Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0299


Jeanik001

Rekomendowane odpowiedzi

Do połączenia z silnikiem potrzebny jest Elm 327 na chipie PIC18F25K80, program Pyclip, Torque, ecutweaker lub ddt4all na windows.

Najlepszy jest clip ale trzeba zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie chłopaki... Takie pytanie neido może głupie...

 

 Usunąłem błędy ostatnio przez ten obd 2 i telefon.

Na jutro jestem umówiony do innego mechanika.

A ta zaraza jak na złość nie zapaliła  się od niedzieli. 

Mam na myśli błąd i komunikat AWARIA SILNIKA.. Czy w takiej sytuacji  tamte stare błędy pozostają w pamięci silnika ?

Odczyta je facet jutro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie. Zrób cokolwiek, wymień ten sterownik, jakiś czujnik, bo tak będziesz buksował w miejscu :) Nie jestem zwolennikiem takiej metody naprawy, ale ona jest jednak dość skuteczna, choć fakt, może kosztować. No, aż tak dużo tych elementów nie ma. Ruszałeś w ogóle samymi wiązkami silnika? Mała szansa, ale zdarza się.

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak to wtryski SIEMENS to mało prawdopodobne, że one winne. Po drugie, one nie podlegają regeneracji.

Choć widzę, że mechanik idzie podobną koncepcją co i ja, co mnie usprawiedliwia a także cieszy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jeanik001 napisał:

Auto po mechaniku . Twierdz że wszystko wporządku i prawdopodobnie wtryski... Narazie wlałem środek czyszczący i zobaczymy co będzie.. jeśli nie pomoze to regeneracja...

 

Miałem tę samą usterkę. Winna była membrana sterująca zmienną geometrią turbo. Objawy identyczne jak u Ciebie, ten sam numer błędu. Najśmieszniejsze, że też trafiłem na kiepa, który chciał wtryski wyciągać. Pisałeś, że jesteś z Wielkopolski, więc może nawet mówimy o tym samym warsztacie, bo ma w Poznaniu dobrą renomę jeśli chodzi o francuzy. W razie czego mogę Ci dać namiar na gościa, który mi wówczas pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale miałeś jakies objawy w trakcie wyskoczenia błędu awarii ?bo o u mnie zero... Tyle tylko że się awaria silnika zapala  nic nie trafi mocy nie szarpie itp

2 godziny temu, omega napisał:

Jak to wtryski SIEMENS to mało prawdopodobne, że one winne. Po drugie, one nie podlegają regeneracji.

Choć widzę, że mechanik idzie podobną koncepcją co i ja, co mnie usprawiedliwia a także cieszy :) 

 Wtryski delphi

 Dziwi mnie opis bledu .... Bo nr p0299 to bardziej właśnie.pasuje pod.turbo... ale  opis do błędy... OBWOD WTRYSKIWACZY wskazywałby faktycznie na wtryski chyba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat "Ryzyko awarii silnika", wyłączał się tempomat i tyle. Poza tym auto jeździło normalnie. Mało tego, błąd wyskakiwał tylko przy szybkiej jeździe po autostradzie, mi akurat pojawiał się na trasie w Niemczech w górzystych rejonach, kiedy z autostradową prędkością jechałem pod górę. Wracał po skasowaniu za każdym razem w takich samych okolicznościach. Po powrocie do domu zrobiłem autem jeszcze kilkaset kilometrów w trasie i po mieście - nie udało mi się go ponownie wywołać, bo nie było ku temu warunków.

Screenshot_20170801-120753~2.png

A i jak masz Megane III Ph II to mało prawdopodobne, że masz wtryski Delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Jeanik001 napisał:

 Dziwi mnie opis bledu .... Bo nr p0299 to bardziej właśnie.pasuje pod.turbo... ale  opis do błędy... OBWOD WTRYSKIWACZY wskazywałby faktycznie na wtryski chyba ?

Błąd ewidentnie dotyczy regulacji-odczytu doładowania a to że jest umieszczony w układzie wtryskowym to normalne. Układ wtryskowy to nie tylko wtryskiwacze.

Masz dwie rzeczy biorące w tym udział.

1-zawór regulujący ciśnienie doładowania umieszczony obok skrzynki akumulatora o którym pisał @Jottar , możesz go wyciągnąć i po zdjęciu górnej osłony wyczyścić filtr z gąbki. Może pomoże może nie. Nie wolno pomylić rurek podciśnienia zasilających ten zawór.

2-czujnik odczytujący ciśnienie i temperaturę umieszczony na rurze przed przepustnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór regulujący ciśnienie to masz na myśli elektrozawór turbiny tak.. ? Nad Aku po lewej stronie 

 

 No Megane 3 2010 1.5 

2 minuty temu, Jeanik001 napisał:

Ten zawór regulujący ciśnienie to masz na myśli elektrozawór turbiny tak.. ? Nad Aku po lewej stronie 

 

 No Megane 3 2010 1.5 

 

Screenshot_2020-12-07-18-41-19-411_pl.allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!