Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.4 TCE szarpie błędy


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post na forum więc z góry przepraszam jeżeli coś będzie nie tak jak powinno. Otóż jestem posiadaczem megane III z 2010r z silnikiem 1,4Tce - przebieg około 135tyś km. Mam problem z szarpaniem podczas przyspieszania - gównie w zakresie 2-3,5tyś rpm. powyżej i poniżej tych wartości jest ok tak samo jak przy stałej prędkości. Wyskakuje kluczyk z dopiskiem skontroluj układ wtryskowy. Ten sam zapala się i gaśnie podczas jazdy. Po podłączeniu komputera wypluło dwa błędy: 
1. P0325(1C)
2. P1525(F3)
W piątek samochód będzie miał wymienione świece olej i wszystkie filtry. Powiedzcie mi proszę czy spalanie stukowe może być spowodwane świecami i tym szarpaniem? Myślałem też żeby wyczyścić mapsensor z tym, że chciałbym się dowiedzieć czym to zrobić (jaka chemia?) i gdzie fizycznie się znajduje. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, wymienisz olej (dobrze przy tym przebiegu wymienić także w skrzynce biegów), wymienisz filtry i świece i przekonasz się czy jest lepiej. Można skontrolować czujnik spalania stukowego. Jakim diagnoskopem były sprawdzane błędy? Najlepiej zrobić to na CLIP-ie, może pokazać jakieś informacje niedostępne dla innych diagnoskopów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do clipa nie mam niestety dostępu. Sprawdzane było przy pomocy obd icar2 vgate i aplikacji car scanner. 

Zastanawiałem się jeszcze, czy może też te szarpanie występować przez zaciętą geometrię turbiny? Bo 2-2,5tyś rpm to moment budowania boostu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

Mam problem z szarpaniem podczas przyspieszania - gównie w zakresie 2-3,5tyś rpm.

  - powyżej i poniżej tych wartości jest ok, tak samo jak przy stałej prędkości.

Wyskakuje kluczyk z dopiskiem skontroluj układ wtryskowy.

1/ Wgrać aktualne oprogramowanie dla tego silnika bo możliwe, że ;

     Istniejący soft sterujący mieszanką sobie nie radzi, co skutkuje;

          -  tzw. wypadaniem zapłonu - przy instalacji gazowej,

          -  spalaniem stukowym - przy zasilaniu benzyną;

                - występuje nie na jednym konkretnym cylindrze, lecz na różnych, w przypadkowej kolejności,

2/ Kontrola kąta wyprzedzenia zapłonu ;

   a/ stan łańcucha rozrządu, przy luźnym łańcuchu ;  czy przebieg jest aktualny ??

        - silnik będzie trudniej odpalał,

       -  w systemie pojawią się błędy synchronizacji zapłonu,

       -  hałas od luźnego łańcucha i silnik pracuje jak stary diesel na zimnym i na ciepłym silniku,

  b/  pomiar napięcia sond lambda,

  c/  istotny jest stan oleju i jego jakość

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest nowy, samochód odpala bez problemu pracuje równo, żadnych niepokojących dźwięków. Przebieg raczej aktualny... Olej był wymieniany podobno 2 miesiące temu, na bagnecie jest w połowie skali, jest czysty (podobno elf) - jak pisałem jutro wymieniam mimo wszystko jak zawsze po zakupie samochodu. Napięcia sond sprawdzę dzisiaj popołudniu. A jeżeli chodzi o soft to gdzie mogę się udać na wgranie nowego? ASO? ile $ taka przyjemność? 

Edytowane przez yEti1.4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yEti1.4 napisał:

A jeżeli chodzi o soft to gdzie mogę się udać na wgranie nowego? ASO?

ile $ taka przyjemność? 

Tak, w ASO;

Zrób to po serwisie olejowym i wymianie świec,

    - świece i cewki muszą być czyste i suche,

   -  olej, polecam markowy ; 

         - minimum 5W40 lub 0W40,

         - poziom oleju pod max ;

         - wymiana co ok;10.000 km,

  Zleć mechanikowi niech przeczyści styki;

    -  czujnika temperatury płynu chłodzącego,

    -  map- sensora,

    -  przepustnicy,

    -  wtrysków,

    -  czujnika położenia wału i wałka rozrządu,

    -  elektrozaworu kzfr,

    -  styczników w UPC,

 Sprawdź aktualny przebieg auta ;

        - w ECU,

        - w sterowniku ABS,

Firmy aso obecnie są prywatne, ceny nie są jednolite

Odezwij się po tych zabiegach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

A co z drugą sondą?

a to mój błąd, myślałem że są obie na wykresie... ? Popołudniu po serwisie olejowym zrobię pomiar drugiej. Ta na screenach jest ok? 

Edit.

W liście czujników mam tylko to do wyboru, czyli nie sprawdzę drugiej? Czy co zaznaczyć? 

Screenshot_20210723_083147_com.ovz.carscanner.jpg

Edytowane przez yEti1.4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, yEti1.4 napisał:

Ta na screenach jest ok? 

Sonda I do wymiany;

  - powinna być sinusoida od 0  do 1,0 V, 

  - tylko oryginał, bo zamienniki szybko padają,

W zamieszczonym zestawieniu pierwszym, napięcie sondy II = 0,86 V,

   - tak że ona jest,

Pomiar podciśnienia w układzie dolotowym;

  - takie same warunki jak dla sond,

  - bo masz za duże ciśnienie w kolektorze dolotowym =46kPa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sondy, https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-renault-megane-iii-1-4tce-8200771294-10200487822 czy taka jest ok? Gdzie mogę sprawdzić numery części żeby dopasować odpowiednią? Ten pomiar ciśnienia wykonać tak samo, czyli rozgrzany silnik (około 90st) i wolne obroty, tak? Jakie powinno być ciśnienie i co może mieć wpływ na zbyt wysokie wartości? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!