Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie Megane 3 2.0tce


Adeq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy to mój pierwszy wpis . Podczas jazdy szarpie delikatnie przy wyższych obrotach przerywa, świeci się check kluczyka i trakcji.

Gorzej dzieje się po umyciu auta na myjni. 

Wymieniłem świece i nie pomogło, gdzie szukać ?

IMG_20201025_193317.jpg   IMG_20201025_193427.jpg   IMG_20200621_172918.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co mówi kolega Szwagier, też bym cewki wymienił. Co do przewodów zawsze warto, tylko... czy w tym silniku w ogóle są przewody zapłonowe? :) sorki, bo nie znam tego silnika i nie wiem, czy cewki nie są zakładane bezpośrednio na świece. Ktoś na pewno tu to sprostuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Adeq napisał:

komputer pokazuje spalanie stukowe.

Na 1 i 4 cylindrze ilość spalań stukowych jest największa ;

   -zamień wtryski  z 2 i 3 i powtórz pomiar,

Instalacji LPG nie ma???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Zakręć gaz na butli;

       -  zrób trasę  minimum  ok;100 km,

       -  na wysokich obrotach > 3000 obr/min, ale prędkość bezpieczna,

       -  celem przedmuchania katalizatora oraz komór spalania,

2/ Niewłaściwy skład mieszanki na LPG ;

        -  zbyt uboga mieszanka potrafi wypalić zawory i gniazda, niezależnie czy zawory mają ;

              - hydrauliczną regulację luzów zaworowych, czy ich brak ,

       -  zbyt bogata mieszanka

             - szybkie zniszczenie katalizatora, możliwość pożaru ,

3/ Ta ilość spalań stukowych ( niewyraźnie widać ) to na jakim dystansie?

Dnia 25.10.2020 o 19:50, Adeq napisał:

Wymieniłem świece i nie pomogło, gdzie szukać ?

4/ Czy wymienione świece mają odstęp elektrod 0,7 mm??

      - polecam świece beru,

5/ Zalać do pełna benzynę 100 oktanową;

      - tankować na sprawdzonych stacjach,

6/ Warto stosować markowy olej ;

        - min 5W40,

        - lub 0W40 lub 0W50. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nowe marki nie pamiętam ale takie jakie są zalecane podwójna platyna, dane pokazuje w tej chwili przed sprawdzeniem dystans ok 15km, za kilka kilometrów mam pierwszy przegląd instalacji LPG po 10k kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, uporałem się z szarpaniem i spalaniem stukowym.

Próbowałem wszystkiego, sprawdzałem wtryski, każdy wąż czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza, wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem każdy filtr i nie pomogło.

Okazało, się że temperatura pracy jest zbyt niska.

Wymieniłem termostat, który w zasadzie trzymał temperaturę lecz czasami przepuszczał.

Teraz działa bez najmniejszych zarzutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 25.10.2020 o 19:50, Adeq napisał:

Podczas jazdy szarpie delikatnie przy wyższych obrotach przerywa, świeci się check kluczyka i trakcji.

 

W dniu 4.12.2020 o 23:27, Adeq napisał:

Okazało, się że temperatura pracy jest zbyt niska.

Wymieniłem termostat, który w zasadzie trzymał temperaturę lecz czasami przepuszczał.

Teraz działa bez najmniejszych zarzutów.

Jaką temperaturę trzymał termostat przed zmianą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Odświeżę temat.

Mam problem ze swoim Megane 2.0 tce 180km. Mianowicie przy równej jeździe w zakresach od 1800 do 2500 trzęsie silnikiem i co jakiś szarpnie jak by mu zapłon wypadał, gdy dodam gazu i przyspieszam wszystko ok.

Auto jeździ na LPG i myślałem że to wina gazu ale na zimnym silniku na benzynie jest to samo tylko mniej wyczuwalne.

Świece są nowe, cewki wymieniałem.

 

Ciekawe jest to, że jak odepnę zawór faz rozrządu wszystko mija, jest trochę słabszy ale nic się nie dzieje.

Idąc tym tropem wymieniłem zawór bo mój już olej przepuszczał i faktycznie był do wymiany bo auto ma lepszego kopa od 3000 obr.

Ale niestety dalej trzęsie i przerywa.

Błędów nie ma.

Ja oczywiście szukam dalej i proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bartelezo napisał:

Megane 2.0 tce 180km.

 - Mianowicie przy równej jeździe w zakresach od 1800 do 2500 trzęsie silnikiem i co jakiś szarpnie jak by mu zapłon wypadał,         

       - gdy dodam gazu i przyspieszam wszystko ok.

 - Auto jeździ na LPG i myślałem że to wina gazu,  ale na zimnym silniku na benzynie jest to samo tylko mniej wyczuwalne.

- Świece są nowe, cewki wymieniałem.

W pierwszym rzędzie ;

   1/ zakręć gaz na butli,

   2/ wymień filtr powietrza,

   3/ przeczyść styki ecu, styki w UPC, styki wtryskiwaczy, 

   4/ czy przed rozruchem silnika rano ;

          - czujnik temperatury powietrza wlotowego  i czujnik temperatury płynu pokazują tą samą temperaturę???

    5/ na  rozgrzanym silniku obydwie sekcje czujnika temperatury płynu powinny dawać odczyt ok; 90 stopni,

         - uszkodzony czujnik -  to pojawi się rozbieżność ok kilkudziesięciu stopni,

    6/ kiedy wymieniany rozrząd i kzfr?

    7/ poczytaj  temat;  Szarpie na wysokich obrotach - 2.0 Tce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!