Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ryzyko awarii silnika STOP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Poczytałem dość sporo na tym forum o tym błędzie jest kilka tematów lecz prawie wszystkie dotyczą silnika  1.5 dCi i w zasadzie dalej są zagadką nie zawsze rozwiązaną więc prosił bym o pomoc być może ktoś też miał taki błąd jak ja.

 

Jest kilka charakterystycznych cech kiedy ten błąd się pojawia są to np. skrajne temperatury w lato od około 30 stopni błąd zaczyna się pojawiać szczególnie gdy jest większe obciążenie silnika np. jazda pod dość mocną górkę.

Analogicznie jest teraz gdy temperatury spadają poniżej 10 stopni wtedy pojawia się bardzo często, auto jedzie bez żadnego problemu nic się nie dzieje poza wkurzającym błędem. 

Czasem pojawia się również komunikat "skontroluj układ wydechowy" lecz szybko znika.

Dziwne jest to że gdy jeździłem w temperaturach powiedzmy to normalnych czyli 10-30 i pod dużym obciążeniem silnika również dość spora trasa po górach, błędu w ogóle nie było i wręcz o nim zapomniałem.

 

Niestety nie mogę znaleźć mechanika który mógłby sprawdzić to na Clipie, na innych urządzeniach diagnostycznych wyskakuje cała możliwa lista błędów ale nic aktywnego.

Oczywiście była próba skasowania wszystkich ale znów pojawiły się po następnym komunikacie o możliwej awarii silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jacek881 napisał:

Dziwne jest to że gdy jeździłem w temperaturach powiedzmy to normalnych czyli 10-30 i pod dużym obciążeniem

silnika również dość spora trasa po górach, błędu w ogóle nie było i wręcz o nim zapomniałem.

Wszelkie niedomagania silnika wychodzą/są bardziej zauważalne gdy temperatura zewnętrza ulega obniżeniu,

Najkorzystniej - to clip, bo w tym wypadku - przyczyn może być wiele,

A/ Wymień świece oraz zadbaj aby;

       - świece i cewki były suche i czyste,

B/ Wgraj najnowszą wersję map wtrysku,

C/ Czy nie zauważyłeś ;

     1/ nadmierne zużycie oleju ;

          - problem dotyczy jednostek wyprodukowanych pomiędzy końcem 2012 a połową 2016,

    2/ odgłosów luźnego łańcucha i terkotania w zakresie 1000 do 2000 obr/min ;

         - silnik pracuje wtedy jak stary rozklekotany diesel, na zimnym i na ciepłym silniku ,

         - słychać go wyraźnie od strony obudowy rozrządu,

        -  przy luźnym łańcuchu silnik będzie ;

            -  trudniej odpalał,

            -  w systemie pojawią się błędy synchronizacji zapłonu, wypadania zapłonu,

            -  może dojść do przeskoczenia łańcucha,

3/ żywotność łańcucha - zależna jest od ;

      -   częstotliwości wymiany oleju,

      -    jakości oleju;

             - warto stosować markowy olej 0W40,

      -   sposobu eksploatacji silnika,

4/ warto zastosować czujnik i wskaźnik ciśnienia oleju;

      a/ naciąg łańcucha zależy od ciśnienia oleju wytwarzanego przez pompę olejową,

      b/ sterowanie kzfr zaworów ssących jest sterowane ciśnieniem oleju.

 

 

    

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam odkopuje temat problem rozwiązany gdyby ktoś szukał po podpięciu do CLIPa kod błędu DTC009077 

Rozwiązanie: wymiana kompletnego rozrządu wraz z kołami faz (można same koła ale przy rozbieraniu tego aż żal całego nie wymienić)

Po wymianie błąd znika jak ręką odjął

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!