Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie Megane 3 2.0tce


Adeq

Rekomendowane odpowiedzi

Wracam po czasie, a więc tak.

Czujniki temperatury sprawdzone.

Styki wyczyszczone, ogólnie wszystko ok.

Jedyny trop to fazy rozrządu, podpiąłem stary zawór żeby komputer błędu nie łapał, a nowy wkręcony do silnika i wychodzi na to że jak koło się nie przestawia samochód jedzie płynnie i nie szarpie.

Przypominam że tylko w zakresie 1800-2500 obrotów.

Albo to problem w sterowaniu LPG albo coś z kołem zmiennych faz.

Bo na zimnym silniku na benzynie czasami nim lekko szarpnie ale trudno to wyczuć, a na ciepłym jest ok. Na LPG szarpie cały czas tak samo.

Szukam dalej jak ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2022 o 14:56, bartelezo napisał:

instalacja gazowa nowa.

1/Nowa - nie znaczy, że fachowo zamontowana;

       - ZAKRĘĆ GAZ NA BUTLI!!!!!

       - pojeździj na samej benzynie,

2/ Jak wygląda kwestia;

       a/ termostatu,

W dniu 26.09.2022 o 14:56, bartelezo napisał:

termostat do wymiany bo mam 75 °C

     b/ kiedy wymieniany rozrząd?

W dniu 26.09.2022 o 06:49, bartelezo napisał:

- jak odepnę zawór faz rozrządu wszystko mija, jest trochę słabszy ale nic się nie dzieje.

- Idąc tym tropem wymieniłem zawór bo mój już olej przepuszczał i faktycznie był do wymiany,

   bo auto ma lepszego kopa od 3000 obr.

3/ Należy wykonać pomiary; Silnik rozgrzany do ok;90 C , bieg jałowy;

      a/ podciśnienia w układzie dolotowym,

      b/ kąta wyprzedzenia zapłonu,

      c/ przebiegu napięcia na sondach lambda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, po co zakręcać butlę?

Termostat wymieniony.

Co do pomiarów podciśnienia, kąta zapłonu.

Czy mogę poprosić o podpowiedź jaka wartości powinny być prawidłowe?

A rozrząd nie wiem kiedy był wymieniany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, bartelezo napisał:

Tak z ciekawości, po co zakręcać butlę?

Żeby całkowicie wyeliminować wpływ LPG na mapę benzynową. Szczególnie istotne przy szarpaniu i nierównej pracy na wolnych obrotach.

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest zależny od obrotów. Jest to bardzo ważny parametr gorącego silnika dlatego nic nie będziemy sugerować. Podasz obroty i kąt min-max bez dotykania pedału gazu.

Także pozostałe rzeczy o które poprosił Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bartelezo napisał:

A rozrząd nie wiem kiedy był wymieniany

Rozrząd należy wymienić zaraz po zakupie auta;

  - minimum przed pomiarami  - to kontrola ustawienia rozrządu,

  - jest czym depnąć w tym silniku a skutkuje ta przyjemność - przeskoczeniem paska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!