Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie tylko na ciepłym


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, od kilku tygodni samochód gaśnie na wolnych obrotach na luzie, podczas dojeżdżania na skrzyżowanie, przy ruszaniu i kangurkuje przy szybkim dodaniu gazu, dzieje się to tylko gdy temperatura jest w okolicach 5 kreski lub więcej (akurat w połowie skali - wskazówka poziomo). Zazwyczaj na chwilę gaśnie i błyskawicznie sam odpala, (czasami jednak gaśnie i wyłącza wspomaganie i trzeba samemu ponownie odpalić)  pojawiają się wtedy kontrolki: hamulca ręcznego, stop, lampka kontrolna awarii układu wtrysku, lampka kontrolna układu oczyszczania spalin. Czasami zapala się również żółta lampka usterki elektronicznej i świec żarowych, ale zazwyczaj się ona nie zapala.  Pierwszy mechanik stwierdził, że to grubszy problem elektryczny (komputer nie pokazał błędów) i odesłał do elektryka. Elektryk widział problem, ale nie przyczynę. Kolejny mechanik zajmujący się głównie Renault stwierdził błąd cewek 1 3, 2 4, ale twierdzi, że po sprawdzeniu cewki są dobre. Sugerował zwarcie na przewodach lub komputer do wymiany. Spytałem również o przewód podciśnienia? na górze przepustnicy, którego wtyczka ma połamane 3 z 4 klipsów i może być nieszczelny, ale stwierdził, że to nie jest przyczyną, wykluczył również map sensor, który nie jest sztywno zamocowany. Aktualnie samochód jest u elektryka, ale obawiam się, że też mnie odeśle. Do tej pory zostało zrobione:  wymiana czujnika wału korbowego - oryginał, wymieniono filtr powietrza, wymienione świece, czyszczenie przepustnicy i wymiana oringów, wydłużono także środkowy odcinek wydechu, bo wcześniej ktoś odciął katalizator i przyspawał przelot tak, że układ był jakieś 5 cm za krótki, żeby zawiesić tylny tłumik na zaczepach (usterka występowała zarówno przed jak i po naprawie). Na zimnym i w trasie żadne problemy nie występują. Czy ktoś miał podobny problem dotyczący pracy tylko na ciepłym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik płynu chłodzącego jest przegrzany i należy go wymienić. On odpowiada za obroty biegu jałowego. Przegrzany tzn. zmniejszył opór i powoduje wypadanie zapłonów zauważalne na gorącym silniku  - 30 zł.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mati6610 napisał:

od kilku tygodni samochód gaśnie na wolnych obrotach na luzie, podczas dojeżdżania na skrzyżowanie, przy ruszaniu

 i kangurkuje przy szybkim dodaniu gazu, dzieje się to tylko gdy temperatura jest w okolicach 5 kreski lub więcej

 (akurat w połowie skali - wskazówka poziomo).

Magane I phII - do kontroli/wymiany krokowiec,

Jeżeli jest gaz - to zakręcić gaz na butli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jabrze napisał:

Czujnik płynu chłodzącego jest przegrzany i należy go wymienić. On odpowiada za obroty biegu jałowego. Przegrzany tzn. zmniejszył opór i powoduje wypadanie zapłonów zauważalne na gorącym silniku  - 30 zł.

Serdecznie dziękuję za odpowiedź, przetestuję. Gaśnięcie zdarza się też na 1,2 i 3, a raz nawet na 4 biegu, ale mam nadzieję, że wymiana czujnika pomoże.

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Magane I phII - do kontroli/wymiany krokowiec,

Jeżeli jest gaz - to zakręcić gaz na butli

Dziękuję za odpowiedź. Podobno nie mam krokowca tylko elektroniczną przepustnicę, gazu też nie ma założonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mati6610 napisał:

Gaśnięcie zdarza się też na 1,2 i 3, a raz nawet na 4 biegu, ale mam nadzieję, że wymiana czujnika pomoże.

Dotyczy wolnych obrotów niezależnie od biegu - określa ilość wtryskiwanego paliwa bez użycia pedału gazu 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniłem czujnik, samochód nie gaśnie, dziękuję. Jednak nadal kangurkuje przy mniej lub bardziej gwałtownym dodaniu gazu, ale zazwyczaj zaczyna się to jak nagrzeje się do 4 kreski, zimny dobrze przyspiesza nawet przy gwałtownym dodaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z obniżoną dawką podstawową paliwa. Tą ilość dokłada mapsensor za pomocą pedału gazu. Szarpanie może wynikač z nieszczelności w układzie dolotowym, czyli podbieraniu lewego powietrza za przepustnicą (np. mocowanie czujników).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor jest dość luźno, spokojnie można nim ruszać lekko dotykając palcem. Dodatkowo przewód wychodzący z góry przepustnicy jest nieszczelny i ma ułamane 3 z 4 "zaczepów", a dodatkowo widać, że wcześniej był czymś uszczelniany. Zacząć od mapsensora czy może ten przewód? Mogę to jakoś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód podciśnieniowy odprowadzania oparów paliwa szukaj na szrocie. Pasuje również od scenika 1ph2. Jego do prób można zatkać.

Spadną obroty do 750, ale tak ma być normalnie dla gorącego silnika 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaśnięcie na ciepłym silniku - tak się psuje czujnik wału - typowy objaw, tym bardziej, że coraz trudniej powtórnie odpalić.

Ten zmielony plastik nie jest przypadkiem ze strony żebrowanej paska osprzętu ?. Może koło pasowe się rozwulkanizowało i bije na boki siepiąc pasek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!