiła po wymianie rozrządu to zalecam ;

       1/ Kontrolę ustawienia rozrządu ;

             - rozrząd powinno ustawiać się na blokadzie ,

            -  ustawienie rozrządu nie jest najłatwiejszą rzeczą przy tym silniku, ze względu na małą ilość miejsca pod maską,

       2/ Drgania silnika o dużej masie mogą uszkodzić poduszki silnika ;

            -  wymiana tylko na poduszki marki ; OEM lub Hutchinson,

C/ Silnik nie posiada instalacji LPG ???

4 godziny temu, Rocco12345 napisał:

Nie pokazuje żadnych kodów błędów.

Wymieniony rozrząd, świece,  wtryskiwacze.

W ASO stwierdzili poprzedniemu właścicielowi że po prostu auto ma wiekszą dawke paliwa i nic z tym nie zrobią

D/ Brak błędów ;

   1/ To za mało na prawidłową diagnostykę silnika,

   2/ Warto by podejrzeć ;

         a/ podciśnienie dawane przez map sensor,

         b/ kąt wyprzedzenia zapłonu dla elektrozaworu KZFR , 

         c/ dane temperatury przez ;

                   - czujnik temperatury płynu,

                   - czujnik temperatury powietrza zassanego,

         d/ wartości napięcia dawane przez sondy.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 12.06.2020 o 15:47, Andrzej-2010 napisał:

A/ Proponuje sprawdzić ;

    1/  czy świece i cewki są suche i czyste,

    2/  stan elektrozaworu kzfr ; czystość wnętrza i styków,

    3/  właściwy stan oleju w misce;

             - zalecany olej markowy,

   4/ czystość czoła czujników ; przez usunięcie z czoła czujników ciał obcych oraz tlenki ze styków,

          a/ położenia wału i wałka rozrządu oraz i ich łączy,

          b/ map sensora oraz zapewnić mu szczelność montażu,

-wszystko sprawdzone

 

Cytat

B/ Jeżeli ta usterka wystąpiła po wymianie rozrządu to zalecam ;

       1/ Kontrolę ustawienia rozrządu ;

             - rozrząd powinno ustawiać się na blokadzie ,

            -  ustawienie rozrządu nie jest najłatwiejszą rzeczą przy tym silniku, ze względu na małą ilość miejsca pod maską,\

-Rozrząd ustawiony prawidłowo

       2/ Drgania silnika o dużej masie mogą uszkodzić poduszki silnika ;

            -  wymiana tylko na poduszki marki ; OEM lub Hutchinson,

C/ Silnik nie posiada instalacji LPG ???

D/ Brak błędów ;

   1/ To za mało na prawidłową diagnostykę silnika,

   2/ Warto by podejrzeć ;

         a/ podciśnienie dawane przez map sensor,

         b/ kąt wyprzedzenia zapłonu dla elektrozaworu KZFR , 

         c/ dane temperatury przez ;

                   - czujnik temperatury płynu,

                   - czujnik temperatury powietrza zassanego,

         d/ wartości napięcia dawane przez sondy.

-Silnik nie posiada LPG

-Podciśnienie 94KPa na wolnych

-Sondy pracują dobrze 

-Czujniki temperatury też

_Przepustnica wyczyszczona 

-Zmienony filtr paliwa

 

 

-

Objaw na wolnych dalej jak by przerywał silnik delikatnie .

 

Jest możliwość zmiany dawki paliwa?

Edytowane przez Rocco12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/Jaki olej stosujesz?

     - warto stosować olej markowy ;

          - min to 5W40,

          - a optymalnie to 0W40, 

     - kiedy olej był zmieniony?

Dnia 12.06.2020 o 12:14, Rocco12345 napisał:

Słychać delikatne pyrkanie z rury wydechowej jak się doda lekko gazu i odejmuje.

 

1 godzinę temu, Rocco12345 napisał:

Objaw na wolnych dalej jak by przerywał silnik delikatnie .

 

2/ Stan ;czyszczenie styków ; np; Kontakt 60,

     a/ Świece dokładnie oglądnij, pokaż zdjęcie świec,

     b/ Cewki ; muszą być suche, czyste, bez żadnych uszkodzeń, nadpaleń,

     c/ Wtryski ; styki suche czyste; przeczyścić styki,

     d/ Ecu ; na rozłączonym aku, przeczyścić styki,

3/ Pokaż na;  wolnych obrotach, silnik nagrzany ;

    a/ wskazania pracy sond lambda ;

           - przeczyszczone styki sond,

    b/ kąta wyprzedzenia zapłonu ;

           - przeczyszczony elektrozawór i jego styki,

    c/ jaką temperaturę silnika pokazuje sterownik silnika?

          - przeczyścić złącza czujnika temperatury cieczy,

1 godzinę temu, Rocco12345 napisał:

Jest możliwość zmiany dawki paliwa?

4/ Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

       a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map sensora,
       b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

       c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

       d/  pomiar tlenu w spalinach z sond lambda.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!