Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem silnika 1.6 16V - przerwa w obwodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego problemu. Może koledzy mają na to jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić?

 

Po przekręceniu kluczyka włączają się normalnie kontrolki i normalnie gasną nie wskazując błędów, słychać pompę paliwa, dioda immobilajzera zachowuje się normalnie.

Ale przy próbie odpalenia słychać jedynie uderzenie chyba bendixa przy rozruszniku i nic cisza. Komputer nie resetuje się bo akumulator jest nowy kilkumiesięczny.

 

Najlepsze jest, że udaje się odpalić silnik jak gdyby nic się nie działo po kilkukrotnym wyjęciu kluczyka tak żeby sprężyna w stacyjce stuknęła kilka razy albo czasem trzeba jeszcze postukać w kierownicę.

Problem potęguję się po kilkugodzinnej przerwie po jeżdżeniu z ogrzewaniem. Najprawdopodobniej wilgoć w kabinie skrapla się przy wychładzaniu i gdzieś osłabia ledwo działający styk.  

 

Przeglądając forum stwierdziłem, że problem może leżeć w kostce stacyjki, wymieniłem wiązkę na nową, dla pewności przeczyściłem styki i czujnik położenia wału.

Nie pomogło nadal problem się pojawia szczególnie w wilgotne dni.

Obawiam się, że któregoś dnia obstukiwanie nie pomoże i zostanie laweta.

Będę wdzięczny za każde wskazówki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi,

zanim zacząłem bawić się w rozbieranie stacyjki sprawdziłem oczywiście masowe połączenia jakie znalazłem, poruszałem śruby (w poprzednim aucie to pomagało), przeczyściłem klemy rozbierając +, poruszałem białym kablem masowym przy rozruszniku (dostać do niego nie mam jak) a wymieniając wiązkę przy stacyjce spryskałem styki na złączu z instalacją Kontaktem. Wydawało się, że problem był w tej kostce bo była uświniona smarem, który najprawdopodobniej spłyną kiedy na samym początku problemów psikałem do stacyjki Kontakt licząc że to pomoże. Samą oryginalną kostkę z ciekawości rozebrałem była trochę zatłuszczona a styki lekko zaśniedziałe po oczyszczaniu wszystkiego założyłem ale i tak ostatecznie założyłem nową wiązkę do auta. Nic z tych zabiegów nie pomogło.

Dlatego zastanawiam się czy nie ma jeszcze jakiegoś połączenie na tym obwodzie blisko stacyjki  albo kolumny kierowniczek, które pod wpływem drgań odbijającej sprężyny udaje się wzbudzić. Problem ewidentnie jest w kabinie i jest związany z wilgocią.

Nie analizowałem obwodu od strony bezpieczników może któryś jest zainstalowany na tym obwodzie i podśniedział, jedyne to mi przychodzi do głowy na tą chwilę. 

Każda sugestia jest, cenna jak widać z forum, elektryczny problem z odpaleniem Meganki nie jest taki rzadki.         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiozłem pod uwagę, muszę to sprawdzić.

A z praktyki, jeśli nie uda się w łatwy sposób przełożyć grota z nowej stacyjki do oryginalnego klucza to immobilaizer będzie działał jeśli wszystkie klucze będą spięte na jednym kółeczku breloczka? Tzn. czy wystarczy żeby w stacyjce był kluczyk bez elektroniki, która będzie dyndać obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To słabo, z oryginalnego klucza raczej nie da się wyjąć grota wygląda, że jest  zatopiony w plastiku obudowy i bez uszkodzeń nie wyjdzie.

A czy połączanie między kluczykiem a cewką na stacyjce musi być utrzymywane cały czas, czy może jest potrzebne na chwilę uruchomienia.

Spróbowałbym przynajmniej tymczasowo kombinować odpalanie przytrzymując stary kluczyk przy starcie maksymalnie blisko cewki żeby sprawdzić czy problem tkwił w zużytej stacyjce a jeśli się okaże, że problem jest rozwiązany to dorobiłbym kluczyk i przełożył elektronikę.       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wtok75 napisał:

A czy połączanie między kluczykiem a cewką na stacyjce musi być utrzymywane cały czas, czy może jest potrzebne na chwilę uruchomienia.     

Jeśli dobrze pamiętam w Megane 1 tylko do uruchomienia silnika. W L1 zapalał się serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!