Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie, tyrkotanie za silnikiem


radekmale

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś usłyszałem w kabinie jak od strony pasażera przy dodawaniu gazu coś klekocze, tyrkocze gdzieś od strony silnika więc otworzyłem maskę, ciągnę za gaz i cisza, mówię przeszło ale wszedłem do kabiny daje gazu i klekocze dalej czyli najbardziej to słychać w kabinie. Mam wrażenie że to gdzieś w miejscu gdzie znajduje się filtr i ma jakiś to związek z zaciąganiem powietrza. Wyciągnąłem filtr i czysty, w środku czysto. Ale zauważyłem że obudowa plastikowa błyszczy się więc to pewnie olej?? i pewnie ma to związek z tym. Z silnika olej nie ubywa, z chłodnicy płyn również. 

20210117_212113.jpg 20210117_212129.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykraplają się opary oleju z odmy. W tej obudowie powietrza mieści się około 2 l oleju. Warto to sprawdzić.

Ja to ruszysz to do wymiany oringi na przepustnicy. Warto przeczyścić krokowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, radekmale napisał:

Dziś usłyszałem w kabinie jak ;

   - od strony pasażera przy dodawaniu gazu coś klekocze, tyrkocze,

   -  gdzieś od strony silnika

Klekotanie / terkotanie lub dźwięk b; podobny może wystąpić ;

   1/ Jeżeli masz gaz, zakręć gaz na butli,

   2/ Wymień olej na markowy o lepkości 5W40;

         a/ przez zużyty, marnej jakości olej;

             - ulegają uszkodzeniu popychacze zaworowe hydrauliczne,

             - stan oleju należy utrzymywać na max,

   3/ Temperatury silnika muszą być właściwe;

            - bo może dojść do spalania stukowego od przegrzania,

   4/ świece i cewki muszą być suche i czyste;

          - wymień świece oraz zapewnij odstęp elektrod 0,7 mm,

   5/ wadliwy czujnik położenia wału korbowego ;

         a/ czy dobrze zapala?

         b/ czy jest moc i przyspieszenie?

         c/ przeczyścić czoło czujnika,

   6/ zatankuj do pełna paliwo 98 oktan,

   7/ skontroluj rozrząd;

        a/ kiedy wymieniany rozrząd ?

            - za duży kąt wyprzedzenia zapłonu, spalanie stukowe,

            - przeskoczony pasek o 1 ząbek,

            - napinacz paska do kontroli/wymiany,

   8/ na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym;

         a/ wyłączaj po kolei zasilanie wtryskiwaczy benzynowych,

         b/ obserwuj; użyj stetoskopu np.; lekarskiego do dokładnej lokalizacji pochodzenia dźwięków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!