Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie - łańcuch ?


lukko9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, takie stukanie występuje na zimnym silniku, sam silnik też pracuje głośniej, ujemne korekty paliwa krótkoterminowe, zapach benzyny z pod korka oleju, spadek mocy i buczenie silnika pod obciazeniem

 https://youtu.be/OofTBL8Nbd4 (najlepiej słychać od 17 sekundy, niestety YT strasznie uciął dźwięk) 

To łańcuch czy KZFR? Może coś innego?

Edytowane przez lukko9
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, lukko9 napisał:

To łańcuch czy KZFR? Może coś innego?

Do rozebrania i weryfikacji.

Bardziej bym się martwił:

53 minuty temu, lukko9 napisał:

zapach benzyny z pod korka oleju, spadek mocy

Oleju przybywa? Płyn chłodniczy nie znika? Jakie odcinki jeździsz?

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, sylwekdm napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Oleju nie przybywa, płynu chłodniczego nie ubywa, odcinki po 17km.

Bardziej myślę, że to od tych ujemnych korekt krótkoterminowych (na biegu jałowym od -6 do -12%)

Czy takie korekty może powodować wyciągnięty łańcuch?

Brak błędów 

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można tego wykluczyć.

Ale najpierw ja bym sprawdził kompresję i wtryskiwacze. Ujemnie korekty to skracanie czasu wtrysku - może któryś "leje".

Jakim programe sprawdzasz korekty? Bo niektóre mają wyniki z kosmosu.  Sondy działają poprawnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sylwekdm napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Wtryskiwacze były sprawdzane i czyszczone + cisnienie z pompy, niestety specjaliści nie potrafili sprawdzić działania regulatora ciśnienia paliwa... 

Kompresja będzie sprawdzana w poniedziałek, korekty krotkoterminowe pokazuja tak samo wszystkie programy na androida (w pyclip z tego co widziałem jest tylko długoterminowa). Sonda 1 działa ok - od 0.1 do 0.8V. Zastanawia mnie czasami działanie drugiej bo na biegu jałowym czasami leży płasko na 0.1v, a czasami wysoko na 0.8V

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania. pkt 5  :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukko9 napisał:

stukanie występuje na zimnym silniku,

sam silnik też pracuje głośniej,

ujemne korekty paliwa krótkoterminowe,

zapach benzyny z pod korka oleju,

spadek mocy i buczenie silnika pod obciazeniem

Wszystkie te cechy wskazują wyraźnie na łańcuch rozrządu, który;

   -   jest nadmiernie rozciągnięty, ociera o obudowy, 

   -   napinacz zużyty,

   -   ślizgi wyrobione,

Prawdopodobnie łańcuch przeskoczył tylko o jeden ząbek bo ;

    -  silnik pracuje,

   -   i zawory są całe,

   -  a spadek mocy i buczenie bierze się stąd, że przez niedomknięte zawory,

      dmucha sprężone powietrze do rury filtra powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Czy standardem jest wymiana koła zębatego  walka wydechowego, KZFR i dół rozrządu w komplecie do łańcucha i ślizgów góry? 

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej z pewnością słyszalny był luźny łańcuch i silnik pracował wtedy;

    -  jak stary rozklekotany diesel tak na zimnym i na ciepłym silniku,

   -  silnik trudniej odpalał,

   -  w systemie pojawiły się błędy synchronizacji zapłonu,

Należy wymienić kpl rozrząd oraz ;

   - obowiązkowo wymienić olej i filtr oleju, 

  -  żeby opiłki nie pływały po całym silniku,

  -  bo może być problem z panewkami wału, wałkami w głowicy, łożyskowaniem turbiny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Komplet rozrządu wymieniony, niestety wszystko bez zmian, pokrywa nie była nawet zarysowana od łańcucha, łańcuch jeszcze zrobiłbym kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. 

•dalej ujemne korekty (w czasie jazdy i na postoju),

•zmieniłem swiece, po 3 tysiącach pokryte są matowym czarnym nalotem (świadczy to o zbyt dużej ilości benzyny w stosunku do powietrza),

•sprawdzone ciśnienie na cylindrach (wszystkie 12.5 bar)

•filtr powietrza nie jest zapchany,

•czujniki temperatury powietrza w dolocie i cieczy chłodzącej podaja prawidłowe wskazania,

•map sensor wyczyszczony, na biegu jałowym i przy wyłączonym silniku pokazuje prawidłowe ciśnienia (czy to już kwalifikuje go jako sprawny?)

•sprawdzone wtryski i ciśnienie z pompy paliwa

•zamowiony nowy regulator ciśnienia paliwa

•zamowiona sonda lambda, do założenia za katalizatorem,

•jestem umówiony na sprawdzenie szczelności kat i kolektora wydechowego

Czy o czymś zapomniałem? Jakie wskazania na drugiej sondzie dałby zapchany kat?

Edytowane przez lukko9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, lukko9 napisał:

Komplet rozrządu wymieniony, niestety wszystko bez zmian, pokrywa nie była nawet

zarysowana od łańcucha, łańcuch jeszcze zrobiłbym kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. 

1/To super - nie musiałeś płukać instalacji olejowej z opiłków metali,

Dnia 29.10.2020 o 18:47, lukko9 napisał:

spadek mocy i buczenie silnika pod obciazeniem

2/Czy w dalszym ciągu ;

     a/ słychać buczenie silnika? 

            -  jeżeli tak to gdzie ?

            -  zlokalizować miejsce buczenia,

     b/ czy jest spadek mocy?

3/Jeżeli tak ; to należy ;

    -  skontrolować luzy zaworowe,

    -  jak często wymieniany olej?

 

1 godzinę temu, lukko9 napisał:

•dalej ujemne korekty (w czasie jazdy i na postoju),

•zmieniłem swiece, po 3 tysiącach pokryte są matowym czarnym nalotem

   (świadczy to o zbyt dużej ilości benzyny w stosunku do powietrza),

 

1 godzinę temu, lukko9 napisał:

•zamowiona sonda lambda, do założenia za katalizatorem,

 

 

Dnia 29.10.2020 o 20:23, lukko9 napisał:

Sonda 1 działa ok - od 0.1 do 0.8V.

Zastanawia mnie czasami działanie drugiej bo na biegu jałowym czasami leży płasko na 0.1v, a czasami wysoko na 0.8V

 

2 godziny temu, lukko9 napisał:

•dalej ujemne korekty (w czasie jazdy i na postoju),

 

4/ Raczej obie sondy do zmiany ;

     - tylko oryginał bo zamienniki szybko padają,

 

1 godzinę temu, lukko9 napisał:

•sprawdzone ciśnienie na cylindrach (wszystkie 12.5 bar)

 

5/ Kompresja na wysokim poziomie,

1 godzinę temu, lukko9 napisał:

•map sensor wyczyszczony,

- na biegu jałowym i przy wyłączonym silniku pokazuje prawidłowe ciśnienia (czy to już kwalifikuje go jako sprawny?)

6/ Należałoby zeskanować jego parametry w czasie pracy,

1 godzinę temu, lukko9 napisał:

•sprawdzone wtryski i ciśnienie z pompy paliwa

•zamowiony nowy regulator ciśnienia paliwa

7/ Uszkadza się oring w regulatorze ciśnienia paliwa za parę groszy;

       - dużo więcej kosztuje jego wymiana,

1 godzinę temu, lukko9 napisał:

Jakie wskazania na drugiej sondzie dałby zapchany kat?

8/ Należy zeskanować wskazania sond ;

      a/ silnik > 80 C ;  bieg jałowy,

     b/ jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy po tych zabiegach

          przeganiać auto na wysokich obrotach ( > 3000 obr/min ) na odcinkach ok;100 km,

9/ Nieprawidłowe działanie I sondy wpływa na wskazania sondy II i vice versa,

10/ Jeżeli masz LPG to zakręć gaz na butli, pojeździj na samej benzynie,

11/ Sprawdzić ciśnienie oleju na biegu jałowym na rozgrzanym silniku ,

12/ Należy wgrać aktualne oprogramowanie dla tego silnika, 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dalej słychać buczenie pod obciążeniem na postoju bardzo ciężko zlokalizować źródło. Jest spory spadek mocy, uczucie jakby powyżej 2200obr/min bardziej energia "szła" w buczenie niż napędzenie auta. Luzy zaworowe 0.35 (do 0.37 w dokumentacji). Sonda zamowiona Bosch, brak LPG. Czemu wymiana oringu droga? Nie wystarczy wyjac i wlozyc nowy regulator? (Juz z nowymi oringami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lukko9 napisał:

- słychać buczenie pod obciążeniem na postoju,

- bardzo ciężko zlokalizować źródło.

Kumaty mechanik od reno - nie powinien mieć problemów,

21 minut temu, lukko9 napisał:

Luzy zaworowe 0.35 (do 0.37 w dokumentacji).

Podajesz nieprecyzyjnie wartości,

Mechanik mierzący luzy nic nie sugerował???

   - Prawdopodobnie - tu jest przyczyna buczenia i spadku mocy,

Kontrolę luzów zaworowych, należy wykonać na zimno, dla silnika h4j ;

      - zawory ssące: 0,26 - 0,34 mm,

      - zawory wydechowe: 0,29 - 0,37 mm,

W razie nieprawidłowych wartości należy;

  A/ zdemontować wałki, zdjąć łańcuch rozrządu,

  B/ luzy zaworowe ustawia się ;

         a/  przez zamianę szklanek miejscami,

         b/  przez zakup nowych szklanek,

         c/  przez szlifowanie szklanek,

22 minuty temu, lukko9 napisał:

Czemu wymiana oringu droga? Nie wystarczy wyjac i wlozyc nowy regulator? (Juz z nowymi oringami)

Bo oring kosztuje grosze a usługa wymiany orinu bedzie kosztować ;

   -  tyle samo co demontaż i montaż nowego regulatora.

Auto masz od nowości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłem mechanika o sprawdzenie luzu, cytuje go

"Luzy na zaworach wydechu 0.35 na ssących też 0.35 znalazłem w internecie rozpiskę że luzy powinny być między 0.26 do 0.37 więc jest oki, natomiast jeśli chodzi o kompresję na cylindrach do według rozpiski powinna być 9.2bar"

Niestety pomylil stopień sprężania z ciśnieniem sprężania co podważa trochę jego "autorytet"

Niestety, ale w trójmiejskich serwisach specjalizajacych się w Renault wola robić oczywiste rzeczy i nie widzą problemu...

Auto mam od roku, ze względu na to że co rusz coś robione to zmieniany już 3x (przejechane 13kkm) olej już po przejechaniu 1000km śmierdział benzyna 

Edytowane przez lukko9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, lukko9 napisał:

Prosiłem mechanika o sprawdzenie luzu, cytuje go

"Luzy na zaworach wydechu 0.35 na ssących też 0.35,

znalazłem w internecie rozpiskę, że luzy powinny być między 0.26 do 0.37 więc jest oki,

Nie jest OK,

Czeka Cię konieczność wyegzekwowania w ramach reklamacji od  " tego mechanika " ustawienia luzów;

     - ssących                   -        na    0,30 mm,

     - wydechowych        -        na     0,33 mm,

Wówczas pozbędziesz się ;

   - buczenia,

   - spadku mocy,

   - śmierdzącej/niespalonej benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!