Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie Megane 3 2.0tce


Adeq

Rekomendowane odpowiedzi

Wracam po czasie, a więc tak.

Czujniki temperatury sprawdzone.

Styki wyczyszczone, ogólnie wszystko ok.

Jedyny trop to fazy rozrządu, podpiąłem stary zawór żeby komputer błędu nie łapał, a nowy wkręcony do silnika i wychodzi na to że jak koło się nie przestawia samochód jedzie płynnie i nie szarpie.

Przypominam że tylko w zakresie 1800-2500 obrotów.

Albo to problem w sterowaniu LPG albo coś z kołem zmiennych faz.

Bo na zimnym silniku na benzynie czasami nim lekko szarpnie ale trudno to wyczuć, a na ciepłym jest ok. Na LPG szarpie cały czas tak samo.

Szukam dalej jak ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2022 o 14:56, bartelezo napisał:

instalacja gazowa nowa.

1/Nowa - nie znaczy, że fachowo zamontowana;

       - ZAKRĘĆ GAZ NA BUTLI!!!!!

       - pojeździj na samej benzynie,

2/ Jak wygląda kwestia;

       a/ termostatu,

W dniu 26.09.2022 o 14:56, bartelezo napisał:

termostat do wymiany bo mam 75 °C

     b/ kiedy wymieniany rozrząd?

W dniu 26.09.2022 o 06:49, bartelezo napisał:

- jak odepnę zawór faz rozrządu wszystko mija, jest trochę słabszy ale nic się nie dzieje.

- Idąc tym tropem wymieniłem zawór bo mój już olej przepuszczał i faktycznie był do wymiany,

   bo auto ma lepszego kopa od 3000 obr.

3/ Należy wykonać pomiary; Silnik rozgrzany do ok;90 C , bieg jałowy;

      a/ podciśnienia w układzie dolotowym,

      b/ kąta wyprzedzenia zapłonu,

      c/ przebiegu napięcia na sondach lambda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, po co zakręcać butlę?

Termostat wymieniony.

Co do pomiarów podciśnienia, kąta zapłonu.

Czy mogę poprosić o podpowiedź jaka wartości powinny być prawidłowe?

A rozrząd nie wiem kiedy był wymieniany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, bartelezo napisał:

Tak z ciekawości, po co zakręcać butlę?

Żeby całkowicie wyeliminować wpływ LPG na mapę benzynową. Szczególnie istotne przy szarpaniu i nierównej pracy na wolnych obrotach.

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest zależny od obrotów. Jest to bardzo ważny parametr gorącego silnika dlatego nic nie będziemy sugerować. Podasz obroty i kąt min-max bez dotykania pedału gazu.

Także pozostałe rzeczy o które poprosił Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bartelezo napisał:

A rozrząd nie wiem kiedy był wymieniany

Rozrząd należy wymienić zaraz po zakupie auta;

  - minimum przed pomiarami  - to kontrola ustawienia rozrządu,

  - jest czym depnąć w tym silniku a skutkuje ta przyjemność - przeskoczeniem paska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!