Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Korekty wtrysku Megane II K4M 813


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Mam silnik K4M 813, instalacja STAG Qbox PLUS. Mam pytanie jakiego rzędu macie korekty długo i krótkookresowe przy tym silniku. U mnie dla obu paliw korekta długookresowa LTFT wynosi 16 natomiast krótkookresowa STFT oscyluje wokół 0. Co ciekawe przy dużym obciążeniu korekta STFT potrafi przyjąć wartość powyżej 50 % co jest dla mnie nie zrozumiałe. Myślałem że nie powinny przekroczyć 25%.

Jestem stroicielem samoukiem, ale wcześniej nie zwracałem tak bacznej uwagi na korekty jak na odchyłkę czasów wtrysków obu paliw. Obecnie odchyłka jest w zakresie -5+5 procent a w znaczym obszarze niemal równa 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

U mnie dla obu paliw korekta długookresowa LTFT wynosi 16 natomiast krótkookresowa STFT oscyluje wokół 0.

Zakręć gaz na butli,

Pojeździj ze 100 km na samej benzynie i wszystko będzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Na benie pojeżdżę. Ze szczelnością wtryskiwaczy, elektrozaworów nie mam problemu a reduktor silver nie puszcza gazu do dolotu. Także na razie nie zakręcam butli.

Dam znać co z korektami.

W poprzednim aucie tam chyba nie schodziły do 0.

Na samej benzynie po 50 km ciągiem:

Screenshot_20200909-051223.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym zagrożeniem dla silników eksploatowanych na gazie jest ;

        - nieprawidłowe strojenie instalacji LPG,

       - i w konsekwencji spalanie mieszanek ubogich,

                        - 27,34  +  63,28   =   35,94   -   mieszanka   b;uboga

Auto jedzie na złej mapie benzynowej ;

- skorygowanej przez ECU, w oparciu o źle wyregulowany gaz.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Największym zagrożeniem dla silników eksploatowanych na gazie jest ;

        - nieprawidłowe strojenie instalacji LPG,

       - i w konsekwencji spalanie mieszanek ubogich,

                        - 27,34  +  63,28   =   35,94   -   mieszanka   b;uboga

Auto jedzie na złej mapie benzynowej ;

- skorygowanej przez ECU, w oparciu o źle wyregulowany gaz.

 

 

 

Tylko ta wyliczana korekta jest dla benzyny (pomiar był na benzynie).

Na gazie korekta Lftf jest pomiędzy 14 a 20.

Czy to może świadczyć o słabej jakości benzynie czy może wtryski benzynowe przytkane? Bo skoro na LPG jest lepiej niż na benzynie a LPG jest strojone do mapy benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby lift wrocil do normalnej wartosci musisz zrestartowac korekty pyclipem albo jezdzic z 200 300km na samej benzynie wtedy korekata lift bedzie gora 5 plus minus wyższe wartosci swiadczą o jakiejś usterce lewe powietrze, niedomagajace wtryski , podparte zawory itp jaki masz map na biegu jalowym na rozgrzanym silniku i wylaczonych wszystkich odbiornikach pradu?  Twoj lift 16 z pierwszego postu to  4 wiec dobrze , jaki masz problem z silnikiem ze ci te korekty nie pasuja? Jesli lpg jest wystrojony źle to korekty są coraz wyższe a sterownik silnika nie wie ze samochod spala lpg tylko pb i robi tak żeby dawka paliwa była prawidłowa i zwiększa korekty ,każdy kto ma lpg jezdzi tylko na pb do momentu przełaczenia na lpg pozniej na lpg wiec żeby sterownik wrocil do normalnych korekt trzeba wyregulowac gaz albo pojezdzic na samej pb i po ustabilizowaniu liftu wyregolowac ponownie lpg u ciebie masz +4 wiec jak masz kabel do lpg podnoś mnoznik o 1  jezdzij dzień dwa i patrz jak korekta maleje jak dojdzie do 0 czy delikatnie minus to masz ok.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd ma świeżo po wymianie wraz z kołem. Zawór na początku odkryłem że się przywieszał i przy hamowaniu silnikiem pomiędzy 2- 1,8 k obrotów zarzężało koło. Po wymianie zaworu na chiński słychać delikatnie. Wyprzedzenie zapłonu ma wolnych -0,5 do max 3 stopni. Obroty delikatnie oscylują od 680 -715 obrotów czyli ok. Ale: podciśnienie mam 38. Było wyższe 39 , ale założyłem oryginalny filtr powietrza i spadło. Świece IK20TT. Pracuje cichutko, pali od startu. Mam wyłącznik czasowy pompy paliwa, takie mogę wykluczać podlewanie benzyną podczas jazdy na LPG. Przepustnica na wolnych 11-12%.

Dzięki Fullxda za podpowiedzi. Będę testować. Próbowałem skasować adaptacje Maxiecu, ale chyba coś zepsuli w programie bo komunikat że coś nie halo. Kiedyś to testowałem w przedlifcie i działało - korekty lądowały na 0 bez dziesiątków km na pb. Zaskoczyło mnie to że na pb korekty jeszcze bardziej poszybowały do góry. Wyjeżdżę stare paliwo - tankowane przed zamknięciem covid. Mnożnik zaczyna mi się od 1,4 i kończy na 1, aczkolwiek przy 11-12 ms odchyłka jest powyżej 5%, reszta prawie na 0. Ale to chyba dobrze aby na pełnym gazie było bogato. Na wolnych druga sonda jest na 0,6-0,7V. Poprzednie auto: druga zawsze była na 0,45V, ale zawsze więcej palił o 0,5 L gazu - co prawda kombi a ten HB. Kombi miał długą korektę zawsze +29. Po dłuższym odcinku potrafiła się obniżyć, ale po kolejnym odpaleniu i tak była +29.  U mnie przejechał 113 tyś na gazie i nic się nie działo. Kochane auto. Ten sam silnik a miał kopa, czasem czułem się jak bym miał w nim turbo, ale było minęło.

Screenshot_20200811-153133.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

podciśnienie mam 38.

Było wyższe 39 , ale założyłem oryginalny filtr powietrza i spadło.

Podciśnienie powinno zawierać się w granicach 28-36 kPa,

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

Na wolnych druga sonda jest na 0,6-0,7V.

Sprawna sonda powinna pracować w zakresie 0,6 do 0,8 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.09.2020 o 07:56, fullxda napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Andrzej-2010 mówi o pracy sondy za katalizatorem a Ty o pierwszej.

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje kolega wyżej pisal o sondzie diagnostycznej ale ty masz wszystko ok z sondami -Diagnostyczna sonda lambda za katalizatorem jest czujnikiem monitorującym działanie katalizatora. Sonda lambda za katalizatorem monitoruje jego działanie poprzez pomiar poziomu tlenu w spalinach, które go opuszczają. Jeśli sygnał sondy ma wysokie napięcie, katalizator działa skutecznie. Dzieje się tak dlatego, że w pracującym prawidłowo katalizatorze, cały tlen zawarty w spalinach jest zużywany do reakcji chemicznej z udziałem tlenu i szkodliwych substancji. Jednak w miarę zużywania się katalizatora, część szkodliwych gazów i tlenu nie bierze udziału w reakcji chemicznej i w niezmienionej postaci opuszcza katalizator. Sygnał wyjściowy z sondy lambda za katalizatorem będzie się stopniowo zbliżał do sygnału z sondy lambda przed katalizatorem, do chwili aż sygnał z obu sond będzie taki sam. Jednakowe sygnały wskazują na awarię (zużycie się) katalizatora i często jest przyczyna błedu silnika .Dowiedz sie jakie prawidlowe jest podcisnienia w twoim modelu silnika popytaj innych użytkowników ja akurat mam inny motor a tam podcisnienie mam 30-33 kpa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podciśnienie nie dawało mi spokoju. Ponieważ kiedyś wymieniłem mapsensor na zamienny to postanowiłem wrócić do oryginalnego. NIE RÓBCIE TEGO W DOMU: tak jak innym, mi też się ułamał, te oringi tak mocno trzymają... Założyłem stary oryginalny, no i podciśnienie 32-33 kpa. Okleję go silikonem i potwierdzę czy podciśnienie się nie zmieniło. Ale za to: wyprzedzenie zapłonu 3-6 stopni. Wcześniej było -0,5 +3.

Co do korekt: każde odpalenie silnika korekty startują z poziomu 16 % a krótka jeszcze dodaje do tego. Podniosłem mnożnik i teraz na wolnych obrotach czas wtrysku benzyny jest wyższy niż czas wtrysku benzyny podczas zasilania gazem a korekty po przejechaniu 40 kilku kilometrów i tak rosną z 16 do 30 LFTF.

Zobaczę co się będzie działo po zmianie mapsensora oraz jak dalej będzie się przedstawiać wyprzedzenie zapłonu. Coś mi się zdaje, że nie obędzie się bez zakupu oryginalnego zaworu. Obecnie mam chińczyka. Oryginalny się przycinał, pomimo rozciągnięcia sprężynki, nie mam do niego zaufania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas wtrysku benzyny ma być taki sam jak czas wtrysku benzyny po przełączeniu na lpg na wolnych obrotach !!!  Powyżej już ta regula nie obowiązuje  musisz monożnikiem wyregulować by czasy pb przy załączonej lpg były podobne- koryguj mnożnikiem, ja mam inny sterownik optimę nano  i tam sie mnoznikiem czy korektami po obrotach ustawia cały zakres pracy a obroty jałowe sie koryguję w programie w zakładce korekta biegu jałowego i klawiszami plus minus jest to wygodniejsze i praktyczniejsze niz w stagu bo klikasz i przełączasz na pb i lpg i porównujesz czasy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie dopasowuję mnożnik względem odchyłki czasów wtrysku. Wcześniej (gdy miałem podciśnienie 40 kpa) czas wtrysku dla obu paliw na wolnych był podobny, pomimo korekty LTFT 30 % i więcej. Teraz zbieram mapy i dopasowuję powoli. Wygląda na to, że przyczyną był nie sprawny mapsensor. Wyprzedzenie zapłonu wróciło do poziomu 0,5 +2,3. Po 46 km ciągiem miałem korektę LFTF na minusie. Co by świadczyło, że przez ten cały czas jeździłem na zbyt bogatej mieszance. Nawet na liczniku średnia spadła.

Czekam na ustabilizowanie korekt i dopasuję mnożnik. Natomiast korektą po obrotach , mam wrażenie, że powoduję rozjechanie map. Natomiast nigdy nie stosowałem korekt po temperaturze gazu. Zauważyłem, że: jechałem rano, temperatura powietrza 2-5 stopni, korekta LTFT poszybowała na minus, odchyłka zdecydowanie powyżej 5 %. Natomiast jak wracałem temperatura zewnętrzna grubo powyżej 20 stopni, temperatura odparowanego gazu 51-53 stopnie (nie zauważyłem rano) i LTFT była na plus 7%. Zastanawiam się czy nie wprowadzić korektę od temperatury gazu tak, że gdy temperatura gazu poniżej 45 stopni to zmniejszam ilość gazu o 5-10% lub powyżej 45 wzbogacam o 5-10%.

Jak uważacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!