Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

Ja osobiście mam serdecznie dość tego silnika. Terkocze jak terkotał. Wywalone ponad 10k we wtryski, przewody, najlepsze wyrafinowane paliwa, filtry, paski, rozrządy, świeczki, wszystko oryginał i wszystko dbane jak o niemowlę. Sprawdzane ciśnienia, temperatury, korekty, podkładki, i inne. Mechanik proponuje mi to olać i podgłosić radio, drugi mechanik proponuje mi kupić DATACOLa Fueldat Diesel za 200zł i poczyścić układ, trzeci proponuje mi sprzedać to auto w cholere.

Jedyne chyba co mi zostaje to jechać do ASO, niech sprawdzają wszystko co trzeba bo to jest niemożliwością żeby nikt nie miał pomysłu

Swoją drogą - co do adaptacji. Cylindry mam na 0 choćbym nie wiem ile jeździł (manualnie zmieniałem na 1 na 7 ale bez zmian i wróciłem do 0), wtryskiwacze kołują w okolicach 1, co ciekawe sama pompa wysokiego ciśnienia też ma korekty, ale w niej wolę totalnie nic nie ruszać. Zastanawiam się tylko na ile takie auto zabiorą w ASO, na jakie kwoty się szykować za samą diagnozę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przedmówcy:

Testowałem magiczne środki do paliwa, nic to nie dawało, najmniejszej różnicy nie było.

 

Nie daje mi tylko spokoju fakt, ze przez dobrą godzinę po wymianie było wszystko ok, a potem sie zaczęło cofać do stanu z klepaniem.

Ale pociesza mnie fakt, że jednak może być dobrze, tylko jeszcze tam nie dotarłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jechać na diagnozę do autoryzowanego serwisu Bosch tam gdzie również regenerują pompy. Jeździłem służbową Megane do 340 kkm. Wstawiona do ich serwisu i samochód dalej śmiga. Ma ponad 400 Wymienili wszystkie wtryski, świece, zrobili pompę i nowy soft. Jest trochę głośniejszy do minuty po odpaleniu, ale później jedzie się przyjemnie. To zrozumiałe że tak jest, bo zmniejszyła się kompresja, a już miał być sprzedany. Daruj sobie ASO, bo byłoby wtedy pośrednikiem naciągaczem. Jedzie się do źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że właśnie w Boschu zalecili mi wymianę wtrysków. I jak widać było to bezcelowe. Problem nadal występuje.

Może faktycznie soft jest rozjechany? Będę za dwa tygodnie wstawiał Lagunę do warsztatu na porządny serwis żeby ten problem rozwiązać i dlatego szukam jeszcze tu pomocy i sugestii, bo tamci mechanicy są otwarci na dyskusję i wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie zostawiłeś u nich?

Mógłbyś kwestionować nietrafioną diagnozę. Ja wiem, że się cenią, ale robią bardzo dobrze i na bieżąco o wszystkim informują. Parking zawalony wozami premium.

Diagnozę z wymianą podejmują po długotrwałym pomiarze maszyną w ich laboratorium. Maszyna wyznacza zmianę kodu i eliminuje uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę schodzić z tematu, bo wątek nie jest o Boschu, tylko o klepaniu w silniku. Gdyby Bosch mi pomógł to nie pisał bym teraz na forum.

Pytanie:

1. Czy gruszka juz po odpowietrzaniu i odpaleniu powinna być miękka czy twarda?

2. Czy powroty gumowe nałożone na wtryski nie powinny być dociśnięte jakimiś cybantami? Bo sa w sumie tylko założone bez żadnych zabezpieczeń i mam wrażenie że są lekko zapocone ropą w tych miejscach. Tam przecież też może zaciągnąć powietrze 

Edytowane przez Harukaze
Dodane pytanie o źródła zapowietrzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 25.01.2025 o 22:48, Harukaze napisał(a):

1. Czy gruszka juz po odpowietrzaniu i odpaleniu powinna być miękka czy twarda?

Gruszka po kilku ściśnięciach powinna być twarda i tak pozostawać w tym stanie;

   -  jeśli tak nie jest  -  to gruszka do wymiany,

    - prawdopodobnie zepsute zaworki zwrotne i paliwo wraca do baku, 

W dniu 25.01.2025 o 22:48, Harukaze napisał(a):

Czy powroty gumowe nałożone na wtryski nie powinny być dociśnięte jakimiś cybantami?

  - Bo sa w sumie tylko założone bez żadnych zabezpieczeń i mam wrażenie, że są lekko zapocone ropą w tych miejscach. - Tam przecież też może zaciągnąć powietrze 

Wymienić powroty gumowe na nowe;

     - nie powinno być oznak pocenia na nich,

Najistotniejsze to;

    - brak pęcherzy powietrza w przewodzie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową

W dniu 25.01.2025 o 09:24, Andrzej-2010 napisał(a):

 6/ należy ustalić czy czasem klekot nie pochodzi od egr-u,

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

No to gruszkę mam walniętą bo można ja swobodnie ściskać bez wysiłku w dowolnym momencie.

Czy mogę na próbę odpiąć EGR i pojeździć by sprawdzić czy ustanie klekotanie? Wiem że wywali błąd, ale czy poza nim nic się nie stanie?

Mam interfejs to sobie go skasuję w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Harukaze napisał(a):

Czy mogę na próbę odpiąć EGR i pojeździć by sprawdzić czy ustanie klekotanie?

Można odpiąć wtyczkę - ale wcześniej warto zdemontować i wyczyścić;

Nie wyczyszczony - to może ;

  -  się zacinać ,

  -  nie domykać,

  -  terkotać,

  -  nie otwierać prawidłowo i wywalać błędy

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie z kolei zaczął bardzo głośno klekotać przy bucie w podłodze od 2 tyś do 3 tyś ale pierwszy raz w historii  zalałem go wtedy elfem sxr 5w40 wcześniej dość cicho ładnie pracował na innych olejach. Również myślałem, że to od wtrysków bo przebieg był ponad 280 tyś. Wymiana oleju na innego producenta i jest cisza. Ciekawi mnie to co pisaliście wcześniej czy klekot nie pochodzi od EGRu-u co to znaczy, mógłby ktoś rozwinąć? 

Praca na zimnym: 

 

 

Praca na ciepłym:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca EGR jest tak bardzo cicha, że wręcz niesłyszalna, nawet jakby tam był silnik benzynowy. W moim przypadku jest zaślepiony co skutkuje brakiem jakiegokolwiek dymienia, zwiększonym kopnięciem turbo od dolnych partii obrotów oraz niższym spalaniem. Dźwięk terkotu w przypadku mojego dCi jest zsynchronizowany z cyklem wtrysku paliwa - nie wiem czy jeden czy terkoczą dwa gdy w tym samym momencie mają wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a np. po zaślepieniu EGRu dużo dłużej się nagrzewa? i czy prawda, że w silnikach K9K nie można ściągnać kolektora dolotowego i jest on jakby zintegrowany z głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektora nie próbowałem ściągać bo mnie tu zrypano żeby nie brać się za coś o czym nie mam pojęcia - a chciałem je mieć, po to jest forum 😄

 

Nagrzewa się niewiele dłużej, jeżeli w ogóle coś dłużej. Ja mam i tak coś chyba z termostatem albo po prostu K9K coś ma z tym nagrzewaniem bo potrafię się zatrzymać i spada do jednej kreski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotr90 napisał(a):

a np. po zaślepieniu EGRu dużo dłużej się nagrzewa

Dlaczego miałby się dłużej nagrzewać?

 

 

47 minut temu, eb832 napisał(a):

K9K coś ma z tym nagrzewaniem bo potrafię się zatrzymać i spada do jednej kreski

Nawet jeśli termostat jest sprawny to przy niskich temperaturach i znikomym obciążeniu tak się dzieje. Mała produkcja ciepła a ogrzewanie wnętrza dużo odbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!