Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika na biegu jałowym - po rozgrzaniu - 1.3 tce


Nowy41

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem o wtyczkach od cewek i wtrysków do sprawdzenia. Ponadto należy stosować czyściki do wtrysków. Należy pamiętać, że na rozgrzanym silniku, czasy wtrysków są bardzo krótkie co ewidentnie uwidacznia problemy. Błędów nie szukajmy, niesprawność musi być znaczna aby błędy się wysypały. Miałem zielnego pina na cewce, dodaję co kilka tysięcy czyścik do paliwa i jeździ.

Dwumasa - wada materiałowa albo jazda w przedziale obrotów 1200-1500.

Mi mniej pali jak trzymam obroty w okolicy 2000.

To co pisałem wcześniej: czemu litrówki się nie rozpadają: bo kręcą się na 3000-4000 obrotów na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, szwagier24a napisał(a):

 dodaję co kilka tysięcy czyścik do paliwa i jeździ.

Korzystnie jest stosować do każdego tankowania Archoil AR6900 - P MAX;

     - regularnie w proporcji 1:1000, czyli np. 50 ml na 50 litrów benzyny,

     - butelka 500 ml wystarcza na 500 litrów benzyny,

Środek ten ;

     - oczyszcza z nagaru; zbiornik paliwa, przewody paliwowe, pompę paliwa, wtryskiwacze, końcówki wydechu,

    - utrzymuje ; katalizator w dobrej kondycji,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety albo stety cieszę się znakomitym słuchem co nawet mi przeszkadza w prowadzeniu samochodu bo słyszę więcej niż powinienem.

Najwidoczniej kol. Pepone nie miał okazji prowadzić auta z takim silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego silnika bym nie miał nigdy nie miałem potrzeby kręcić go na codzien do 3-4 tys obrotów. To jest jakaś kolejna chora religia z jeżdżeniem turbo-autami na obrotach ponad 2000. Wyższe obroty niewiele ci dają bo przy 2000 masz już pełny moment. Jeżeli przełożenie daje ci dobrą prędkość a przyspieszenia nie potrzebujesz to wyższe obroty nie mają sensu. Reszta to przepalanie paliwa w imię jakichś wydumanych idei. 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2024 o 21:24, pero358 napisał(a):

Wracam z informacją co u mnie było przyczyną - uszkodzone koło zamachowe (dwumasowe), a konkretnie luz na tulei centralnej i luz promieniowy koła zamachowego 😉 

Jaki koszt naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@len samo wyjęcie skrzyni 3,5k PLN w ASO, cała wymiana 7,5 - 8k brutto. Dodatkowo inne czynności były wykonywane - diagnostyka cewek i świec, kompresja na cylindrach, endoskop, sonda lambda itp. Cała procedura była robiona na koszt sprzedającego, więc ominęła mnie ta 'przyjemność'- kalkulując wyszło gdzieś pewnie 10-11k PLN na fakturze za cały proces znalezienia przyczyny wraz z wymianą 😉 
Ogólnie teraz autko śmiga aż miło, cisza i spokój.

Edytowane przez pero358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.10.2024 o 08:42, Pepone napisał(a):

Jakiego silnika bym nie miał nigdy nie miałem potrzeby kręcić go na codzien do 3-4 tys obrotów. To jest jakaś kolejna chora religia z jeżdżeniem turbo-autami na obrotach ponad 2000. Wyższe obroty niewiele ci dają bo przy 2000 masz już pełny moment. Jeżeli przełożenie daje ci dobrą prędkość a przyspieszenia nie potrzebujesz to wyższe obroty nie mają sensu. Reszta to przepalanie paliwa w imię jakichś wydumanych idei. 

Tak jak pisze @Pepone, jeździ się gdzieś na 1700 - 2500, gdyż w tym zakresie masz pełny moment, auto się nie męczy i pracuje w normalnych warunkach.
 

W dniu 13.10.2024 o 20:52, Pepone napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Dealer, więc rękojmia i inne kruczki prawne wjechały 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!