Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pobór prądu na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Nawet przy poborze prądu rzędu 0,18A przy sprawnym i naładowanym aku. nie powinno się nic dziać bo z prostego wyliczenia wynika, ze mając aku56 Ah powinien wytrzymać spokojnie te 10h postoju.
czy ja dobrze licze ? 0,18 to będzie na okrągło jedna piąta amera, czyli AQ 56Ah powinien starczyć przy tym poborze teoretycznie na 56x5= jakieś 250godzin z hakiem = 10 dni bez odpalania. Czy to się tak liczy? Oczywiście w teorii bez mrozu i wieku AQ.

 

[ Dodano: 2009-12-18, 22:19 ]

Pobór prądu na postoju 0,18 A z czego 0.16 na bezpieczniku oznaczonym ''MEMO INJECT'' tzn.układ wtrysku/system blokady zapłonu czyli taki jak u kolegi k_witczak. Czy możliwe jest rozładowanie akumulatora w związku z tak krótkimi przebiegami,i czy sprawdzaliście w waszych autach pobór prądu na tym bezpieczniku.Nie wiem cz taki pobór jest w normie a jeśli nie to gdzie szukać straty prądu na tym układzie.
mam kłeszczyn taki i prośbę o wytłumaczenie jak mierzycie pobór prądu (konkretnie gdzie miernik) i dlaczego na bezpieczniku ? A czy potem jedziecie po kolei obwody czyli bezpieczniki czy jakoś inaczej ? Jak mnie nauczycie to polecę sprawdzić u siebie z ciekawości.

Dziękuje za pomoc. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, Jeśli dobrze pamiętam jak to robił elektryk u mnie,to wyglądało to następująco:

Klemę"-"zdjętą z słupka aku dotykał elementu(metalowego)nadwozia,silnika.Następnie podłączał miernik pod klemę"+"(na aku) i"-".

Tak to jakoś wyglądało.

Jeśli się mylę,to koledzy na pewno poprawią.

 

Ps.A może to było odwrotnie :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zmierzyć pobór prądu to:

- odpinasz klemę "-"

- zwykły miernik w dłoń, ustawiasz na nim pomiar amperów

- jeden koniec miernika przytykasz do klemy "+" na aku

- drugi koniec do samego kabla, który odpiąłeś z klemy "-"

- pokazuje Ci jaki w obecnej chwili jest pobór prądu

- jeśli pobór prądu jest wyższy od prawidłowego, to nadal mierząc wyjmujesz po kolei każdy bezpiecznik obserwując miernik, jeśli pobór spadnie to wiesz od czego jest bezpiecznik i już znasz przyczynę kradzieży prądu.

Miłej zabawy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak pamiętałem dobrze :-)

marcinb7, brawa za opis sposobu pomiaru

...czy amperaż pomierzę domowym miernikiem ...

Oczywiście,że tak.

...skoro DC.

Ustawiasz na mA(20m w zakresie"A")pod warunkiem,że piszemy np o TAKIM mierniku ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinb7, Jakoś tak czytam to co napisałeś i nie widzę abyś obwód prądowy zamknął :-)

Chyba jak odpinasz klemę "-" z zacisku "-" to plus miernika podłączasz do minusa na aku a minus miernika do odpiętej klemy "-" --> wtedy masz obwód zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy szacowaniu ile akumulator wytrzyma bez ładowania trzeba wziąć pod uwagę nie tylko prąd jaki jest pobierany z akumulatora w czasie postoju, ale prąd samorozładowania akumulatora, który rośnie z wiekiem akumulatora.

Co do prądu pobieranego z akumulatora na postoju w corolli to z odłączoną instalacją gazową wynosi on 8-9mA, a z podłączoną 80mA. Muszę to sprawdzić jak to jest w megance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj zrobiłem pomiar na postoju po ok. 10 min.Wynik:0,04A więc w normie.Sprawdziłem napięcia przy wyłączonym silniku i podczas ładowania,pod obciążeniem i bez obciążenia,wszystkie w normie.Wniosek z tego że akumulator jest za krótko ładowany albo jest uszkodzony.Od dwóch tygodni po naładowaniu prostownikiem auto pali bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie raczej wina akumulatora, jeśli ładowanie jest.

Przykład z życia, ja od roku codziennie pokonuję dwa razy drogę po 4km, oczywiście podczas zimy w trakcie tej długiej trasy mam włączone ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawa na 3,4 bieg. Samochód nie jest garażowany i nie miałem problemów z uruchomieniem silnika.

Dodatkowo mogę powiedzieć, że ładowanie waha się w granicach 13,8V do 14,3 z przewagą 13,8V (mam na stałe zamontowany woltomierz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Mam problem z poborem prądu z akumulatora. ładowanie mam ok i naładowanie akumulatora 12,90V. Jak prawidłowo sprawdzić miernikiem MASTER M830BUZ pobór prądu w moim scenicu. co do czego podłaczyć, zeby uzyskać prawidłowy odczyt? Pozdrawiam i bede wdzieczny za podpowiedz ze szczegółowym wyjaśnieniem podłaczenia. DZIĘKI

 

[ Dodano: 2011-01-04, 17:26 ]

Witam raz jeszcze. Czy możliwy jest pobór prądu po odłaczeniu wszystkich bezpieczników w scenicu II? Zmierzyłem pobór prądu jak radził kolega marcinb7 dzięki. Odłaczyłem kleme minusową i zmierzyłem miernikiem pobór prądu który wskazywał 0,60 po 10n minutach sprawdzilem raz jeszcze i poboru nie było. pozdłaczyłem akumulator i raz jeszcze odłaczyłem minus. zrobiłem pomiar i znowu wskazywało 0,60. w czym może tkwić problem.sprawdziłem wszystkie żarówki, wszystkie gniazda zapalniczek, radio i nic. Pomocy!!! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!