Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Syczenie po włączeniu klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

u mnie to nie raczej kwestia nawiwewu bo dopki nie chodzi sprezarka wszystko jest ok, w momencie gdy zapala sie AC slychac "cykniecie" (sprzegielko sprezarki) i terkotanie sie zaczyna, takze nie jest to wina nawiewu...

Ja miałem podobnie, wydawało mi się że klima pracuje dobrze, po podjechaniu do serwisu okazało się, ze nie było czynnika i oleju. Po uzupełnieniu odgłos zniknął.

natomiast od czasu do czasu terkocze mi wentylator nawiewu. Wygląd to tak jakby coś tam wpadło, bo raz jest raz nie ma. Czekam na cieplejsze dni i spróbuję sie tam dobrać. Może rzeczywiście coś wpadło i ociera o wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

Dość stary wątek ale dla mnie niestety aktualny.

 

Mam ten sam lub podobny problem - jak włączę nawiew na przednią szybę na dużej lub największej mocy, to pojawia się małe syczenie.

 

Syczenie pojawia się tylko i wyłącznie dla sytuacji, gdy jest włączony nawiew na przednią szybę - niezależnie od tego, czy jest też nawiew na tylą szybę.

 

W październiku poprzedniego roku (2010) auto było u mechanika w związku z następującym problemem: po stronie pasażera w schowku auta (renault megane II HB 2004) gromadziła się woda. Nie można było określić przyczyny, konieczne było rozbieranie konsoli. Wg mechanika przyczyną było rozszczelnienie układu chłodzącego - dostał się tam jakimś cudem liść, który przytamował przepływ, nastąpiło rozszczelnienie, większość cieczy zbierała się w schowku.

Mechanik usunął liść, sprawdził szczelność układu - było wszystko w porządku - nabił 'klimę', zmienił filtr klimatyzacji. Wszystko było w porządku.

Aż do ostatniego tygodnia - pojawiło się syczenie.

 

Teraz się zastanawiam, gdzie jest problem. Prosiłabym o poradę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syczenie pojawia się tylko i wyłącznie dla sytuacji, gdy jest włączony nawiew na przednią szybę - niezależnie od tego, czy jest też nawiew na tylą szybę.

Nie bardzo rozumiem to sformułowanie, ale nie ważne.

Trudno powiedzieć co to za syczenie, raczej w obecnych temperaturach sprężarka nie będzie się włączać wiec syczenie może pochodzić tylko jako odgłos przepływającego powietrza. Może jak było robione z tym liściem coś zostało źle złożone? Trudno powiedzieć.

Moim zdaniem obserwował bym to i dalej jeździł. Poczekaj do wiosny, jak się dobrze ociepli. Jak będzie coś nie tak jedź do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście - mogłam to klarowniej opisać.

Powinno być tak:

Syczenie pojawia się tylko i wyłącznie dla sytuacji, gdy jest włączony nawiew na przednią szybę

Włączenie / wyłączenie nawiewu na tylną szybę nie ma znaczenia dla 'syczenia', tzn. że jak jest włączony nawiew na tylną szybę, bez nawiewu na przednią, to nie ma 'syczenia'.

 

Może teraz będzie to bardziej zrozumiałe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy jest nawiew na tylnią szybę Majka, :-D:-D:mrgreen: Podejrzewam że w wentylatorze znajduje się liść i on syczy od czasu do czasu. U mnie tak jest że mam liścia w wentylatorze (skubany tak się ustawił że nie mam jak go usunąć) i od czasu do czasu tak się ustawi że syczy. Ewentualnie u Ciebie jest liść w układzie doprowadzających powietrze na szybę przednią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majka, Spróbuj w czasie tego "syczenia" otworzyć jakąkolwiek szybę

Jak ustanie to masz przyczynę - nadmiar powietrza w szczelnej kabinie i właśnie dźwięk wydostawał się z kratek nadmuchowych , jak otwierałem szybę świst ustępował

Przerabiałem temat w Voyagerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden sposób na liście w przewodach wentylacyjnych. Niestety można go zastosować tylko latem gdy jest bardzo ciepło. Wówczas liście wysuszają się i można poprzez włączenie wentylatora na max i zatkanie wszystkich przewodów z wyjątkiem tego, w którym jest liść. Wówczas liść po prostu się połamie/skruszy i wyleci z układu wentylacji. Przetestowałem to kilka razy. Można też pomóc sobie jakimś cienkim drucikiem /rurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!