Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0299


Jeanik001

Rekomendowane odpowiedzi

Do połączenia z silnikiem potrzebny jest Elm 327 na chipie PIC18F25K80, program Pyclip, Torque, ecutweaker lub ddt4all na windows.

Najlepszy jest clip ale trzeba zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie chłopaki... Takie pytanie neido może głupie...

 

 Usunąłem błędy ostatnio przez ten obd 2 i telefon.

Na jutro jestem umówiony do innego mechanika.

A ta zaraza jak na złość nie zapaliła  się od niedzieli. 

Mam na myśli błąd i komunikat AWARIA SILNIKA.. Czy w takiej sytuacji  tamte stare błędy pozostają w pamięci silnika ?

Odczyta je facet jutro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie. Zrób cokolwiek, wymień ten sterownik, jakiś czujnik, bo tak będziesz buksował w miejscu :) Nie jestem zwolennikiem takiej metody naprawy, ale ona jest jednak dość skuteczna, choć fakt, może kosztować. No, aż tak dużo tych elementów nie ma. Ruszałeś w ogóle samymi wiązkami silnika? Mała szansa, ale zdarza się.

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak to wtryski SIEMENS to mało prawdopodobne, że one winne. Po drugie, one nie podlegają regeneracji.

Choć widzę, że mechanik idzie podobną koncepcją co i ja, co mnie usprawiedliwia a także cieszy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jeanik001 napisał:

Auto po mechaniku . Twierdz że wszystko wporządku i prawdopodobnie wtryski... Narazie wlałem środek czyszczący i zobaczymy co będzie.. jeśli nie pomoze to regeneracja...

 

Miałem tę samą usterkę. Winna była membrana sterująca zmienną geometrią turbo. Objawy identyczne jak u Ciebie, ten sam numer błędu. Najśmieszniejsze, że też trafiłem na kiepa, który chciał wtryski wyciągać. Pisałeś, że jesteś z Wielkopolski, więc może nawet mówimy o tym samym warsztacie, bo ma w Poznaniu dobrą renomę jeśli chodzi o francuzy. W razie czego mogę Ci dać namiar na gościa, który mi wówczas pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale miałeś jakies objawy w trakcie wyskoczenia błędu awarii ?bo o u mnie zero... Tyle tylko że się awaria silnika zapala  nic nie trafi mocy nie szarpie itp

2 godziny temu, omega napisał:

Jak to wtryski SIEMENS to mało prawdopodobne, że one winne. Po drugie, one nie podlegają regeneracji.

Choć widzę, że mechanik idzie podobną koncepcją co i ja, co mnie usprawiedliwia a także cieszy :) 

 Wtryski delphi

 Dziwi mnie opis bledu .... Bo nr p0299 to bardziej właśnie.pasuje pod.turbo... ale  opis do błędy... OBWOD WTRYSKIWACZY wskazywałby faktycznie na wtryski chyba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat "Ryzyko awarii silnika", wyłączał się tempomat i tyle. Poza tym auto jeździło normalnie. Mało tego, błąd wyskakiwał tylko przy szybkiej jeździe po autostradzie, mi akurat pojawiał się na trasie w Niemczech w górzystych rejonach, kiedy z autostradową prędkością jechałem pod górę. Wracał po skasowaniu za każdym razem w takich samych okolicznościach. Po powrocie do domu zrobiłem autem jeszcze kilkaset kilometrów w trasie i po mieście - nie udało mi się go ponownie wywołać, bo nie było ku temu warunków.

Screenshot_20170801-120753~2.png

A i jak masz Megane III Ph II to mało prawdopodobne, że masz wtryski Delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Jeanik001 napisał:

 Dziwi mnie opis bledu .... Bo nr p0299 to bardziej właśnie.pasuje pod.turbo... ale  opis do błędy... OBWOD WTRYSKIWACZY wskazywałby faktycznie na wtryski chyba ?

Błąd ewidentnie dotyczy regulacji-odczytu doładowania a to że jest umieszczony w układzie wtryskowym to normalne. Układ wtryskowy to nie tylko wtryskiwacze.

Masz dwie rzeczy biorące w tym udział.

1-zawór regulujący ciśnienie doładowania umieszczony obok skrzynki akumulatora o którym pisał @Jottar , możesz go wyciągnąć i po zdjęciu górnej osłony wyczyścić filtr z gąbki. Może pomoże może nie. Nie wolno pomylić rurek podciśnienia zasilających ten zawór.

2-czujnik odczytujący ciśnienie i temperaturę umieszczony na rurze przed przepustnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór regulujący ciśnienie to masz na myśli elektrozawór turbiny tak.. ? Nad Aku po lewej stronie 

 

 No Megane 3 2010 1.5 

2 minuty temu, Jeanik001 napisał:

Ten zawór regulujący ciśnienie to masz na myśli elektrozawór turbiny tak.. ? Nad Aku po lewej stronie 

 

 No Megane 3 2010 1.5 

 

Screenshot_2020-12-07-18-41-19-411_pl.allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!