Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Clasic RXE 1.6, 16v 2000r. konserwacj


Rekomendowane odpowiedzi

w MII jest tez z tworzywa i nic sie nie rozkleja tylko... to tworzywo jest ponacinane (szkoda ze foto nei strzelilem) tak ze mozna je latwo lamac (specjalnie, choc nie wiem po kiego grzyba), sa ewidetnie specjalne naciecia :/ cos w stylu noza do tapet z lamanym ostrzem... nie wiem jak to wytlumaczyc :] w kazdym razie trzeba uwazac :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten co ja mam jest cały z wiskozy. Harmonijka i boki. Boki są znacznie grugsze. Po myciu harmonijka się w kilku miejscach odkleiła. Generalnie gdy jest suchy to jest b.sztywny. Po namoczeniu waży 3x wiecej i jest wiotki.

 

A wygląda on tak:

134137911

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wczoraj wyciagnalem (HURRA!!!!) filtr kabiny. przemylem do pod ciepla woda, wyszorowalem wanne z tego syfu i dzis, musze przyznac, ze nie ma zapachu. dalem maksymalne grzanie, nic. wczesniej dalem odparowanie szyb, klima wlaczona, tez nic. powietrze jest lepsze w "smaku", wiec polecam to zrobic kazdemu. tylko uwaga! filtr jest tak sprytnie zbudowany ze latwo go zlamac zwlaszcza jak sie namoczy i stanie ciezszy, wiec uwaga, ostroznie, trzymac za jak najwieksza powierzchnie.

Witam.

W jaki sposób wyciągnąłeś ten filtr? Czy robiłeś to tak: http://www.filtron.com.pl/2005/katalog/instrukcje/1130k.pdf czy miałeś jakiś inny, prostszy sposób :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety w ten sposob co jest w linku :/ z ta roznica ze w 2.pkt musialem jeszcze najpierw wyrwac pionowe obicie progu, bo ten... trojkat z wylacznikiem poduchy pasazera zachodzi pod tenze platik i nie bardzo che sie wyjac, trzeba by wyrwac na chama, ale potem sie nie wsadzi :] (sprawdzone)

 

najpierw trzeba zdjac (do gory) z zatrzaskow dolny prog, nastepnie ten lukowaty z przodu, powoli acz stanowczo wyrwac w kierunku tylu auta. reszta to juz kwestia szesciu srubek. tego kolektora za to nie trzeba wyciagac, choc to jest akurat najprostrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, ponieważ w ASO mechanik wyciągną ten filtr w ciągu minuty :shock: , bez rozkręcania czegokolwiek, dmuchną sprężarką i jeszcze szybciej włożył, a ja niestety tego nie podpatrzyłem. Ponadto czytałem gdzieś, że jest właśnie jakiś prostszy sposób, tylko nie wiem jaki :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien ale mozna go tez chyba wyjac bez wykrecania schowka, nie mialem czasu sprobowac, warto jednak za pierwszym razem sciagnac schowek zeby zobaczyc co i jak tam jest. potem mozna robic z pamieci, przynajmniej ja tak wole :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w kwestii samego filtra. Czy widziałeś gdzieś w sprzedaży taki filtr z aktywnym węglem (podobno jest lepszy, kolega w swoim focusie b. go chwali :mrgreen: )? Przeszukałem różne sklepy internetowe i znalazłem tylko zwykłe :-( . Mam na myśli zamiennik ponieważ oryginał z tym dodatkiem jest dla mnie ciut za drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciut za drogi tzn ile? do LII ojciec placil w ASO niecale 130PLN to nie jest, az tak drogo... a zamiennika nie szukalem jak na razie wiec nie wiem, natomiast co do samego z weglem to tez czuc roznice w aucie, mniej smrodu wpada, zwlaszcza z rur starych ikarusow :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do MII znalazłem na allegro za 89 zł(z węglem-tylko oryginał) i wydawało mi się, że to trochę drogo, ponieważ do focusa taki filtr (zamiennik) kosztuje niecałe 50PLN. Jak mi powiedziałeś za ile go można dostać w ASO to już sam nie wiem, może było warto :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę czasu minęło ale link był błędny http://moto.allegro.pl/item153249761_odgrz...imatyzacji.html, choć sposób czyszczenia instalacji jest dyskusyjny. Przypomina mi mycie samochodu karcherem w trakcie huraganu. Skoro mam odgrzybić miejsca gdzie grzyb lokalizuje swoje kolonie a więc w ciepełu, w ciemności i tam gdzie wilgoć (czyli właśnie instalacja klimy) to tam powinno sie podać w pierwszej kolejności środek właśnie w postaci mikrokropel czyli aerozolu. Wpuścić najlepiej w rurę dolotową .

Mój środek kupiłem w Tesco i wpuściłem przedłużoną rureczką PCW do dolotu. Klima na zero, full obroty wentylator , porcja, i na obieg tylko wewnątrz. I tak kilka razy. Drugi sposób : wpuściłem w szczelinę przy wyciągniętym filtrze kabinowym a otwór zatkany szmatką.

Filtr kabinowy wyciągam na dwa sposoby. 1 normalny z demontażem obudowy prawej póły, 2.

polega na delikatnym rozłamaniu na sekcje z wykorzystaniem podziału pionowego. Taką harmonijkę można spokojnie wsunąć bez demontażu jak w 1. sposobie. Instrukcja wymiany filtrów bedzie w Albumie na forum :mrgreen:

 

[ Dodano: 2007-01-06, 21:28 ]

Wkleję instrukcję wymiany

post-95-1168113589_thumb.jpg

post-1-1168113589_thumb.jpg

post-1-1168113590_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!