Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kąt otwarcia przepustnicy Megane III 1.5dci 110KM


przemkas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu zmagam się z trzęsieniem silnika które najbardziej czuć na biegu jałowym. Sprawdzając różne parametry silnika w programie kąt otwarcia przepustnicy pokazuje mi na 59,8% i się nie zmienia. Czy tak powinno być? Czy może czujnik położenia przepustnicy przekłamuje? Sprawdzałem też korekty wtrysków są w granicach od 0,85 do 1,22 czyli wydają się ok. Ciśnienie w rampie 265bar. Dwumas był wymieniany w tamtym roku, poduszki silnika również. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem jeszcze raz te parametry i jednak wydają się ok, porównywalne z tym co piszesz. Może masz jakiś pomysł co warto było by sprawdzić w związku z tymi wibracjami? Przy odpalaniu zauważyłem że puści biały dym i nie odpala od pierwszego obrotu tylko musi obrócić że 2-3 razy, oraz przy delikatnym przegazowaniu kopci na czarno, wcześniej tego nie widziałem. Dodam że im niższa temperatura na zewnątrz tym bardziej czuć wibracje przenoszące się na kierownicę oraz pedały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemkas napisał:

Dwumas był wymieniany w tamtym roku, poduszki silnika również.

Z którego roku auto?

Auto zakupione niedawno?

Przebieg ok;115000 km i dwu-mas wymieniony?

Proponuje z prostych rzeczy;

Czyszczenie całego układu dolotowego;

    -  map sensora,

     - przepływomierza,

     -  egr,

     -  wtrysków ; ultra dźwiękami,

     -  zapchany katalizator może również być przyczyną falowania obrotów;

           - w przypadku dużej ilości jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy przegonić auto na trasie wielokrotnie, na wysokich obrotach,

     -  kontrola, przeczyszczenie styków pedału gazu,

     -  wymiana filtra paliwa,

          -  eliminacja pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

Kontrola ustawienia rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto rocznik 2012. Zakupione jakieś 2 lata temu. Przebieg na ten czas to 125tys. km. Pewności co do niego nie mam. Obroty silnika nie falują właśnie a coś szarpie całą budą. Przy lekkim przegazie czarny dym i podczas odpalania zakopci na biało. W tamtym roku były wymieniane rozrząd, dwumas i poduszki. Jest możliwość aby nowy dwumas był wadliwy? Biegi też jakoś rewelacyjnie nie wchodzą, czasami jakby nie chciały wchodzić na swoje miejsce, mogę go jeszcze reklamować. Aktualnie znajduję się za granicą, niedługo będę w Polsce, jeśli by ktoś polecił jakiegoś kumatego mechanika z okolic Krakowa byłbym wdzięczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przemkas napisał:

W tamtym roku były wymieniane rozrząd, dwumas i poduszki. Jest możliwość aby nowy dwumas był wadliwy?

Biegi też jakoś rewelacyjnie nie wchodzą, czasami jakby nie chciały wchodzić na swoje miejsce,

Wymieniany dwu-mas, a co ze sprzęgłem???

Dwu-mas;

  -  w prawidłowo eksploatowanym aucie, bez problemu wytrzymuje ok;300.000 km przebiegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniany był cały komplet: tarcza, docisk, wysptzeglik, koło dwumasowe. Nie mam, pojęcia jak ktoś wcześniej eksploatował samochód. Objawy były takie że przy przyspieszaniu z 4, 5, 6 biegu było mocne uderzanie. Dostałem stare części od mechanika, luz osiowy na kole faktycznie był duży a przy tarczy nity już na wierzchu. Nowe części kupiłem sam na allegro, były to oryginały, nazwy sklepu nie będę podawał bo nie wiem czy mogę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, przemkas napisał:

Wymieniany był cały komplet: tarcza, docisk, wysptzeglik, koło dwumasowe.

Nie mam, pojęcia jak ktoś wcześniej eksploatował samochód.

Coraz lepiej;

Znasz historię auta???

Raczej wszystko wskazuje, że ;

   - kupiłeś auto z zaniżonym przebiegiem rzędu o 200.000 km,

   - albo trafiłeś na mechanika - kombinatora;

         - ocena o wymianie kpl; sprzęgła z dwu-masą miałeś tylko od tego jednego mechanika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 300 kkm o których pisze wielu użytkowników wynika z charakteru pokonowywanego dystansu. Jeżeli większość w trasie to ok. W trybie miejskim można zapomnieć o takim przebiegu dwumasy. 

Przebieg sprawdzisz w sterowniku silnika i ABS, wystarczy ELM 327 odpowiedni program. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O historii wiem tyle ile mi powiedział sprzedający i było można sprawdzić na stronie. Tak byłem u jednego nechanika z powodu braku czasu, ponieważ samochodem jeżdżę za granicę.

Godzinę temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

Mam program Delphi Ds150e do podstawowych odczytywania kodów błędów. Przebieg pokazuje taki jak na liczniku. A Ty kolego czasem nie jesteś z okolic Krakowa? Może znasz kogoś kto by to ogarnął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem dwumasę i całkowicie zużyte sprzęgło bodajże przy przebiegu 170 kkm. Przebieg pewny.  Link do sklepu możesz podać bez obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europarts. Jedyne co mnie dziwiło to dużo niższa cena ponieważ samo koło dwumasowe kosztowało 1200zl. Teraz pytanie czy faktycznie było wadliwe. Jak kupiłem samochód biegi wchodziły płynnie, jednym palcem można było zmieniać przez pierwszy rok później już podobnie jak teraz czyli czasami lżej czasami haczą. Olej w skrzyni też oczywiście wymieniony, linki chodzą bez oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zmianę biegów koło dwumasowe nie ma wpływu, bardziej sprzęgło i jego prawidłowe odpowietrzenie.

Jak jesteś ciekawy prawdziwego  przebiegu to kup ELM327 i sam odczytaj z ABS. Niestety mieszkam daleko od Krakowa i nie pomogę. 1200 zł za dwumasę to poderzanie mało ale nie wykluczone. Nasz kolega @omega pracuje w serwisie z częściami to może coś więcej na ten temat powiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!