Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu, skontroluj układ wydechowy, ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym poprosić forumowiczów o konsultację i pomoc w identyfikacji problemu:

Renault Fluence 1.6V benzyna 2010, przebieg 120000km, jazda bardzo sporadyczna (2-3 razy w tygodniu), auto garażowane w hali

Opis problemu - przeważnie na zimnym silniku, po przejechaniu od 1 km do 20 km auto przechodzi w tryb awaryjny, wyświetlając komunikaty w stylu: Sprawdź ESP, skontroluj układ wydechowy, itp. Wczoraj dodatkowo oprócz Service Light pokazał się Check Engine (układ wydechowy). W styczniu auto trafiło do Renault Dyszkiewicz w celu identyfikacji problemu, jednak nie został on rozwiązany. Serwis był w stanie zreprodukować problem, ale nie był w stanie stwierdzić czy problem jest związany ze świecami/cewkami/przewodami. Wtedy CLIP zaraportował wypadanie zapłonu w cylindrach 1-4. Jeśli wierzyć serwisowi, zamienili miejscami z parą 2-3. Od tego czasu problem ustał i pojawił się dopiero jesienią (niższa temperatura). Jeśli nie wyskoczy Check Engine, to błąd/tryb awaryjny znika po wyłączeniu i włączeniu ponownie zapłonu.

W załączeniu przesyłam aktualne statystyki zrzucone przez OBDII.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc i namiary na mechanika w Warszawie/okolicach.

Zrzut ekranu 2020-10-20 o 21.25.35.png Zrzut ekranu 2020-10-20 o 21.25.46.png Zrzut ekranu 2020-10-20 o 21.26.00.png Zrzut ekranu 2020-10-20 o 21.26.12.png

Zrzut ekranu 2020-10-20 o 21.27.13.png Zrzut ekranu 2020-10-20 o 21.37.07.png Zrzut ekranu 2020-10-20 o 21.42.16.png Zrzut ekranu 2020-10-20 o 21.44.50.png Zrzut ekranu 2020-10-20 o 21.45.33.png Zrzut ekranu 2020-10-21 o 08.23.43.png Zrzut ekranu 2020-10-21 o 08.28.27.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, m20201021 napisał:

Renault Fluence 1.6V benzyna 2010, przebieg 120000km;

  -  jazda bardzo sporadyczna (2-3 razy w tygodniu),

  -  auto garażowane w hali

Główny problem - to jazdy sporadyczne, krótkie, po mieście,

 

1 godzinę temu, m20201021 napisał:

CLIP zaraportował wypadanie zapłonu w cylindrach 1-4.

Jeśli wierzyć serwisowi, zamienili miejscami z parą 2-3.

Od tego czasu problem ustał i pojawił się dopiero jesienią (niższa temperatura).

Zamienili cewki???

Wypadanie zapłonu to;

   -  świece,

   -  cewki,

   -  wtryski,

   -  sondy,

1/Wymień świece na;

     a/ Beru Z340 ; niklowo - tytanowe, koszt ok; 45 zł/szt, odstęp elektrod ; 0,7 mm ;

          - wymiana po ok;100000 km przebiegu,

     b/ Beru Z193 ; zwykle świece, koszt ok ; 12 zł/ szt, odstęp elektrod ; 0,9 mm ;

          - wytrzymują ok; 30 do 40000 km przebiegu, a przy jeździe po mieście i na krótkich dystansach mniej,

          - po zakupie -należy zmniejszyć odstęp do 0,7 mm,

2/ Świece i cewki muszą być czyste i suche;

      - ilość wypadań zapłonu to ; 4371/4 ; 3733/3 ; 3322/2 ; 1282/1,

      - zakup 1 szt cewki beru ZS052 i wymień na czwartym cylindrze,

3/ Dokonaj pomiaru napięcia na sondach;

      - silnik nagrzany > 80 C,

      - obroty biegu jałowego.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szczegółową odpowiedź!

Rozumiem, że powinienem wymienić wszystkie świece? Czy rozsądnie jest wymienić też wszystkie cewki czy raczej jest to niepotrzebne? Staram się zrozumieć przyczynę problemu, szczególnie źe wypadający zapłon jest raportowany na wszystkich czterech cylindrach. Nie można jednoznacznie stwierdzić, że chodzi o konkretną parę czy jednostkę.

Zastanawiają mnie także nierówne wartości spalania stukowego na poszczególnych cylindrach (zrzut ekranu). Czy te wartości są w granicach normy? Widzę jedynie korelację między tymi wartościami a liczbą wypadań zapłonu.

Ad. 3

Obecny stan jeśli chodzi o obroty to:

- zimny silnik: 1100 obr/min

- nagrzany silnik: 800 obr/min (zdarza się oscylować między 800-1100, ale nie jest to znaczące falowanie, zazwyczaj przyjmuje jeden albo drugi poziom).

--- 

Mam jeszcze jedno pytanie dot. narzędzi. Rozumiem, że będę potrzebował klucza dynamometrycznego. Czy jakieś szczególne parametry są konieczne? Jakieś dodatkowe narzędzia? (Przyznaję bez bicia, że wcześniej nie wymieniałem osobiście cewek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, m20201021 napisał:

Czy rozsądnie jest wymienić też wszystkie cewki czy raczej jest to niepotrzebne?

1/ Wymień jedną i obserwuj; ( aby nie zwiększać niepotrzebnie kosztów ),

      - świece i cewki muszą być czyste i suche,

      - zadbaj aby nie było na nich śladów oleju i brudu,

19 minut temu, m20201021 napisał:

Staram się zrozumieć przyczynę problemu, szczególnie źe wypadający zapłon jest raportowany na wszystkich czterech cylindrach

2/ Chodzi o różnice w ilości wypadających zapłonów,

21 minut temu, m20201021 napisał:

Obecny stan jeśli chodzi o obroty to:

    - zimny silnik: 1100 obr/min

   -  nagrzany silnik: 800 obr/min (zdarza się oscylować między 800-1100, ale nie jest to znaczące falowanie,

       zazwyczaj przyjmuje jeden albo drugi poziom).

   Obroty na nagrzanym silniku są za wysokie; 

 3/ Wymień filtr powietrza,

 4/ Przeczyść ;

     - przepustnicę,

     - map sensor,

    - zapewnij szczelność ich montażu,

5/ Pomierz podciśnienie w układzie dolotowym;

       - warunki tak jak przy pomiarze sond,

6/ Po wykonaniu tych czynności należy często wypadać za miasto;

       - dać po garach - wysokie obroty 3000 obr/min aby przedmuchać katalizator,

      - ograniczyć ilość jazd po mieście i na krótkich dystansach.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Chodzi o różnice w ilości wypadających zapłonów,

 

 

Nie jest pewien czy rozumiem, wartości "4371/4 ; 3733/3 ; 3322/2 ; 1282/1" to nie liczby wypadań zapłonu tylko wartości spalania stukowego na poszczególnych cylindrach. Liczniki wypadań prezentują się następująco:

 

 

 

 

Zrzut ekranu 2020-10-21 o 11.09.24.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, m20201021 napisał:

to nie liczby wypadań zapłonu tylko wartości spalania stukowego na poszczególnych cylindrach.

Dla silnika zasilanego gazem ;

    - istotne są tzw; wypadania zapłonu,

    - czy jest instalacja LPG????

Dla silnika zasilanego benzyną ;

   - istotne są spalania stukowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienie. W tym przypadku mówimy o benzynie. Czy należy rozumieć, że te wartości powinny mieć podobne wartości? Czy zbyt wysoka wartość sugeruje z danym cylindrem (czy odwrotnie: zbyt niska)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, m20201021 napisał:

Czy zbyt wysoka wartość sugeruje z danym cylindrem (czy odwrotnie: zbyt niska)?

Korzystnie gdy ;

    -  im mniej, 

    -  jeżeli ilości mają podobne wartości,

Te ilości spalań stukowych dotyczą całego przebiegu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Te ilości spalań stukowych dotyczą całego przebiegu???

 

Zmierzone po krótkiej 10 min jeździe, wcześniej ok. 25 minut jazdy. Błędy widoczne na tablicy rozdzielczej (Check Engine, Service Light). Mogę wykonać dłuższy przejazd z podłączonym komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, m20201021 napisał:

Zmierzone po krótkiej 10 min jeździe, wcześniej ok. 25 minut jazdy. 

Jeżeli tak, to raczej ;

    -  wymiana wszystkich cewek,

    -  zatankuj do pełna benzynę 98 oktan,

Należy przełożyć wtrysk 4 z 1-wszym i dokonać pomiaru;

   - ale i tak ilość spalań stukowych na tak krótkim odcinki jest bardzo duża.

     

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli tak, to raczej ;

    -  wymiana wszystkich cewek,

 

Przyznam, że to mnie najbardziej zaniepokoiło, dlaczego problem dotyczy wszystkich cewek, a nie np. pary. No nic, postaram się pomierzyć ponownie i wtedy wymienić elementy. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktyka nieraz dowiodła, że ;

   - podmiany używanych /sprawnych cewek  - nie przynosiły rezultatów pozytywnych,

   - wymiana na nowe cewki - problemy  rozwiązane,

Zmniejszenie kosztów to ;

  - wymiana świec,

  - zapewnienie czystości i suchości cewek i świec,

 -  zatankowanie benzyny 98 oktan,

 -  zakup 1 szt cewki,  pomiary i obserwacja.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z Twoich danych wynika że masz 120 tys. przebiegu. Czyli rozrząd był wymieniany ??? ... czy od tego czasu masz te problemy z wypadaniem zapłonu ? Sprawdziłbym czy nie przestawił się lub nie jest źle ustawiony rozrząd zanim władowałbym się w koszty cewek itd. Uszkodzenie wszystkich cewek jednocześnie jest dziwne. Masz taki parametr jak licznik desynchronizacji wału korbowego .. i tam masz błędy. Oczywiście napisz nam jak potwierdzą się nasze przypuszczenia.

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 21.10.2020 o 13:20, m20201021 napisał:

 

Przyznam, że to mnie najbardziej zaniepokoiło, dlaczego problem dotyczy wszystkich cewek, a nie np. pary. No nic, postaram się pomierzyć ponownie i wtedy wymienić elementy. Dzięki!

Czy kolega rozwiązał problrm i może opisać co było powodem. Mam podobny problem ale z dieslem i wartość licznika desynchronizacji wału korbowego na podobnym poziomie. Obstawiam przestawiony rozrząd. 

Screenshot_20230319_212927_Photo Editor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!