Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

check emission


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu w moim scenicu zapala się kontrolka silniczka, "serwis" z opisem jak w temacie :-/ Nie ma żadnych widocznych objawów, silnik nie traci mocy, spalanie w normie,odpala z buta. Nie ma też reguły kiedy, raz po przejechaniu 400 km, a innym razem po 10km, gaśnie też różnie, nieraz po wyjęciu karty, a innym razem po 2 - dniach :roll:

Co może być tego przyczyną, i co ten serwis oznacz? Może ktoś miał podobny przypadek i się podzieli doświadczeniami?

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za szybką odpowiedź ;-) przyznaję że trochę byłem zaniepokojony tym serwisem, napisz gdzie znajduje (znajdują) się ten czujnik i jak mogę go sprawdzić, czy jestem w stanie zrobić to sam, czy muszę odwiedzić aso?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam. U mnie od około 2 miesięcy świeci ten komunikat.Wczoraj miałem trochę wolnego czasu i pojechałem z tym do ASO.Podłączyli Clipa i wyszło,że to jest wina egr-u. Umówiony jest na wtorek na jego czyszczenie(mówili,że z reguły to pomaga). Jak dalej będzie,to napiszę.

Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sei08, EGR-a możesz sobie wyczyścić sam,ewentualnie jakis zaprzyjazniony Twój mechanik.W ASO skasują Cie jak za zboże.Z tego co wiem to po wyczyszczeniu zaworu błąd samoczynnie znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem sam.Ale w sceniku ciężko jest się tam dostać.Zaprzyjaźnionych mechaników też nie mam( ach te auta na "F",nie chcą mi się psuć :) ),a do jakiegoś magika boję się jechać,bo czasem ze z..bie. :-x Korzystam z tego Aso- http://www.bibmot.pl/index.php?option=com_...9&Itemid=38

Ceny mają takie same,jak inne warsztaty w okolicy,wg mnie bardzo nie ciągną po kieszeni. :)

 

I jestem po czyszczeniu egr-a.Wyciągnęli.przeczyścili i założyli z powrotem.Ale zalecali wymianę na nowy,bo ten się przycina.Koszt nowego zaworu u nich to około 800 złotych. :shock: Podziękowałem i poprosiłem o montaż starego.Powiedzieli,że przez jakiś czas powinien być, przycina się czasem,ale komunikat nie powinien świecić. :P Wyjechałem zadowolony. Dzisiaj przejechałem 40km. Odpalam autko,a tu co świeci? Oczywiście "check emmision"! :evil: Myślałem,że mnie coś trafi.Albo oni za słabo "wyczyścili" i się przycina,albo już ten zawór jest do wymiany.Już sam nie wiem.Zorientuję się w cenach ile kosztuje nowy,a wolnym dniem sam go już wyczyszczę. :-x Koszt montażu,czyszczenia i diagnostyki zamknął się w kwocie 200 złotych. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Próbowałem sam.Ale w sceniku ciężko jest się tam dostać.Zaprzyjaźnionych mechaników też nie mam( ach te auta na "F",nie chcą mi się psuć :) ),a do jakiegoś magika boję się jechać,bo czasem ze z..bie. :-x Korzystam z tego Aso- http://www.bibmot.pl/index.php?option=com_...9&Itemid=38

Ceny mają takie same,jak inne warsztaty w okolicy,wg mnie bardzo nie ciągną po kieszeni. :)

 

I jestem po czyszczeniu egr-a.Wyciągnęli.przeczyścili i założyli z powrotem.Ale zalecali wymianę na nowy,bo ten się przycina.Koszt nowego zaworu u nich to około 800 złotych. :shock: Podziękowałem i poprosiłem o montaż starego.Powiedzieli,że przez jakiś czas powinien być, przycina się czasem,ale komunikat nie powinien świecić. :) Wyjechałem zadowolony. Dzisiaj przejechałem 40km. Odpalam autko,a tu co świeci? Oczywiście "check emmision"! :evil: Myślałem,że mnie coś trafi.Albo oni za słabo "wyczyścili" i się przycina,albo już ten zawór jest do wymiany.Już sam nie wiem.Zorientuję się w cenach ile kosztuje nowy,a wolnym dniem sam go już wyczyszczę. :-x Koszt montażu,czyszczenia i diagnostyki zamknął się w kwocie 200 złotych. :roll:

ELEKTROMAGNES SIĘ ZAWIESZA,EGR DO WYMIANY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

 

Mam ten sam problem, ktoś ma fotkę lub wie gdzie się ten EGR znajduje w megane 1.4 benzyna ? Łatwo się do niego dostać ? Wyczyścił bym i sprawdził czy błąd zniknie.

Edytowane przez 1olek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za info, zacznę od zakupu interfejsu diagnostycznego i odczytania błędów, nie będę przecież wszystkiego wymieniał na chybił trafił ;)

 

Dodano: 29 sty 2017 - 11:29

Sprawa rozwiązana bez interfejsu diagnostycznego, rozpięła się rura w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem, pomiędzy elementami 1 i 2. Po złączeniu i przejechaniu kawałka i ponownym odpaleniu lampki zgasły i znikł napis check emmision. I pytanie jak ta puszka była fabrycznie przyczepiona, jest gwint w stalowym uchwycie ale w puszcze jest tylko dziura, wkręciłem śrubę M6 tak że wsunęła się w dziurę w puszce i jest OK, trzyma się i nie spada ale jak to fabrycznie było zamontowane ?

 

cięcie

lapka2.gif

Regulamin dodawania zdjęć

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!