Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 4 montaż lusterka fotochromatycznego


Komarek

Rekomendowane odpowiedzi

W samochodach , które fabrycznie nie mają lusterka fotochromatycznego , możemy je sami założyć.  Pasuje zarówno z Megane 4 jak I Talismana. 

-czas potrzebny na wszystko - 1 godzina.
- materiały - kabel 0.5mm 2x3.5m.
                    - konektor d+m 2 pary
                    - taśma izolacyjna , koszulka izolacyjna 
                     - lutownica, cyna 

Mocowania w lusterkach wyglądają inaczej ale pasują na 100%. Lusterko założone jest na uchwyt klejony do szyby. 

Demontaż starego lusterka :
- rozbieramy plastiki/osłony wokół lusterka. Nie ma potrzeby odpinania kabli z kamery i czujników. 
-zdejmujemy panel z lampkami. 
- żeby zdjąć lusterko trzeba energicznie acz z wyczuciem walnąć od góry w uchwyt. Ja użyłem drewnianego klocka i młotka gumowego. Pięknie zeszło. 

 

Przygotowanie lusterka fotochromatycznego do montażu:
- nie mamy wiązki . Trzeba ją przygotować . Użyłem kabla 0,5mm . Podłączenie w skrzynce bezpieczników do 12+ po zapłonie i masy. W lusterku są 3 kable. Czarny to masa, biały 12+ , zielony do wstecznego wtedy się rozjaśnia ( u mnie nie używany , mam kamerę cofania) . Obcinamy wtyczkę , przedłużamy kabelki i zakładamy konektory .  U mnie niebieski to 12+ ,  brązowy to masa. Na jeden kabelek konektor męski na drugi żeński- ułatwi nam to montaż. 

 

Montaż wiązki 
- ciągniemy wiązkę od bezpieczników. Miałem już ułatwione zadanie gdyż wcześniej robiłem gniazdko do ładowarki z rejestratora. W każdym bądź razie 12+ po zapłonie i masa. Zdejmujemy uszczelkę drzwi.  Ciagniemy do lusterka słupkiem A . UWAGA! na poduszkę pod osłoną słupka. Wskazane odłaczenie akumulatora na czas prac. Osłonę słupka ciągniemy by wyskoczyła z zaczepów . Z umiarem,  zatrzyma się na zielonym wieszaku . Kabelki pięknie się ułożą, miejsca jest dużo. Wkładamy wiązkę  pod podsufitkę i kończymy przy uchwycie lusterka. Zostawiamy 10-12cm , które  schowa się pod osłoną. Podłączamy instalację i zakładamy lusterko, ruchem ku górze wkładając w uchwyt. Zakładamy osłony , podłączamy akumulator i cieszymy się wygodą lusterka samościemniającego .

20200614_163109.jpg

20200614_143821.jpg

20200614_143826.jpg

20200614_163140.jpg

20200614_145533.jpg

20200614_150859.jpg

20200614_152337.jpg

20200614_160353.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie wygląda to tak a lusterka pasują nie ważne czy mamy kamera czy nie @Komarek opisał jak to podłączyć z tym że ja podłączyłem do oświetlenia kabiny przy lusterku. Czas pracy bez podłączenia to max 5 min a stare lusterko zeszło bez problemu przy użyciu młotka gumowego i kawałka drewna.

20200630_132950.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kamykxp napisał:

podłączyłem do oświetlenia kabiny przy lusterku. 

20200630_132950.jpg

Tez nad tym myślałem. Zrobiłem od skrzynki ,  żeby w obudowie oświetlenia schować zasilacz do rejestratora. Ale muszę wpierw kupić stosowny adapter 5V micro USB. Wtedy kabel do lusterka będzie przydatny 

#Aliexpress 12,90 zł  35%OFF | 12 V do 5 V 3A 15 W ładowarka samochodowa DC moduł konwertera z Micro USB kabel
https://a.aliexpress.com/_dURxS8q

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tam już dodatkowe gniazdo 12V i ładowarkę , do zasilania kamerki.  Wychodzi ma to samo. Chce natomiast wsadzić zasilacz z wyjściem 5V do obudowy lampek.  Miejsce jest. Podłącze do niego rejestrator . I kamerkę IP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Dnia 14.06.2020 o 17:10, Komarek napisał:

Mocowania w lusterkach wyglądają inaczej ale pasują na 100%. Lusterko założone jest na uchwyt klejony do szyby. 

Kilka miesięcy temu zamiast lusterka zwykłego zamontowałem lusterko fotochromatyczne ale z Megane II - takie mi zostało - pasowało i działało. Było jednak zniszczone trochę - ząb czasu, wiec zamontowałem z Megane IV i tu mam pewną wątpliwość.

 

Niby mocowanie wchodzi bez problemu tak jak kolega pisał, jednak przy ustawianiu lusterka (jest dosyć pasownie - stawia spory opór), lusterko na mocowaniu sprężynowym "chodzi" - porusza się na sprężynie. Jest to dosyć spory "przełamaniowy ruch sprężynowy".

Czy u kolegów też to występuje? Bo wydaje się to celowe działanie, bo poddaje się z oporem i w pewnym - wydaje się, żę z góry ustalonym zakresie - możne żeby lusterko odpadło przy uderzeniu np. głową podczas wypadku?

Co myślicie?

 

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Komarek napisał:

Nie . U mnie chodzi dość ciężko, 

O to dziwne, bo dokładnie popatrzyłem i to ustępuje (sprężynuje) na tych wystających blachach (są inne niż w standardowym lusterku).. A spróbuj  dać do oporu lusterko w lewo lub prawo czy nie będzie się poddawało na tych blachach....  Może kolega nie zauważył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!