Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
W sobotę nabijałem klimę i wyszło że praktycznie w ogóle nie było czynnika chłodzącego. Test szczelności przeszedł pomyślnie ale fachowiec od klimy sugerował po zimie sprawdzić jeszcze raz klimę i wymienić osuszacz. 
Czy ktoś z kolegów da namiar gdzie w Megane 3 jest osuszacz w celu spisania jego numerów. Mile widziane też opinie na temat którego producenta warto kupić osuszacz, a którego unikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ten fachowiec to jakiś prorok czy co?.

Test szczelności mu wyszedł ok ale przyjechać na wiosnę? kabaret.

Żeby wyjąć parownik to trzeba pruć pól auta w środku wiesz o tym?, zazwyczaj najczęściej pada skraplacz czyli ta chłodnica z przodu auta, ale to takie gdybanie bez sensu, lepiej zmień warsztat.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, katalog Aniewa pokazuje ten: https://allegro.pl/oferta/osuszacz-klimatyzacji-renault-master-iii-2-3-10-9644621479  Ja nigdy nie miałem problemów z Klimą, wiec głowy nie dam. Taki numer podaje katalog TCD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rysunku numer 4 to osuszacz. Integralna część chłodnicy. To co podałeś w linku to może jakiś element klimatyzacji w ogóle nie przypominający jakiegokolwiek osuszacza. Dla mnie to prędzej zawór rozprężny.

 

image.thumb.png.a6f7fb22cd5dcdb61d5ef470cc929cec.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to to jakiś absurd integrować skraplacz z osuszaczem, który praktycznie powinien być wymieniany przy każdym rozszczelnieniu klimatyzacji. No cóż, absurdów na świecie nie brakuje, można zatem dodać jeden więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie w takim razie jaka jest w takim przypadku poprawna porcedura... bo mozna wymienic ta chłodnicę zalac na nowo czynnik, mechanik pewnie skasuje cos w zaokrągleniu 1k, a po kolejnym sezonie ten sam problem, wszystko szczelne zero czynnika

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. pkt 5 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tam kurka wodna, że zaklnę siarczyście. Myślę, że kolega Aniewa trochę "lawiruje" Trzeba by doczytać gdzieś po necie, albo dopytać. Może to co Aniewa pokazał, jest tylko obudową osuszacza a wkład jest wymienny? Podobnie jest z filtrami paliwa np. w mercedesach, często jest tak, że do stałej obudowy kupuje się wkład. Mimo wszystko jakieś tam zaufanie do technologii Francuskiej mam. Jest tam trochę gramotnych ludzi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację @omega :applause:, na rysunku pod numerem 4 jest zbiornik osuszacza a wkład musi być wymienny. W linku który podałeś jest jest korek, uszczelki i sam wkład z czynnikiem higroskopijnym do wymiany. W sumie to dobry pomysł bo we wcześniejszych wersjach renault osuszacz był wymienny tylko jako całość zamknięta w zbiorniku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj 

Pokazane jest jak wymienia się podobny wkład + zawór (filtr wstępny) w Hondzie. Pytanie czy żabojady umożliwiły wymianę tego wkładu w Megance czyli czy jest to odkręcane? Ale nawet gdyby nie było to myślę że Polak potrafi zrobić odpowiedni gwint :) 
Dzięki @omega
  i @aniewa za merytoryczne podejście do tematu. SZACUN!!!
Ja ze swej strony wrócę do tematu ale jak nic nadzwyczajnego się nie wydarzy to za około rok. Podstawy teoretyczne już mam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!