Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duży kąt wyprzedzenia zapłonu oraz zwiększone spalanie


Recommended Posts

Witam szanownych Forumowiczów

 

Rozpocznę może od przedstawienia powoda:
K4M 862 1.6 16V - Clio III GT 128KM na sterowniku Siemens SIM32.
Przebieg 190 tyś/km, rok produkcji 2010 r - posiadam go pół roku.

 

Objawy:

  • wysokie spalanie (przy spokojnej jeździe 10l/100km)
  • kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym jest rozbiegany i ze średnią 8,03°V (wartość uśredniona z pomiaru trwającego 120 sekund) wg serwisówki powinien wynosić 4°V

 

Pewnie większość z Was powie, że 10 litrów to nie tak źle - i z tym się zgadzam, ale nie przy naprawdę spokojnej jeździe. Oczywiście jak sobie nie oszczędzam to pali jak potwór, ale postanowiłem ostatnie baki przejeździć spokojnie z ciekawości jak będzie się to kształtowało - jeżdżę nim praktycznie tylko do pracy 11km/13minut w jedną stronę. Po drodze 1x światła i 2x rondo ruch płynny. Oczywiście zdarzają się inne wypady ale do długich tras mamy drugi samochód...

 

Aktualnie kąt wyprzedzenia zapłonu tak jak pisałem średnio ok 8°V a był nieco większy (przed tym jak zacząłem go doprowadzać do porządku), po mocnej przegazuwie maksymalny odczyt 46,5°V.

 

Co dotychczas zrobiłem (nie mówię tu o stricte pomiarach):

  • Uszczelnieniłem dolot (spora nieszczelność na uszczelce 8200066662), wymienione pozostałe uszczelki (od odmy, pomiędzy małym i dużym kolektorem dolotowym, od przepustnicy, od MAP sensora, podciśnienia również sprawdzone - uważam, że szczelne) - udało się urwać ok 1÷1,5°V z kąta wyprzedzenia 
  • Naprawiłem niedrożny przewód oparów paliwa między elektrozaworem a kolektorem dolotowym (pod wpływem temperatury i podciśnienia był zassany i prawie niedrożny) 
  • Wyczyściłem przepustnicę
  • Wymieniłem kpl. rozrząd (pompa, pasek i rolki (SNR), KZFR (DELPHI), zawór ZFR (PIERBURG). Rozrząd był ustawiany dwa razy - pierwsze ustawienie na blokadzie wału o długości 69,5mm bo ponoć tyle ma oryginalna blokada MOT.1489. Drugie ustawienie rozrządu (po sugestiach na forum w innym wątku) wg GMP - wyszło, że odpowiada to długości blokady z portali aukcyjnych, która ma długość 68,5mm. Zabieg jeśli coś urwał z kąta to max 1°V (ciężko odczytać średnią bo spory rozrzut odczytu - ale coś na dokładny odczyt średniego kąta wymyślę)
  • Zrobiłem płukankę silnika środkiem z zielonej puszki która trwała 1h - czemu? a no temu, że pomiar kompresji na ciepłym troszkę dla poszczególnych cylindrów się różnił tj. 1-13,4bar; 2-12,5bar, 3-12,6bar, 4-13,1bar. Po wymianie oleju nie robiłem ponownych pomiarów. Ogólnie silnik wewnątrz wygląda bardzo czysto (patrząc przez korek wlewu oleju).

 

Sprawdziłem i dokonałem odczytów parametrów na rozgrzanym silniku (temperatura powyżej 80 stopni już po otwarciu termostatu).
Odczyty statyczne: wyłączona klima, światła, nawiew itp. wszystko OFF co może obciążać silnik (zawsze w ten sposób dokonuje odczytów),
Odczyty dynamiczne jak powyżej tylko z włączonymi światłami mijania. Poniżej zebrane istotne informacje:

 

  • pierwsza sonda lambda pracuje poprawnie, zazwyczaj w zakresie ok 0,1 - 0,8V (czyli zgodnie z manualem), zdarzają się piki do 0,9V 
  • druga sonda lambda również pracuje poprawnie -  w trakcie jazdy trzyma się zakresu ok 0,6 - 0,8V, jak odpuszczam to spada do zera, czasami po zatrzymaniu się długo się podnosi (widać na jednym z odczytów)
  • MAP sensor wymieniony - odczyty podciśnienia obu są praktycznie identyczne i na biegu jałowym przeważnie skaczą w zakresie 360÷380 mbar, a czasami nieco więcej i nie za bardzo wiem z jakiego powodu (manual mówi, że ma się zawierać pomiędzy 240÷410 mbar)
  • czujnik temperatury powietrza w dolocie pokazuje poprawne wartości - tak na logikę (z resztą został wymieniony na nowy o troszkę innej budowie przez co szybciej reaguje na zmiany - wskazania bez zmian)
  • ciśnienie paliwa w listwie na wolnych i na wysokich niezmienne 3,5 bar - czyli tak jak mówi manual (zawór zwrotny troszkę puszcza ok 1bar na 90 sekund - na wyłączonym silniku, ale nie wpływa to negatywnie na ciśnienie w listwie w trakcie pracy)
  • wtryski nie puszczają, rozpylają bardzo ładną mgiełką (przy okazji czyściłem je sposobem z YT - spray do EGR pierwsze od strony rozpylacza, żeby wypluć to co może siedzieć na sitku, później już w naturalnym dla wtryskiwacza kierunku)
  • filtr powietrza nowy a cały dolot przed przepustnicą kompletny i poprawnie poskładany
  • wydech szczelny
  • czas wtrysku na biegu jałowym ok 2,81ms (uśredniona wartość z 50 sekundowego pomiaru)
  • jak sprawdzałem świece po trasie 300km to wszystkie jednolicie szaro-białe. Mam założone jakieś cuda irydowe 3-elektrodowe NGK PFR7Z TG (szczerze jakoś do końca nie ufam wielo-elektrodowym i zastanawiam się czy nie wymienić na zwyczajne jedno-elektrodowe)
  • oleju nie bierze
  • termostat wymieniony i trzyma poprawny zakres temperatur
  • czujnik położenia wału wyczyszczony (był obrzydliwie ulepiony)
  • czujnik położenia wałka rozrządu wyczyszczony (bardzo nie było z czego)
  • korekty długoterminowe STFT na minusie tj.  -9,4 ÷ -4,7 (odczyt przez ELM, a parametr ten to skacze co 4,7), wcześniej korekta oscylowała w okolicach -18,8. Co ciekawe, ujemne korekty sugerują inne objawy i raczej nie wskazują nieszczelności w dolocie a było całkiem na odwrót...
  • obroty silnika na biegu jałowym 700 +/-20
  • silnik bardzo ładnie odpala i pracuje bez względu na temperaturę silnika i otoczenia
  • nie potrafię określić drożności katalizatora, na analizie spalin wyszło że jest wzorowo (opinia diagnosty - ja się nie znam)
  • klocki hamulcowe nie są zabetonowane, tarcze się nie grzeją - sprawdzone organoleptycznie oraz pirometrem

 

Ktoś ma jakieś doświadczenie co z tym fantem zrobić? Nie chcę na chybił trafił wymieniać bo tak można bez końca a wynik nieznany - no chyba, że będą ku temu przesłanki to nie ma problemu..
Jakie parametry jeszcze odczytać, żeby pomóc w zidentyfikowaniu problemu? (mam dostęp do Clip, Delphi, ELM)

 

Poniżej odczyty z dnia wczorajszego, temperatura otoczenia 11°C

11.png

22.png

33.png

44.png

55.png

66.png

77.png

88.png

99.png

00.png

205.0.4.0_20210920_192613893_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192629472_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192639440_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192650925_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192703268_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192708612_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192718253_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192727581_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192734784_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192854659_VF1CRA0T642620663_1.PNG

205.0.4.0_20210920_192900018_VF1CRA0T642620663_1.PNG

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, lekkir napisał:
  • wysokie spalanie (przy spokojnej jeździe 10l/100km)
  • kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym jest rozbiegany i ze średnią 8,03°V                                                                           -  wg serwisówki powinien wynosić 4°V

 

7 godzin temu, lekkir napisał:

jak sprawdzałem świece po trasie 300km to wszystkie jednolicie szaro-białe.

Mam założone jakieś cuda irydowe 3-elektrodowe NGK PFR7Z TG (szczerze jakoś do końca nie ufam

 wielo-elektrodowym i zastanawiam się czy nie wymienić na zwyczajne jedno-elektrodowe)

1/ Polecane są świece 1-elektrodowe; beru; denso;

      a/ przy ich użyciu - ilość spalań stukowych jest najmniejsza,

      b/ pomierzyć ilość spalań stukowych na poszczególnych cylindrach;

            - przed zmiana świec,

            - po zmianie świec,

7 godzin temu, lekkir napisał:

termostat wymieniony i trzyma poprawny zakres temperatur

2/ Po wymianie termostatu na oryginalny ;

    -  temperatura płynu silnika powinna być ; 88 - 92 C

    -  całkowite otwarcie termostatu ; 99 C

    -  I-bieg wentylatora przy ok ; 105 C

3/ Sprawdzić czujnik temperatury płynu;

      a/ optymalizuje on ( dla danej temperatury ) ; skład mieszanki oraz kąt wyprzedzenia zapłonu;

            -  czystości styków na czujniku temperatury płynu oraz ecu,

            -  zmierzyć napięcie na czujniku na zimnym ( 5 V ) i na ecu i w trakcie wzrostu temperatury ;

                  -  do momentu włączenia termostatu ( 89 C ), 

                  -  pomierzyć oporność czujnika przy różnych temperaturach,

     b/ jeżeli termostat właściwie dobrany – to do wymiany prawdopodobnie czujnik temperatury płynu;

           - wg; mnie temperatura po otwarciu termostatu, spada nadmiernie i komputer ustala parametry

              pracy jak na zimnym silniku,

7 godzin temu, lekkir napisał:

 czujnik temperatury powietrza w dolocie pokazuje poprawne wartości - tak na logikę

 (z resztą został wymieniony na nowy o troszkę innej budowie przez co szybciej reaguje na zmiany - wskazania bez zmian)

4/ Sprawdź temperaturę czujnika temperatury wlotu powietrza na zimnym silniku;

     - po nocy,

     - jeżeli odczytana będzie bliska temperaturze zewnętrznej - to czujnik jest w porządku,

     - różnica między wskazaniem czujnikiem w lusterku a w dolocie podczas jazdy; to ok.1-2 C różnicy,

5/  Uchylenie przepustnicy po czyszczeniu;

    - powinno być zbliżone do ok ; 11,8 % dla 750 +/- 50 obr/min,

    - adaptacja przepustnicy na clipie,

 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.09.2021 o 15:26, Andrzej-2010 napisał:

1/ Polecane są świece 1-elektrodowe; beru; denso;

      a/ przy ich użyciu - ilość spalań stukowych jest najmniejsza,

      b/ pomierzyć ilość spalań stukowych na poszczególnych cylindrach;

            - przed zmiana świec,

            - po zmianie świec,

Zamówione świece Denso jednoelektrodowe, jeśli przyjdą to jutro wymiana. Jak zmierzyć spalanie stukowe dla poszczególnych cylindrów? u mnie jest tylko parametr "PR427 sygnał spalania stukowego średni" (dla wszystkich cylindrów, dobrze myślę?). Oczywiście sprawdzę przed i po i napiszę jakie zmiany.

Tak w ogóle jakie wartości należą do poprawnych? serwisówka dla mojego sterownika nic nie podaje, dla sterownika S3000 podaje że pomiędzy 10000-20000.

 

W dniu 21.09.2021 o 15:26, Andrzej-2010 napisał:

           - wg; mnie temperatura po otwarciu termostatu, spada nadmiernie i komputer ustala parametry

              pracy jak na zimnym silniku,

faktycznie na powyższych wykresach jest jak piszesz, co ciekawe przez kilka dni po wymianie kontrolowałem pracę termostatu i było elegancko. Sprawdziłem również dziś i też zachowywał się lepiej (temperatura spadała max do 86stopni C). Ciekawe czemu tak się dzieje? tak jak pisałem termostat nowy i polecany Vernet.

 

W dniu 21.09.2021 o 15:26, Andrzej-2010 napisał:

4/ Sprawdź temperaturę czujnika temperatury wlotu powietrza na zimnym silniku;

     - po nocy,

     - jeżeli odczytana będzie bliska temperaturze zewnętrznej - to czujnik jest w porządku,

     - różnica między wskazaniem czujnikiem w lusterku a w dolocie podczas jazdy; to ok.1-2 C różnicy,

Czujnik jest na 100% sprawny i pokazuje poprawne temperatury. Po nocy wskazuje temperaturę otoczenia. Co do temperatur w trakcie jazdy to nie miałem takiego samochodu w którym ww. byłyby mniej-więcej do siebie podobne...

 

W dniu 21.09.2021 o 15:26, Andrzej-2010 napisał:

5/  Uchylenie przepustnicy po czyszczeniu;

    - powinno być zbliżone do ok ; 11,8 % dla 750 +/- 50 obr/min,

    - adaptacja przepustnicy na clipie,

Czyli u mnie dla 700obr/min +/-20 Clip podaje 11% i nie ma wartości po przecinku. To dobrze czy źle bo serwisówka mówi że: The value should be: PR429 ≈15%
Adaptacji przepustnicy nie mam w Clipie dla mojego sterownika, co w takim przypadku?

 

I jeszcze jedno, Clip mówi, że bierze pod uwagę wskazania drugiej sondy do korekty składu mieszanki, a jak widać na jednym z wykresów po zatrzymaniu samochodu - na biegu jałowym napięcie drugiej sondy bardzo leniwie się podnosi. Czy jej leniwa praca w tym przypadku jest prawidłowa/akceptowalna?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, lekkir napisał:

Tak w ogóle jakie wartości należą do poprawnych?

1/ Dla sprawnego silnika i jazdy bez szaleństw ;

     - to ok;20 jednostek dla 4 cylindrów na dystansie ok;1000 km,

2/ Sprawdzenie czujnika poprzez pomiar;

  a/ rezystancji okablowania czujnika do wtyczki ECU,

  b/ sygnału - oscyloskopem,

  c/ odkręć i zobacz czy nie zalega korozja pod KS,

      - moment dokręcenia czujnika to ok;20 Nm,

   d/ postukać śrubokrętem w okolicy czujnika ;

          - obserwuj czy kąt wyprzedzenia zapłonu opóźni się,

5 godzin temu, lekkir napisał:

Ciekawe czemu tak się dzieje? tak jak pisałem termostat nowy i polecany Vernet.

3/ Termostat powinien utrzymywać temperaturę silnika w granicach 88 - 92 C;

       a/ niewłaściwie dobrany,

       b/ niewłaściwe wskazania czujnika temperatury płynu,

       c/ uszkodzona zakrętka zbiornika wyrównawczego,

       d/ niewłaściwe odpowietrzenie układu,

       e/ przy jakiej temperaturze załącza się  I-bieg wentylatora???

W dniu 21.09.2021 o 15:26, Andrzej-2010 napisał:

3/ Sprawdzić czujnik temperatury płynu;

      a/ optymalizuje on ( dla danej temperatury ) ; skład mieszanki oraz kąt wyprzedzenia zapłonu;

4/ Nic nie napisałeś na ten temat!!!!

    Czujnik i instalacja do kontroli,

5/ Podobnie dla czujnika temperatury powietrza;

     - instalacja od czujnika do ecu - do kontroli,

5 godzin temu, lekkir napisał:

Adaptacji przepustnicy nie mam w Clipie dla mojego sterownika, co w takim przypadku?

 

    Masz prawdopodobnie b ;zubożoną wersje clipa o niewielkich możliwościach;

6/ / Przed wymianą/czyszczeniem przepustnicy należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na starej,

      a będzie widział nową przepustnice i do niej będzie się ustawiał,

7/ Adaptację przepustnicy można wykonać za pomocą ;

     a/ włączając i wyłączając zapłon ;

          - odpal kilka razy sam zapłon, odczekaj chwile, następnie odpal silnik, obroty mogą być podwyższone,

         -  po zgaszeniu silnika, odpal kilka razy sam zapłon, ( obroty powinny spaść poniżej 1000) i nie wciskając gazu nagrzewam

             silnik do momentu włączenia wentylatora,
         -  zrób rundę ze 2-3 km i ciesz się stabilną pracą silnika na biegu jałowym,

5 godzin temu, lekkir napisał:

Clip mówi, że bierze pod uwagę wskazania drugiej sondy do korekty składu mieszanki,

8/ Sondy wg; mnie do zmiany;

     -  zrobiły swoją robotę ( 190 kkm );

     - powinny falować jak sinusoidy,

         - I sonda w większości faluje tylko do 0,7 V,

        - II-sonda – właściwie  brak falowania, b; mała częstotliwość, 

                    1613193979_sondaIi2.thumb.png.b1e90611b4a2f814f854a0eea5a55818.png

9/ Napięcie sondy mierzy sterownik;

     a/ pokazuje wartości takie jakie trafiają do niego; 

          - nie koniecznie takie jakie są na wyjściu z sond,

          - po drodze są; kostki, piny, przewody pomiędzy sondami, 

     b/ oprócz wielkości napięcia ;

           - istotna - jest też częstotliwość sinusoid; 

                  -  minimum 1 hz,

10/ Stare/wyeksploatowane sondy – są ;

       - powodem dużego zużycia paliwa i spadku mocy,

       - niewłaściwego kąta wyprzedzenia zapłonu,

 11/  II sonda wchodzi w skład systemu OBD ;

       A/ sprawdza ;

           -  sprawność katalizatora,

           -  sprawność pracy sondy I ,

           -  oraz ogólny stan układu wtrysku silnika,

       B/ dobiera tzw ; '' long term fuel trim '' czyli ;

         Długoterminowy dobór mieszanki oraz ustala czy silnik ma generalnie ;

            a/ mieć bogatą czy ubogą mieszankę, niezależnie od działania I sondy,

            b/ w wypadku braku sygnału, silnik może wejść w open loop, czyli ;

                  - podawany będzie AFR z pamięci komputera,

                  - a nie z faktycznego działania silnika,

            c/ w efekcie silnik będzie ;

                   1/ więcej spalał,

                   2/ miał mniej mocy,

                   3/ miał nieodpowiednio dobraną mieszankę,

12/ Zaległy temat ;

      Sprawdzenie ciśnienia oleju na ;

          -  gorącym silniku - ok;90 C,

          -  na biegu jałowym. 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

8/ Sondy wg; mnie do zmiany;

Jakiej firmy polecasz? bo pierwsza sonda OE 8200940054 z Boscha praktycznie nieosiągalna na wolnym rynku tylko ASO w cenie 570zł/netto 😨, natomiast z Denso nie ma problemu. Niestety w moim silniku przewód tej sondy jest długi bo podobno aż 75cm gdyż wtyczkę ma z przodu. Czy uniwersalna sonda Boscha się nada? (jeśli w ogóle z tak długim przewodem są dostępne). Z zaciśnięciem konektorów nie będę miał problemu.
Druga sonda OE 8200650085 na szczęście dostępna bez najmniejszego problemu.

Co to termostatu. Wczoraj zrobiłem autem dłuższą wycieczkę do Katowic, czyli w jedną stronę ok 50km drogą DK81. Wyjazd miał miejsce bardzo późną porą i ruch znikomy a jazda bardzo płynna. Jak poruszałem się ze stałą prędkością (nie ważne czy było to 80 czy 120) termostat utrzymywał praktycznie jak od linijki temperaturę 90stopni, jedynie dłuższe odpuszczenie gazu powodowało jej spadek (no ale z czego miał grzać wodę..).
Co do temperatury powietrza w dolocie to ona również była liniowa lecz zależna od prędkości samochodu. Przy prędkości 110 temperatura w dolocie ok 36stopni, przy 80 już prawie 40stopni a temperatura na zewnątrz oscylowała w okolicach 14 stopni. Ale tak jak już pisałem ten typ tak ma przez odlewany dolot, który niemiłosiernie się nagrzewa co potwierdzałem już wielokrotnie pirometrem.

Średnie spalanie wskazane przez komputer dla prędkości z zakresu 80-110 wyniosło wg wskazań komputera 8,3litra - a wskazuje w miarę dokładnie.

Edytowane przez lekkir
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, lekkir napisał:

pierwsza sonda OE 8200830903 z Boscha praktycznie nieosiągalna na wolnym rynku tylko ASO w cenie 570zł/netto

https://mdparts.pl/sonda-lambda-renault-8200830903-moto-dynamic,3,1627,2046

 

38 minut temu, lekkir napisał:

Druga sonda OE 8200830903 na szczęście dostępna bez najmniejszego problemu.

Przecież to ten sam numer.

39 minut temu, lekkir napisał:

termostat utrzymywał praktycznie jak od linijki temperaturę 90stopni, jedynie dłuższe odpuszczenie gazu powodowało jej spadek (no ale z czego miał grzać wodę..).

Jest sprawny.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, lekkir napisał:

- Pierwsza sonda OE 8200830903 z Boscha praktycznie nieosiągalna na wolnym rynku tylko ASO w cenie 570zł/netto 😨, natomiast z Denso nie ma problemu. Niestety w moim silniku przewód tej sondy jest długi bo podobno aż 75cm gdyż wtyczkę ma z przodu. Czy uniwersalna sonda Boscha się nada? (jeśli w ogóle z tak długim przewodem są dostępne). Z zaciśnięciem konektorów nie będę miał problemu.
Druga sonda OE 8200830903 na szczęście dostępna bez najmniejszego problemu.

Obie sondy ( zgodnie z praktyką ) powinny być takie same;

   - różnią się numerem, ze względu pewnie na długość przewodu I sondy,

   - należy to sprawdzić,

   - praktyka pokazuje, że tylko oryginał - bo zamienniki szybko padają,

32 minuty temu, lekkir napisał:

termostat utrzymywał praktycznie jak od linijki temperaturę 90stopni,

Jak zachowuje się termostat w dużym korku??

    - kiedy załącza się I-stopień wentylatora?   

39 minut temu, lekkir napisał:

Średnie spalanie wskazane przez komputer dla prędkości z zakresu 80-110 wyniosło wg wskazań komputera 8,3 litra

 - a wskazuje w miarę dokładnie.

Nie jest źle!!!

Zamontujesz nowe świece i sondy ;

   - zrobisz pomiary

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, CzechuXX napisał:

pierwsza sonda OE 8200830903 z Boscha praktycznie nieosiągalna na wolnym rynku tylko ASO w cenie 570zł/netto

Przepraszam najmocniej, wkleiłem w obu przypadkach złe numery - już zmieniłem na poprawne.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Jak zachowuje się termostat w dużym korku??

    - kiedy załącza się I-stopień wentylatora? 

W korku to my nie jeździmy (naprawdę mam ładne warunki jazdy). Przy mało płynnej jeździe praca termostatu jest mniej więcej jak na wcześniejszych logach. Wentylator przy włączonej klimie pracuje cały czas (wolno i ledwo go słychać) i silnik nie osiąga bardzo wysokich temperatur, jak wyłączę klimę (wentylator wówczas nie pracuje) to temperatura silnika wzrasta i na pewno powyżej 100 stopni (ile stopni dokładnie było nie pamiętam, możliwe że właśnie te 105stopni). włącza wentylator.

Jeszcze co wczoraj zauważyłem odnośnie kąta wyprzedzenia zapłonu - jak wyłączam światła mijania kąt ten od razu spada do 0 stopni żeby odbić się do poprzednich wartości. Może to nie jest istotne bo w końcu odciążam alternator ale zauważyłem taką zależność więc wspominam :)

Dziś wymienię świece, wyczyszczę czujnik spalania stukowego - ciekawe czy będą jakieś zauważalne zmiany :)

Co myślicie o uniwersalnych sondach Bosch - warto czy nie warto? (chodzi mi tylko o tą pierwszą z uwagi na wygórowaną cenę w ASO)

Edytowane przez lekkir
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, lekkir napisał:

Co myślicie o uniwersalnych sondach Bosch - warto czy nie warto?

Zadzwoń do niezależnego serwisu Renault. Przyświruj że chcesz wymienić i pytaj co wkładają i za ile.

W serwisie w którym robię w stosunku do ASO mają dużo lepsze ceny oryginałów.

Np. pompa 1100 vs 700.

Myślę, że dużo lepiej włożyć zamiennik oryginału niż uniwersalną.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, lekkir napisał:

Co myślicie o uniwersalnych sondach Bosch - warto czy nie warto?

(chodzi mi tylko o tą pierwszą z uwagi na wygórowaną cenę w ASO)

Zakupisz dwie sztuki sond OE 8200650085;

  - dla jednej wykorzystasz przewody starej sondy

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Średnie spalanie wskazane przez komputer dla prędkości z zakresu 80-110 wyniosło wg wskazań komputera 8,3 litra    - a wskazuje w miarę dokładnie.  

U mnie przy takich prędkościach w MII kombi  na podtlenku, komputer rzadko przekraczał 7,0 L/100. A ganiał czasem szybciej.

Świece polecam IK20TT.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione - czy są jakieś zmiany ciężko powiedzieć. Starałem się dla testów przed i po zapewnić podobne warunki pracy ale to nie jest proste (mowa o temperaturach na poszczególnych czujnikach silnika).
Odczyty Clipem po wymianie świec w porównaniu do odczytów przed wymianą: 

  • sygnał spalania stukowego średni - wartości spadły, będzie tego nawet ok 1000 jednostek mniej
  • kąt wyprzedzenia zapłonu - raczej bez zmian (niby średnie z logów są niższe o ok 0,5°V, ale nie wygłupiajmy się, jest to różnica pomijalna)
  • wskazania sondy lambda przed katalizatorem zbliżyły się do 0,8V (czy zmiana świec mogła mieć na to wpływ? bo w ogóle wydaje mi się, że od czasu jak śledzę parametry pracy sond to jednym razem pierwsza dotyka 0,8V, innym razem 0,65V nie chce przekroczyć.)

 

Po wymianie świec w trakcie jazdy nie czuję zmian w pracy silnika.

Później zdemontowałem czujnik spalania stukowego. Bez korozji na styku z blokiem silnika. Oczyściłem czujnik, oczyściłem gniazdo w bloku - po zabiegu żadnych zmian.

 

Praca po:

1059156551_stukpo.thumb.png.28cf25ba6ab7125b3261138703e1668e.png

 

Stare świece:

IMG_20210924_175749.thumb.jpg.9de3bbc807bc2b7eb12fca6b8ffec380.jpg

 

 

Edytowane przez lekkir
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe te świece.  Te boczne elektrody niepotrzebne - za daleko oddalone. Wydają się silnik zdrowy. Na gazie byłyby delikatnie jaśniejsze, bardziej szare niż ceglane.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!