Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II wariuje (bardzo niskie obroty, lampka service airbag, rozładowujący się akumulator, błąd p0627)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Potrzebowałem samochodu do pracy, miał być w gazie by koszt dojazdu nie był wysoki.. no i znalazłem auto.. Renault Megane II 2002 1.6 16V.

Pan sprzedający zarzekał się na wszystkie świętości że auto OK. Jednak nie jest ok. Miał go u siebie ponad 6 mcy (za krótko), ale mnie omamił że auto nie jest wygodne że inne lepsze, że nie ma gdzie go parkować.. z zewnatrz auto nie zniszczone.. więc się nabrałem na tą spiewkę.. Straciłem kasę. Szukam sam rozwiązania co jest nie tak.

Z mechaników nikt nie chce się podjąć naprawy. Posiada ktoś CLIP w okolicy Bydgoszczy/Torunia ? Bez diagnozy już więcej nie inwestuję bo tylko tracę resztki kasy..

Umieściłem swój problem na elektrodzie - https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3795051&highlight=

A tutaj wkleiłem swoje wpisy.

Co wymieniłem w aucie:

- czujnik map sensor,

- czujnik temperatury powietrza w dolocie,

- inna przepustnica,

- skrzynkę z bezpiecznikami,

- świece,

- lusterko z działającym termometrem..

Co zauważyłem:

biegnie kabel gruby z przodu na tył. Domyślam się że do pompy - ma błąd p0627.Musiał ktoś coś kombinować.

coś kradnie prąd - pompa ?

sprawdzałem i odpinałem wszystkie bezpieczniki ale cały czas było zużycie 40-70mA (zmieniało się w tych granicach). Zajechało auto 3 akumulatory..

Błąd poduszki airbag - kontrolka na żółto service.W momencie zaświecenia się SERVICE słychać próbę zamknięcia drzwi zamka.. i auto spada z obrotami w dół..

----------------------

Mam problem z Renault Megane II, 1.6 16V 2002.
Samochód posiada instalację gazową.
Kiedy były większe mrozy auto odpalało i nie gasło, czasami podczas tych mrozów kilka razy jednak po uruchomieniu obroty spadały i silnik chciał zgasnąć. Po dodaniu gazu i przytrzymaniu i rozgrzaniu 1 minuty kiedy ruszyłem występowały żabie skoki, ale póżniej już powiedzmy że ok. Na ciepłym tendencja do niskich obrotów gdzie prawie chce zgasnąć ale nie zawsze.
Teraz gdy mrozów nie ma odpala, obroty zawsze spadają i gaśnie, chyba że szybko zareaguję i dodam gazu..
Po minucie żabie skoki - duszenie się jakby występują. Na ciepłym chodzi normalnie ale obroty też czasami spadają dość nisko momentami - nie zawsze. Wyczyściłem przepustnicę - nie była brudna. Sytuacja po tym - raz obroty nisko, po dodaniu gazu czasami obroty nie spadają i utrzymują się 1150-1200 i falują aż znowu nie dodam gazu i wtedy spadają albo znowu falują.
Temperatura cieczy chłodzącej jest prawidłowa, temperatura powietrza jest prawidłowa, jednak temperatura pokazująca zewnętrzną - otoczenia była o te 10 stopni niższa niż faktyczna.
Wymieniłem cale lusterko z czujnikiem - pokazuje teraz temperaturę prawidłowo, podmieniłem czujnik temperatury powietrza, czujnik podciśnienia powietrza - sytuacja bez zmian na ciepłym. Na zimnym sprawdzę rano czy coś się zmieniło.
Za pomocą programu diagnostycznego Delphi sprawdziłem błędy i jest błąd P0627.
Fuel pomp A control circuit/open.
Sprawdziłem dane z czujników.
------------


https://youtu.be/lEJlcSs55H8
Auto po wymianie termometru, oraz czujników temp powietrza i podciśnienia odpaliło i nie zgasło.. ale po czasie zaczął zwalniać i przyspieszać obroty.
Odstygł i po południu znowu odpalił i zgasł.. zaczynam wątpić czy znajdę przyczynę.
W filmie to ja gazuję.. Jednak i obroty same idą do 1150 około by spaść czasem do 704.
Może czujnik wałka? Albo ten elektroniczny pedał gazu?
Kolejny test z uruchamiania porannego.
https://youtu.be/bAvqJfy7faU
Wczoraj wymieniłem inną przepustnicę i sytuacja bez zmian.
Dzisiaj rano odpalił nie zgasł.. ale chciał jakby zgasnąć, po chwili obroty się lekko podniosły i nie zgasł.
Tak to wyglądało.
https://youtu.be/hec-cL6Tr-0
----------------
Na 4 godziny rozłączyłem akumulator. Włączyłem zapłon bez uruchamiania silnika. Odczekałem 2-3 minuty. Wyłączyłem i włączyłem ponownie. Odczekałem identyczny czas. Wyłączyłem i w końcu odpaliłem. Obroty równe. Nie naciskałem gazu.. czekałem aż osiągnie temperaturę 90 stopni. Czekając obroty lekko falowaly.. 730-800 obrotów, gdzie bliżej było im do 760. Zgasiłem , uruchomiłem i przejechałem się kawałek drogi. Wróciłem i pod domem obroty 1050-1120 tak na moje oko i słuch. Jutro podłączę się z komputerem. Dzisiaj za późno było.
Może jednak clip? I na nowo procedura. Jeździłem na benzynie. Może trzeba przeczyścić dolot? Wymienić uszczelki..
https://youtu.be/YVOjCjbSkCs
Tak to wyglądało rano..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd Jesteś?( Która strona Bydgoszczy?)

Z analizy Elektrody - sondy lambda pracują prawidłowo i katalizator jest w idealnym stanie. Problemów dużo z  mieszanką. Trochę analizy i da się wyprowadzić ten silnik. Z ubytkiem prądu i poduszkami nie powinno być większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto używane, niedawno kupione;

  - wymiana rozrządu + kzfr;

        -  jest to bardzo istotna sprawa,

  - wymiana uszczelnień kolektora dolotowego,

  - zakręcenie gazu na butli,

  - nagrzanie silnika do ok;90 C i pomiar;

       - napięcia sond,

       - kąta wyprzedzenia wtrysku,

       - podciśnienia na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabrze napisał:

Skąd Jesteś?( Która strona Bydgoszczy?)

Z analizy Elektrody - sondy lambda pracują prawidłowo i katalizator jest w idealnym stanie. Problemów dużo z  mieszanką. Trochę analizy i da się wyprowadzić ten silnik. Z ubytkiem prądu i poduszkami nie powinno być większych problemów.

Nie ma problemu z dojazdem, jeśli masz CLIPa chętnie dojadę :)

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.12 5.13 :!: - aniewa

Gdzie jest przekaźnik od pompy paliwa ? W Twoim poście na dole jest post dotyczący nierównej pracy silnika.. i był tam opis że zaśniedziałe gniazdo przekaźnika nie zawsze uruchamia pompę.. A u mnie jest błąd tego przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!