Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podejrzenie zużycia DKZ


BeDeZet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem dotyczy Megane II phI CC 1,9 Dci 120 km 88 kw 2005 r. Podejrzewam uszkodzenie/zużycie dwumasowego kola zamachowego lecz nie mam pewności i może ktoś się spotkał z takim problemem i podzieli się opinią gdyż przeglądałem różne fora i nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Problem polega na tym że objawy są następujące:

- wibracje przenoszone na karoserie oraz ogólne "telepanie budą" na postoju oraz w trakcie jazdy na niskich obrotach (do około 1800 obrotów)

- stuki przy odpalaniu oraz gaszeniu silnika

- świecący się check engine, lecz nie zawsze. Niekiedy świeci a niekiedy nie (dopiero w piątek będę miał możliwość podłączenia samochodu pod komputer w celu zczytania błędów).

- jakby "grzechotanie" przy dodawaniu gazu na niskich obrotach oraz zaraz po zmianie biegu

- nierówna praca silnika

Z racji objawów myślałem ze winowajcą jest koło dwumasowe lecz jadąc dzisiaj na warsztat w trakcie jazdy wszelkie objawy ustały i silnik zaczął pracować normalnie bez dziwnych dźwięków oraz wibracji. Dodam że w samochodzie nic nie zostało jeszcze zrobione gdyż stal kilka dni. Wydaje mi się ze dwumasa nie naprawiłaby się samoczynnie a nigdzie nie mogę znaleźć przypadku z opisywanymi przeze mnie objawami. Może ktoś z was spotkał się z takim problemem i jest w stanie coś doradzić zanim wymienię połowę samochodu a wcale nie rozwiąże to problemu. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka prawa wytrzymuje 10-12 lat ona przenosi drgania na karoserię. Olej z niej znika, siada i należy ją wymienić. Dwumasa najgorzej pracuje na mrozie. Stuki przy odpalaniu i gaszeniu mogą świadczyć o niej, ale prędzej trzeba sprawdzić prawy wspornik silnika przy poduszce i pracę przepustnicy powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jabrze napisał:

Papuga :?:

Dzięki za odpowiedź. Myślisz ze mogłaby to być poduszka? W sensie że raz by przenosiła drgania a raz nie? Co do przepustnicy powietrza masz na myśli tą plastikową z klapą gaszącą? Jeśli tak to wymieniałem ja jakieś 2 miesiące temu.

 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak Ty podejrzewałem koło. Zanim je wymieniłem trzy lata prędzej pozmieniałem zawieszenie silnika. Drgania przenoszone na karoserię ustały. Prędzej dla zimnego były znacznie większe. Występowały nawet do 1,5 tyś obr. Na gorącym powyżej 900 obr. praktycznie ich nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam ze nie ma co sprawdzać tej poduszki bo pewnie ze siedzi tam od nowości. Swoją drogą jedynym sposobem na sprawdzenie jest chyba podlewarowanie silnika? Gdyby się okazało ze to poduszka będzie winowajcą to jesteś w stanie polecić jakiś rozsądny zamiennik czy w grę w chodzi wyłącznie oryginał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!