Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dobór oleju silnikowego 1.5 dci (zagwozdka)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

słowem wstępu jestem posiadaczem megane II z silnikiem 1.5 dci 106KM (K9K 732) w poliftowej wersji z 2008r.

Przechodząc do meritum, czeka mnie wymiana oleju silnikowego.. Wiem, że samochód pracuje na oleju Castrol 5W40, przy wymianie oleju zależałoby mi na pozostaniu przy tym producencie (tutaj żaden sentyment, czy inna sympatia do producenta, po prostu samochód sprawuje się bardzo dobrze i nie chciałbym nic zmieniać w tym temacie, zresztą w praktyce jakość oleju nie ma zapewne większego znaczenia przy wymianach co 10kkm :p). Problem pojawia się przy doborze konkretnego oleju od Castrol'a, niestety nie mam takich informacji. Zgodnie z moją wiedzą w silnikach 1.5 dci FAP występował dopiero po 2009/2010 roku, jeżeli chodzi o DPF po rozszyfrowaniu numeru VIN dokopałem się do "Particle filter - no", więc zakładam, że szczęśliwie DPF'a też nie posiadam :).

W papierach, które dostałem w komplecie z samochodem znalazłem taką tabelkę: 

image.thumb.png.00604de2e5070814b5b09337a8b2f1dc.png

Na jej podstawie stwierdziłem, że zgodnie z normami producenta olej 5W40 do mojego silnika musi spełniać w zasadzie jedną z trzech norm RN 0700/0710/0720.

Tutaj pojawia się moja zagwozdka, ponieważ Castrol ma w swojej ofercie kilka różnych olei, które spełniają te normy, a ich sam opis na stronie producenta wygląda zupełnie identycznie :D

Zdaje sobie sprawę, że prawdopodobnie, którego bym nie wlał to w zasadzie nie będzie różnicy, aczkolwiek dla zaspokojenia swojej ciekawości chciałbym prosić o wypowiedzenie się w tym temacie. Jeżeli chodzi o różnicę między olejami dedykowanymi do samochodów z filtrem FAP/DPF oraz bez filtra, jeżeli się nie mylę chodzi tylko/aż o jakieś konkretne dodatki, których obecność mogłaby im szkodzić. Nie wiem, czy olej tańszy (olej do samochodów bez filtra cząstek stałych) mógłby wpłynąć źle na system common rail, czy jakiekolwiek inne podzespoły. 

Pozwolę sobie wstawić zdjęcie ze strony producenta, tak poglądowo żeby dobra duszyczka mogła zerknąć i doradzić.

image.thumb.png.f5c4d51b4cbe8794e5b2b23914c862e4.png

Reasumując, proszę o informację, który z tych olei (spełniających przedstawione wyżej normy RN) wybrać do mojego samochodu i dlaczego. Pozdrawiam :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!