Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stuki w silniku 1,4tce


pinokio07

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tutaj nowy i bardzo proszę o pomoc. Posiadam renault megane kombi 2010 silnik 1,4 tce 130 koni, od pewnego czasu mam jakieś dziwne stuki w silniku, nasilają się one przy 2000 tys. obrotów. Później już ich nie słychać powyżej 2000 tyś, i na zimnym silniku też to słychać. Myśleliśmy z mechanikiem że to rozrząd, jednak to nie to. Po wymianie rozrządu, wszystkich kół, napinaczy, ślizgów, kół zmiennych faz rozrządu, zaworu zmiennych faz ciągle to samo (wszystko na oryginalnych częściach). Już drugi mechanik bawi się z autem i nic....... stoi już miesiąc czasu i lipa. Proszę pomóżcie może ktoś z was miał taki przypadek. nie mówię już o kosztach....
Pomóżcie z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, pinokio07 napisał:

od pewnego czasu mam jakieś dziwne stuki w silniku, nasilają się one przy 2000 tys. obrotów.

Później już ich nie słychać powyżej 2000 tyś, i na zimnym silniku też to słychać.

Nie bardzo słychać stuki;

  - bardziej ocieranie blach o siebie,

  - jaki stan turbiny??

  - jakie luzy na zaworach??

  - jakie ciśnienie oleju na biegu jałowym na rozgrzanym silniku?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie odebrałem auto od mechanika i lipa. Myśleliśmy że to ocieranie łańcucha o pokrywę zaworów(na pokrywie delikatne przeciercia pokrywy), ale po wymianie silikonu na uszczelkę znowu to samo. 

stan turbiny nie sprawdzany, luzy na zaworach podobno były sprawdzane wszystko ok. ciśnienie oleju 4-5 bar.

wymieniany cały rozrząd, sprawdzenie luzów zaworowych, sprawdzenie stanu wałków rozrządu, popychaczy zaworów, wymiana elektrozaworu.....

I nic jak było wcześniej tak jest teraz a ponad 3 koła zł poszło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, pinokio07 napisał:

- stan turbiny nie sprawdzany,

- luzy na zaworach podobno były sprawdzane wszystko ok,

- ciśnienie oleju 4-5 bar.

- wymieniany cały rozrząd,

- sprawdzenie luzów zaworowych, sprawdzenie stanu wałków rozrządu, popychaczy zaworów,

- wymiana elektrozaworu.....

Ciśnienie oleju 4-5 bar na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku  -  to bujda,

    - podobnie ; luzy na zaworach OK - bez podania danych pomiarowych, to również bujda,

    - jak sprawdzono popychacze zaworów??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, pinokio07 napisał:

Serwis ze specjalizacją Renault.

  - Ciśnienie na zimnym silniku 4-5 bar. 

1/Ciśnienie oleju powinno być ;

     4 - 5 bar         -    przy ok; 3000 obr/min,

    2,5 - 3,0 bar    -    dla biegu jałowego na ciepłym silniku - ta wartość jest b; istotna,

2/ Przy wymianie rozrządu ;

     - wymienia się napęd pompy olejowej w misce,

     - oraz pompę oleju - jeżeli wartości ciśnień oleju są nieprawidłowe,

3/ Do wymiany;

     -  kpl; napędu paska osprzętu,

     -  świece zapłonowe,

     -  cewki; muszą być czyste i suche,

4/ Warto stosować;

     -  markowy olej 5W40 lub 0W40,

5/ Instalacji LPG - nie ma ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

z tego co pamiętam świece wymieniane niedawno na nowe irydowe. Instalacji gazowej nie posiada. Olej ok.

Byłem jeszcze dzisiaj u innego mechanika : powiedział że te dźwięki nie pochodzą z silnika (jeśli cały rozrząd wymieniony), kazał szukać gdzie indziej, jakieś osłony z tyłu od strony turbiny.

coś może z wydechem tak mu się wydaję że coś przenosi te dźwięki.

No i szukam dalej......

Pozdrawiam

 

Witam

Panie Andrzeju czy w turbinie jest jakaś klapka? bo też to podejrzewam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 11.09.2021 o 11:41, Andrzej-2010 napisał:

2/ Przy wymianie rozrządu ;

     - wymienia się napęd pompy olejowej w misce,

     - oraz pompę oleju - jeżeli wartości ciśnień oleju są nieprawidłowe,

Zobacz;  ZESTAW NAPĘDU POMPY OLEJU RENAULT 1.4 TCE ORYGINAŁ;  OE150A08640R

2069793747_zestawpompyoleju14TCe.thumb.png.f46eef4267e617dfd0e55f9527e665b7.png

Czy te elementy były kontrolowane, oraz;

   - wartość ciśnienia oleju na;

          - biegu jałowym,

          - silnik nagrzany do ok;90C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

odebrałem auto od kolejnego mechanika, już sam nie wiem który to w kolejności i lipa..... myśleliśmy że to pompa oleju wraz z łańcuchem ale to nie to(ciągle to samo ).

Poddaje się już . Wystawiam auto na sprzedaż jako uszkodzone, może jakiś mechanik podejmie się próby naprawy.

auto bardzo fajne , zadbane, wszystko robione na czas. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszystko zrobione, a dalej szura w dodatku mówiłeś, że turbiny nie ruszałeś. To znaczy, że nie wszystko  sprawdzone. Tak to wygląda jakby wirnik w turbo dostał palpitacji i nawala. Może jeszcze nie wiem, w misce olejowej coś jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!