Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2013 1.5 dci po wymianie świec żarowych pali jeszcze gorzej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Jestem nowy na grupie. Autko kupiliśmy mojej dziewczynie w grudniu 2020. Temperatury bywały już niskie, nawet poniżej zera i auto paliło bardzo dobrze. Od jakiegoś czasu temperatury nawet +5 stopni i samochód miał ciężko zapalić. W ostatnie mrozy -16 stopni nie obyło się bez przepalania w nocy, kabli oraz wielokrotnego podgrzewania świec żarowych. W zeszły poniedziałek autko oddane do mechanika. Diagnoza to świece żarowe. Wymienione w zeszły wtorek na komplet nowych i finał jest taki, że auto teraz pali jeszcze gorzej. Tzn. teraz kręci z 5 razy i gaśnie. I dopiero za drugim razem zakręci z 3-4 razy i zapali paskudnie. Reszta praca silnika ok, spalanie malutkie, zero błędów na wyświetlaczu i po podpięciu pod komputer u mechanika. Co najlepsze jeśli już zapalimy silnik i nawet od razu zgasimy ,to koleje odpalenie już jest na strzała mimo, że przecież silnik nadal zimny jest.  Potem postoi nawet 5h jak gdzieś jesteśmy i zapali również bardzo ładnie.  Akumulator sprawdzony i podobno dobry. 70 procent sprawności. Przeczytałem całe forum i tematy z podobnymi problemami. Często pojawia się kwestia rozrusznika, przekaźnika świec żarowych oraz co gorsze wtrysków lejących?

Bardzo proszę o pomoc. Jeszcze chciałbym dodać, że właśnie zastanawiające jest to, że auto po wymianie świec żarowych pali gorzej niż przed ich wymianą. Rozumiem, że usterka leży gdzieś indziej więc powinien palić równie słabo, natomiast teraz pali gorzej jeszcze. 3 dni odpalania porannego przy temperaturach około zera i auto za każdym razem po przestaniu nocy pod chmurką załapuje na chwile, gaśnie i dopiero za drugim razem ledwo odpala. Przed wymianą świec kręciło powiedzmy 4 razy i zapalał za pierwszą próba. Teraz zawsze za drugą. 

Przebieg auta 107000km niecałe i świeżo po wymianie oleju oraz filtra powietrza i wspomnianych świec żarowych. Paliwowy filtr nie był ruszany. 

Pozdrawiam Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję to co kolega @aniewa. Sprawdzić świece. Ja kupiłem świece do mojego silnika w oryginalnych opakowania renault. Świece Beru. I dostałem nie te świece. Zamiast kodu 26 032 miały kod 266 023. I nawet na nich pisało 4,4V :) Dopiero po wykręceniu świec z silnika i zakręceniu rozrusznikiem okazało się że świece robią się tylko letnie. Po wkręceniu dobrych świec problem ustąpił. Proponuje wykręcić świece zapiąć przewody do świecy i zobaczyć jak grzeje.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej to bardzo dziękuję i zacznę od tego. Już napisałem do mechanika żeby poszukał opakowania i zerknął co to za ustrojstwa zamontował. 

Właśnie dzwonił mechanik, że są założone 11volt ;/ 

Panowie żeby nie zakładać nowego tematu. Czy w Waszych Megane macie taki charakterystyczny gwizd czy tam takie piszczenie występujące podczas powolnego przyśpieszania autem przy niskich prędkościach, a także jak się zdejmuje nogę z gazu i pozwala się obrotom silnika spadać? Jest to dosyć mocno słyszalne. Podobno to ten zaworek odpowietrzający turbinę czy coś. Powiem szczerze, że bez radia włączonego to się nie da jeździć autkiem. Co to może być? Nie potrafię nazwać tego dźwięku dokładnie, a raczej nagranie niewiele by wniosło. Huczenie też raczej to nie jest. Chyba piszczenie będzie najlepszym określeniem. Jak się żwawo autem jeździ i dosyć szybko przyśpiesza to tego nie ma. Jak się powoli zbieramy np. na 3bieg prędkość 60km/h to piszczy. Troszkę to denerwujące. Jakby jakaś nieszczelność gdzieś była i by powietrze gwizdało. Albo nie wiem coś w rezonans wchodziło.

 

Tak sobie teraz przypominam, że to jest takie uuuuuuuuuuuuu jakby i słyszalne to jest tylko w kabinie. Nie słychać tego przy komorze silnika i podniesionej masce. Kobita w aucie dawała gazu, a ja stałem przy silniku i nasłuchiwałem i nic. Coś piszą widzę o przewodach paliwa, że jakaś nieszczelność filtra czy coś. Bez radia nie ma jazdy tym autem tak powiem :)

 

Panowie proszę Was o dalsze sugestie . Auto otrzymało nowe świece żarowe tym razem już zgodne z zaleceniami a samochód nadal pali beznadziejnie. Auto na nowych świecach żarowych i stojąc w warsztacie czyli zakładam temp dodatnia nie potrafi zapalić za pierwszym razem . Kręcić kręci kręci . I dopiero za drugim załapało . Gdyby stał na zewnątrz to już by dzisiaj nie zapalił, a idą teraz kolejne duże mrozy więc będzie tragedia. Podobno mimo wymiany świec żarowych wyświetlało błąd świec . Mechanik przeczyścił styki przekaźnika świec żarowych i błąd zgasł. Komputer czysty . Zero błędów . Auto nie pali . Mechanik sprawdzał ciśnienie na listwie wtryskowej i podobno wszystko okej . Gdzie szukać dalej . Czy to normalne, że w Naszej Megane kontrolka świec żarowych pali się dosłownie na sekundę i gaśnie przy odpalaniu ? Mechanik coś mówił ze w ogóle zadziwia go praca tych świec . Mówił ze świece zamiast jakby nagrzewać komorę spalania przed odpaleniem silnika to się robią ciepłe dopiero jak auto kręci chyba powinni przed rozpoczęciem zapłonu już być cieplutko w komorze od nagrzanych świec żarowych. Pozdrawiam Was 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do sprawdzenia przewód sterujący przekaźnikiem.

A druga rzecz to pewnie dalej źle świece. 

Wiem że się powtarzam w kolejnym temacie ale bardzo łatwo się na to naciąć. Świeca ma miec żar a potem rozrusznik ma kręcić. 

Tak jak w poście powyżej świece beru w oryginalnych kartonikach renault. Model ge110 do tego silnika na 4.4v i się ledwo ciepłe robiły. Był wybity na nich numer 266032 a stare miałem 266023. Po wkręceniu tego co ma być ostatnio przy -18 zapaliła aż miło a tak to przy -3 był problem.

A przyznam że to było ostatnie co sprawdzałem bo nie wierzyłem w źle świece. Podejrzewam że jest ich więcej na rynku i jakaś partia została źle spakowana czy coś.

A trzecia to czujnik temperatury silnika. Rano powinien wskazywac praktycznie temperaturę otoczenia. Ma to wpływ na czas grzania świec. Ale 1.5 dCi po to mają świece 4.4v aby nagrzewanie było szybkie

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotrek1993 napisał:

Czy to normalne, że w Naszej Megane kontrolka świec żarowych pali się dosłownie na sekundę i gaśnie przy odpalaniu ?

Kontrolka gaśnie gdy rozrusznik zaczyna kręcić ale świece dalej pracują nawet do 2-3 minut. Jeżeli odpalał na warsztacie to kontrolka powinna świecić 1-1,5 sek i rozrusznik powinien już kręcić. 

1 godzinę temu, Piotrek1993 napisał:

Mechanik coś mówił ze w ogóle zadziwia go praca tych świec . Mówił ze świece zamiast jakby nagrzewać komorę spalania przed odpaleniem silnika to się robią ciepłe dopiero jak auto kręci chyba powinni przed rozpoczęciem zapłonu już być cieplutko w komorze od nagrzanych świec żarowych

Nie wiem czemu go zadziwia praca tych świec bo nawet nie ma podglądu jak one pracują a sama kontrolka ma działać tak jak wcześniej napisałem. Przy -20 będzie świeciła około 3-4 sek. Są programy co dają podgląd pracy świec.

Mechanik powinien sprawdzić to co napisał hałas, dwie sekundy podłączone na krótko do akumulatora powinny spowodować, że świeca będzie prawie biała.

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu przy akumulatorze wystudzoną świece podłączył bym do instalacji samochodu a masę do niej podłączył kablem rozruchowym do masy akumulatora i wtedy zagrzał świece. Tez powinna się zrobić prawie biała. wtedy będzie jasne co do sprawności przekaźnika i jego sterowania jak i tego że świeca jest prawidłowa.

 

Wrzucam poglądowe filmiki z odpalania przy -3 na złych świecach(grzały tak jak pisałem wyżej czyli podobnie jak u Ciebie)

 

I filmik z odpalania przy -6 na odpowiednich świecach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!