Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

R-Link 2 - kilka pytań od świeżaka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie.

Dopiero poznaje R-Link 2 i mam kilka pytań. Będę wdzięczny za odpowiedzi. 

1. Czy po podłączeniu telefonu i włączeniu AppleCarPlay obraz jest zawsze taki mały? (zdjęcie nr 1)

2. Czy jest opcja aby wskazówki z nawigacji z AppleCarPlay pojawiały się na ekranie głównym? (zdjęcie nr 2)

3. Czy jest sens, jakie są benefity i w ogóle jak to zrobić aby aktywować dostęp do internetu oraz resztę usług? W MyRenault mogę wykupić tylko TomTom Traffic. Co z dostępem do R-Link store? (zdjęcia 3 oraz 4)

 

Rozumiem, że mając dostęp do internetu z poziomu R-Link mogę aktualizować oprogramowanie, mam informację o ruchu na trasie ... coś jeszcze?

 

Z góry dziękuję za pomoc

IMG-2193.jpg

IMG-2195.jpg

IMG-2197.jpg

IMG-2199.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W tej wersji softu tak. Sam korzystam z AA i w nowszej wersji ekran jest większy. W Apple car Play chyba też musi być wyższa wersja softu. Pewnie masz wersję 3.3?

2. W przypadku AA pojawiają się na głównym ekranie monity jak masz jechać że strzałkami. Jak widać w Apple to nie działa. 

3. W tym przypadku kupujesz usługi multimedialne z HD trafic. Ja to kupuje, mi to się świetnie sprawdza. Doskonale pokazuje korki czy zdarzenia na drodze. Chociaż niektórzy wolą darmowe mapy Googla. 

 

Na żadną aktualizacje softu nie masz co liczyć. Generalnie jak auto wyjeżdżało z salonu taki soft zostaje. Były drobne aktualizacje ale to było kilka lat temu. Teraz jest nowy soft i o rlinku już raczej zapomnieli. 

Za to możesz kupić aplikacje i ja dwie lubię. To jest pogoda i stacje paliw gdzie pokazuje Ci ceny paliw z ostatnich dni na stacjach w pobliżu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak sprawdzić wersję AppleCarPlay i jak ją ewentualnie zaktualizować? Mówimy o aktualizacji z poziomu telefonu?

2. Ok, wszystko jasne dzięki.

3. Chyba tak zrobię. A co z pozostałymi usługami?

 

Aktualizowałem R-Linka za pomocą Renault Tool Box ale nie wiem czy mówimy o tym samym ...

A powiedz mi ... co jeszcze ze zdjęciem nr 3? Komunikat, że wymiana danych nie jest możliwa? Jak odblokować dostęp do R-Link store z poziomu samochodu?

Edytowane przez bartasKRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Chodzi o wersje oprogramowania RLink. Masz to w ustawieniach systemu w samochodzie. Wersje są od 2.2 do 9.0

od 3.3 obsługują AA i ACP. W wyższych wersjach 7/8 Rlink są większe ekrany AA i być może ACP. 

3. Pozostałe usługi? One wszystkie są w tym pakiecie HD trafic. Tam nic nie ma. Masz sklep z 10 aplikacjami i informacje o ruchu drogowym, to wszystko. 

 

Tak, aktualizacja przez Tool Box.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ok, czyli sprawdzam jaka mam wersję R-Link i dalej drążę temat. Chociaż ostatnio aktualizowałem przez ToolBox i rzuciła mi się w oczy cyfra 8 ale nie jestem pewien.

3. Czyli wykupuje HD traffic i ciesze się dostępem do R-Link store oraz połączeniem z internetem? Po wykupieniu usługi muszę zaktualizować R-Link przez ToolBox?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Może być wersja 8. Trudno powiedzieć. 

Może ACP nie występuje w większym ekranie. 

2. Nie musisz aktualizować. Cieszyć się? No trudno powiedzieć. Połączenie z netem daje Ci info o korkach i właściwie tyle. Plus jak kupisz apke to możesz sobie sprawdzić pogode. Kompletnie zmarnowany potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominałeś, że fajnie to działa :) więc wykupie sobie na próbę. Zobaczę co z tego wyjdzie. 

Wersja oprogramowania : 3.3.16.986

daleko do ósemki ? i to jest to czego nie da się aktualizować ? Nawet w serwisie ?

wersja oprogramowania startowego : 5376

nawigacja : 9.12.133.686874

Gdzie mogę sprawdzić aktualność mapy oraz reszty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą numeracją to niezupełnie tak "daleko" , bo kolejność numeracji softu była mniej więcej taka 2.2.xx -> bodajże 3.1.xx -> 3.3.xx. -> 7.x -> 8.x -> 9.x (z pamięci, mogę się lekko mylić, są tu różne wątki na forum), przy czym 9.X to była chyba tylko jakaś beta, a między 7 / 8 / 9 nie było dużej różnicy. W zasadzie zauważalny przeskok masz między "starą" 2.2 , "standardową" 3.3 a "nowoczesną" 7/8/9 , i to głównie w kwestii właśnie Android Auto i Car Play (od 3.3 żeby w ogóle działało, od 7/8/9 żeby działało na powiększeniu przy ekranie 8,7 cali). Reszta to detale, jeśli dobrze kojarzę z różnych wątków z forum. Zrobić można wszystko, wliczając modyfikacje których nie było w oryginalne (np. doświetlanie zakrętów) ale czasem wymaga to nakombinowania się z nieoficjalnymi aktualizacjami, albo telefonu do magików z Będzina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bartasKRKASO powinno posiadać i znać procedurę aktualizacji oprogramowania z wersji 3 na 7. Z 7 można już samemu do 8, a następnie 9 podciągnąć.

@mayan Wersja 2.2 to wersja releasowa. 3.3 to właściwie to samo, różni się obecnością aktywnych (na ogół) AA i ACP. Wersje 2.2 i 3.3 zostały potraktowane jako osobne gałęzie oprogramowania z prostej przyczyny - dopiero pojazdy od kwietnia(?) 2017 roku otrzymały zgodę na korzystanie z licencji firm zewnętrznych, niezbędnych dla AA i ACP. Przy okazji wersja 3.3 zawiera drobne poprawki bezpieczeństwa i zaktualizowane moduły związane z kontrolerem USB i radiem DAB.

Kolejną wersją jest 7, która w oryginale widnieje jako 4. Od tego momentu numeracja każdej wersji jest związana z rokiem produkcji pojazdu. Teoretycznie moduły R-Link z 2017 powinny mieć wersję 7. Teoretycznie... Większe zmiany w tej wersji to ponownie zabezpieczenia, zoptymalizowany rdzeń systemu - dlatego działa płynniej, nowe moduły radia oraz DAB, obsługa nowej wersji wewnętrznego protokołu wymiany danych. Ostatnia z tych zmian jest główną przyczyną częstego ubijania R-Linków przez ASO podczas aktualizacji...

Wersja 8 dodała kilka drobiazgów, jak np. ACP na pełnym ekranie i nowe widżety. Wersja 9 to dalsze drobne modyfikacje UI oraz obsługa nowych modułów nawigacji i komunikacji LTE, stworzonych dla Easy Linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje map sprawdzisz wchodząc w menu nawigacji klikasz opcje menu i szczegóły. Najnowsze mapy są oznaczone kodem 2019_12, które wyszły w ostatnim kwartale 2020 roku, nowe mapy 2021 powinny wyjść teraz....

@arceanod drugiej połowy roku 2017, czyli auta z produkcji od lipca 2017. 

Auta z 2017 roku mają soft w wersji 3.3..., chyba, że z końca roku. 

Moje auto jest z produkcji 09.2017 i miało fabrycznie wersje 3.3, tydzień temu ASO zrobiło aktualizacje do wersji 7.0

Wersje z 3.3 na 7.0 chyba nie ma sensu zmieniać. Nie zmienia się teoretycznie nic, poza idiotycznymi ramkami dookoła przycisków na głównym ekranie.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LTar Dlatego napisałem "teoretycznie" :). Plany wydawnicze często rzeczywistość weryfikuje. Do tego należy jeszcze uwzględnić fakt, że samochód na linii montażowej otrzymuje towar z półki. Podczas testów wersji 4, czyli 7, wyszło, że magazyny są pełne R-Linków2 z wersją 2. Podczas, gdy pojazdy powinny od dawna wychodzić z drugą generacją sprzętu R-Link2 z wersją 3 oprogramowania :). Do dziś jest z tym niezły bałagan, wersja 10 chyba od grudnia czeka na udostępnienie ASO.

W Easy Link jest jeszcze większe zamieszanie z planami wydawniczymi. Doczekał się także dwóch osobnych gałęzi oprogramowania :D. Powodem były, ponownie, kwestie licencyjne oraz regulacje prawne w niektórych regionach.

Odnośnie przejścia z wersji 3 na 7 to może to mieć sens dla pojazdów z audio Bose :). Zestaw audio dopiero wtedy zaczyna wykorzystywać swój pełen potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arcean w ASO mi powiedzieli, że mogą aktualizować wersje 3.3 ale przejść z 3 na 7 i wyżej już nie ... chyba, że muszę zadzwonić do innego serwisu.

@mayan zaintrygowałeś mnie magikami z Będzina :) jeszcze nie znam tematu. To jakiś warsztat? Zrobią taką aktualizację? Masz namiary?

@LTar jak zwykle pomocny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, LTar napisał:

Wersje z 3.3 na 7.0 chyba nie ma sensu zmieniać.

Dla samego R.S Monitor warto. Bo w 3.3 Tobie nie wejdzie.

16 godzin temu, bartasKRK napisał:

zaintrygowałeś mnie magikami z Będzina

Wejdź na olx i wpisz w wyszukiwarkę r-link. 

Większość spraw co Waldek z Będzina można ogarnąć samemu. Wystarczy elm i darmowy program dd4all. Co do modyfikacji polecam francuskie forum:

 https://www.msieurlolo.fr/forum/index.php?board=677.0

Trzeba się zarejestrować.

Poczytasz i będziesz sam magikiem.

 

16 godzin temu, bartasKRK napisał:

ASO mi powiedzieli, że mogą aktualizować wersje 3.3 ale przejść z 3 na 7

Z wersji 3.3 na wyższą, zrobisz tylko w ASO, nie pomoże, żaden magik. ASO natomiast się boi, bo wiele R-Linków nie przeżyło tego zabiegu. 

Jak zrobisz w innym ASO, wersję 7 - resztę ogarniesz sam. Zainteresuj się screen2auto.

Edytowane przez sylwekdm
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@sylwekdmPrzy okazji sam dopytam - co to R.S Monitor?

 

@arcean Masz może lub wiesz skąd dorwać listę zmian między wersjami 7, 8 , 9? Szukałem czegoś na myrenault ale bezowocnie. I dlaczego jak ktoś napisał że warto na 7 dla wersji Bose? (Bo akurat mam to mnie zaintrygowało:)

 

@LTar Też mnie wk...ają te ramki.

 

Edytowane przez mayan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mayan napisał:

- co to R.S Monitor

Aplikacja pod R-Linka, dostępna tylko dla modelu Megane R.S. - pokazująca parametry jazdy np. Ciśnienie doładowania, temperaturę oleju, mierzy przyspieszenie od 0 do 100 itd, Po niewielkiej modyfikacji klucza Renault z pendriva, pokazuje się w My Renault dla wszystkich R-Linków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!