Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator Stardax, wymiana regulatora napięcia na Valeo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W moim aucie siedzi zamiennik alternatora Valeo. Jest to Stardax STX100561, z tego co znalazłem w necie to jest to zamiennik np Valeo TG11C055 i Valeo TG11C060. Problem jest w regulatorze napięcia (wtyczka na 1 PIN) Nie przekazuje on obciążenia alternatora do UCH. Jakiś czas temu byłem na Clipie i gość wykrył błąd DF624 który to podobno spodowany jest tym, że ten regulator nie przekazuje do UCH informacji o obciążeniu alternatora (podobno wyczytał to w dokumentacji) I teraz zastanawiam się, czy mógłbym do tego alternatora włożyć regulator napięcia oryginał od Valeo pasujący właśnie do TG11C055 i TG11C060? I czy te obciążenie w ogóle ma jakieś duże znaczenie? Problemów z akumulatorem ani ładowaniem nie mam, ale może ma to wpływ na jakieś inne aspekty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest jakiś patent związany z obciążeniem, czy ma on wpływ na cokolwiek to nie wiem, w teorii może na zużycie paliwa? Ponieważ kosztuje on grosze: https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-valeo-0350595253-gratis-9436858341 to bym go założył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony. Pasował jak tatusine w mamusine. Wymiana banalna po odkreceniu kabla od alternatora i zdjęciu obudowy do wykrecenia 3 śrubki. Muszę teraz podjechać na kompa sprawdzić czy błąd zniknął ale co do obrotów to jest lepiej, szybciej schodzi na 700 bez znaczenia czy klima włączona czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można? można. Jak na kompie będzie dobrze, to cząstka radości będzie także moją hehe. Bardzo lubię jak użytkownicy sami naprawiają samochody (oczywiście w ramach możliwości) a nie jeżdżą po serwisach/stacjach ASO, wykłócają się, męczą siebie i innych.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawia mnie jedno, w tym nowym regulatorze są dwie blaszki, w starym w tym miejscu jest radiator, nie da się go zdjąć. Ale wydaje mi się, że gdyby w nowym miał być radiator zakładany na te blaszki, to by po prostu był założony przez Valeo, a nie kupujący miałby się martwić o przekładanie. Drugie foto z neta, nie jest to dokładnie mój stary regulator, ale widać na nim o jaki radiator mi chodzi

Screenshot_20200827_172601.jpg

Screenshot_20200827_172549.jpg

Edytowane przez Kaczor89
Dodane foto dla porównania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!