Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Megane 3 kombi 1.6 110 km K4M 858

Irytuje mnie dźwięk i kultura pracy silnika. Nie wiem czy ten typ tak ma jak twierdza mechanicy czy to jest usterka którą żeby zdiagnozować trzeba wejść na wyższy poziom mechaniki.

Podłączyłem u pewnego znajomego elektryka clipa i pokazało w pamięci:

usterka w układzie wytrysku paliwa (nie było komunikatu na wyświetlaczu)

trzeci wtrysk ma zawyżony parametr (pozostałe wtryski maja równe cykle pracy) nie zrobiłem zdjęcia to nie pamiętam dokładnych liczb

po wymianie świec wypadał zapłon na tym trzecim cylindrze. migał check. Po skasowaniu już się nie pojawił.

obroty też miał z niskie (około 50-100 mniej niż nominał)

silnik ma delikatne drgawki jak włączę klimatyzację to chodzi lepiej bo podniesie obroty.

Inny objaw to takie buchanie, przybieranie z wydechu.

przebieg auta to 46.000 km. Kupiony przy przebiegu 34.000 (przy przebiegu 40 tyś wymieniłem rozrząd z KFZR)

Poza tymi objawami toczy się normalnie bez problemu jak na taką moc przystało

Ze względu na planowane zamontowanie lpg mam obawy czy taka praca wtrysku pozwoli na prawidłowy dobór sygnał dla wtrysku gazu.

Co to może być.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiegoś powodu trzeci wtrysk robi korektę wzbogacającą. Może być równie dobrze uszkodzona cewka na tym cylindrze. Warto je ponumerować i sprawdzić czy przeniesie się na inny cylinder. Pamiętaj że cewki pracują w parach 1-4 i 2-3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki nowe beru

świece nowe ngk

cewki zamieniłem bo tak mechanik stwierdził (dlatego już go omijam)

silnik chodzi tak odkąd go kupiłem jest głośny (ale wydaje mi się że te silniki tak mają, oglądałem inne i taki odczucie miałem)

myślałem że ogarnę to ale nie poszło, nie chcę za bardzo wymieniać części po kolei więc zbieram dane co to może być

już mechanicy kazali wymienić poduszki, zawór faz rozrządu zaraz powiedzą żeby silnik wymienić

przejechałem od kupna około 12. tyś km i tylko na wolnych tak chodzi. normalnie jeździ nie szarpie równo na każdym biegu 

do pomarańczowego pola.

Tylko w zakresie 3800-3900 jest taki dziwny dźwięk na wydechu ale to jest podobno w każdej megane z tym silnikiem

Coś czuje ze go sprzedam

może ktoś zna takiego magika w okolicach bolesławca, legnicy który rzetelnie ogarnie temat

prosty silnik a jak trzeba naprawić to patrzą jak na wariata (panie jeździ co pan chcesz). Mieszkam w rejonie gdzie panuje mit vw i audi i to jeszcze w tdi

takie życie

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania 5.6, 5.7 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2021 o 16:43, adi1609 napisał:

(przy przebiegu 40 tyś wymieniłem rozrząd z KFZR)

 

Dnia 22.02.2021 o 21:19, adi1609 napisał:

cewki nowe beru

świece nowe ngk

 

Dnia 22.02.2021 o 21:19, adi1609 napisał:

Tylko w zakresie 3800-3900 jest taki dziwny dźwięk na wydechu

 

Dnia 22.02.2021 o 21:19, adi1609 napisał:

 mechanicy kazali wymienić poduszki, zawór faz rozrządu zaraz powiedzą żeby silnik wymienić

Do wymiany;

   - elektrozawór kzfr,

   - markowy olej 5W40,

   - markowy filtr oleju,

Przegonić auto na dystansie ok;

    - 100 km z obrotami > 3000 obr/min,

    - zachować bezpieczna prędkość,

    - ograniczyć ilość jazd po mieście i na krótkich dystansach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej zmieniony przy rozrządzie (6.000 km ma najechane)

elf 5w/40 filtr filtron, wcześniej był motorio

ja po obserwacjach i po diagnostyce obstawiałem wtryskiwacz lub zawór

ale ciężko coś ustalić bo mechanicy są lepiej wiedzący 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj zalecana diagnozę,

Dnia 22.02.2021 o 16:43, adi1609 napisał:

po wymianie świec wypadał zapłon na tym trzecim cylindrze. migał check.

Po skasowaniu już się nie pojawił.

Zatankuj do pełna na sprawdzonej stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!