Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II Jak zamontować mocowanie tylnego czujnika ABS


Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Megane II dostaje komunikat: Sprawdź ABS". Mechanik sprawdzał i w lewym tylnym kole uszkodzone jest mocowanie czujnika ABS.

Dokupiłem takie mocowanie (zdjęcie poniżej). W jaki sposób je zamocować, w które miejsce (czy wystarczy tylko odkręcić koło czy coś jeszcze?)

 

cujnik.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie też gdzieś ktoś mi mowił że trzeba pościągać jeszcze hamulce i tarcze.

Jako że nigdy tego nie robiłem to pytanie czy trzeba mieć jakiś specjalistyczny sprzęt i czy to trudne:)?

Ostatnio robiłem szybę od strony kierowcy i poszło łatwo, ale z hamulcami nie ma żartów stąd pytanie czy łatwo się to wszystko rozkłada i składa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdjąć zacisk - prosta czynność, ale trudniej jest ściągnąć jarzmo - przykręcone na śruby Etorx (105 Nm, ale na klej go gwintu czerwony). Straszę: raz czytałem, że komuś się taka śruba obrobiła - można spróbować, jak puści OK, a jak nie to trzeba grzać. Ja w 11 letnim aucie wymieniałem tarcze to poszło gładko po wcześniejszym zalaniu odrdzewiaczem.

Tarcza przykręcona jest nakrętką chyba na klucz 32 (ktoś mnie na pewno poprawi) i dokręcona momentem 280 Nm - przyda się solidna nasadka i pokrętło z rurką. Zalecam przy ponownym montażu zakupić nową nakrętkę (samohamowna). Śruby od zacisków 36 Nm oryginalnie też skręcone na szczeliwo - ja nakładam niebieskie. Jak będziesz miał zdemontowane jarzma to warto usunąć rdzę z miejsc styku z klockami - pod blaszkami i polakierować - są fajne w sprzedaży lakiery wysokotemperaturowe w spray do zacisków. Z tarcz warto usunąć ranty i je polakierować. Prowadnice zacisku sprawdzić czy lekko pracują i ewentualnie przesmarować smarem do tego celu. Na klocki w miejscu styku z zaciskiem nałożyć pastę do tego przeznaczoną - nie będą piszczeć przy hamowaniu.

Co do szyby: zalecałbym nasmarowanie silnika, przekładni, oczyścić komutator papierem 2000-2500, wyczyścić przerwy w komutatorze oraz nasmarować prowadzenie linek, ślizgu szyby na prowadnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!