Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podejrzenie zużycia DKZ


BeDeZet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem dotyczy Megane II phI CC 1,9 Dci 120 km 88 kw 2005 r. Podejrzewam uszkodzenie/zużycie dwumasowego kola zamachowego lecz nie mam pewności i może ktoś się spotkał z takim problemem i podzieli się opinią gdyż przeglądałem różne fora i nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Problem polega na tym że objawy są następujące:

- wibracje przenoszone na karoserie oraz ogólne "telepanie budą" na postoju oraz w trakcie jazdy na niskich obrotach (do około 1800 obrotów)

- stuki przy odpalaniu oraz gaszeniu silnika

- świecący się check engine, lecz nie zawsze. Niekiedy świeci a niekiedy nie (dopiero w piątek będę miał możliwość podłączenia samochodu pod komputer w celu zczytania błędów).

- jakby "grzechotanie" przy dodawaniu gazu na niskich obrotach oraz zaraz po zmianie biegu

- nierówna praca silnika

Z racji objawów myślałem ze winowajcą jest koło dwumasowe lecz jadąc dzisiaj na warsztat w trakcie jazdy wszelkie objawy ustały i silnik zaczął pracować normalnie bez dziwnych dźwięków oraz wibracji. Dodam że w samochodzie nic nie zostało jeszcze zrobione gdyż stal kilka dni. Wydaje mi się ze dwumasa nie naprawiłaby się samoczynnie a nigdzie nie mogę znaleźć przypadku z opisywanymi przeze mnie objawami. Może ktoś z was spotkał się z takim problemem i jest w stanie coś doradzić zanim wymienię połowę samochodu a wcale nie rozwiąże to problemu. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka prawa wytrzymuje 10-12 lat ona przenosi drgania na karoserię. Olej z niej znika, siada i należy ją wymienić. Dwumasa najgorzej pracuje na mrozie. Stuki przy odpalaniu i gaszeniu mogą świadczyć o niej, ale prędzej trzeba sprawdzić prawy wspornik silnika przy poduszce i pracę przepustnicy powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jabrze napisał:

Papuga :?:

Dzięki za odpowiedź. Myślisz ze mogłaby to być poduszka? W sensie że raz by przenosiła drgania a raz nie? Co do przepustnicy powietrza masz na myśli tą plastikową z klapą gaszącą? Jeśli tak to wymieniałem ja jakieś 2 miesiące temu.

 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak Ty podejrzewałem koło. Zanim je wymieniłem trzy lata prędzej pozmieniałem zawieszenie silnika. Drgania przenoszone na karoserię ustały. Prędzej dla zimnego były znacznie większe. Występowały nawet do 1,5 tyś obr. Na gorącym powyżej 900 obr. praktycznie ich nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam ze nie ma co sprawdzać tej poduszki bo pewnie ze siedzi tam od nowości. Swoją drogą jedynym sposobem na sprawdzenie jest chyba podlewarowanie silnika? Gdyby się okazało ze to poduszka będzie winowajcą to jesteś w stanie polecić jakiś rozsądny zamiennik czy w grę w chodzi wyłącznie oryginał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!