Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

A teraz do akcji wkraczam ja, wieczny maruda

 

Tyle, że u mnie ten 1.5 832 działa naprawdę głośno, póki stoi na luzie to Diesel jak Diesel - klekocze. Gorzej jak zaczynam jechać, czasem jak benzyna a czasem jak tir. Terkot jakby się tam wszystko sypało.

 

* Rozpędzając się na drugim biegu czasami samochodem poszarpie, ale wciąż się rozpędza. Pojawiło się to ostatnio, losowo i nie jestem w stanie stwierdzić dlaczego

* Czasami działa cicho do momentu magicznego pułapu obrotów tj. 2 bieg cicho od 15km/5 do 34km/h, 3 bieg cicho od 30km/h do 54km/h (prędkości [do] +/-). Po przekroczeniu tej prędkości nie robi się stopniowo głośniej tylko silnik nagle załącza rzężący klekot dopóki nie wrzucę wyższego biegu.

* Czasami krótka podróż potrafi odbyć się cicho pod warunkiem, że nie deptam bo, gdy zacznę to słychać taki klekot, że 50kg mat butylowych i pianek nie jest w stanie tego wygłuszyć i jest mi wstyd z powodu mojego zakupu

* Na mrozie i zimnym silniku ten działa o wiele głośniej, przy przyspieszaniu można spokojnie otworzyć drzwi i uciekać

* Filtr paliwa podobno wymieniony na filtron w marcu 2023, pęcherzyków powietrza zdaje się być mniej niż wcześniej (mam przezroczysty wężyk). Brak poprawy jeżeli chodzi o terkotanie

* Rozrząd wymieniany na OE (marzec 2023)

* Gaszenie silnika czasami objawia się zadrżeniem całego auta (chyba w zależności od kąta nachylenia auta na którąś z poduszek domniemam)

* Tankowany jest Orlen Verva, ostatnio BP Ultimate na zmiane (na paliwie premium silnik zdaje się pracować ciszej)

* Co kilka tysięcy kilometrów dolewam STP® Diesel Treatment

* Olej wymieniam co 15k kilometrów

* Praca silnika objawia się wibracjami w kabinie i drżeniem gałki zmiany biegów po jej dotknięciu palcem, ale wstępnie ustalono, że jest to wina poduszek

* Dziś włączając się do ruchu na A1 dostrzegłem sowitego bąka z wydechu (świeciło z tyłu auto przez co dobrze to widziałem, normalnie nie zwróciłem uwagi)

* Po nocnym postoju i odpaleniu z wydechu wydobywa się siwy dym (na ciepłym już nie)

* Na postoju na mocnym wciśnięciu gazu jest czarny bąk

* Niemal nigdy nie jeżdzę na rezerwie bo wiem z czym to się wiąże zwłaszcza zimą

 

Teraz pytania

 

* Czy mam wymieniać te filtry paliwa próbując po którym znikną te pęcherzyki?

* Gdzieniegdzie można przeczytać, że pomaga wymiana gruchy lub przewodu (na czarny), ale wtedy nie dostrzegę potencjalnych pęcherzy

* Po wymianie głównej poduszki (łapy) koło rozrządu przez chwile miałem wrażenie, że jest ciut ciszej - kombinować dalej z wymianą pozostałych?

* Czy kupując sterownik silnika - musi być wciąż ten odpowiedni dla 832? Czy po prostu ważne by był z Megane III 1.5 dCi? Mam zamiar mieć samochód kilka lat więc nawet jeśli to byłoby zbędne w tym momencie to przyda się na przyszłość.

* Mój silnik podobno nie ma czegoś takiego jak kodowanie wtryskiwaczy. Mam rozumieć, że to jakaś stara wersja 1.5 dCi która jest zerojedynkowa? Jest wtrysk i po prostu on działa bez informowania sterownika co i jak? Na wtryskach dostrzegłem kody

 

Auto kupiłem okropnie zaniedbane, po trochu coś w nim poprawiam jeżeli chodzi o elementy wnętrza bo do tego nie trzeba wiedzy mechanika, zainwestować musiałem w próg, elementy klimatyzacji i wychodzę trochę w przyszłość i na wiosnę chciałbym się zabrać za silnik. Póki co posiłkuje się forum, chciałbym być świadom różnych kwestii zanim wybiorę się do Mechanika.

 

Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, majk2085 napisał(a):

Filtr paliwa podobno wymieniony na filtron w marcu 2023,

  - pęcherzyków powietrza zdaje się być mniej niż wcześniej (mam przezroczysty wężyk).

  - Brak poprawy jeżeli chodzi o terkotanie

  - Rozrząd wymieniany na OE (marzec 2023)

Z prostych czynności to;

 1/ filtr paliwa powinien być markowy; mann, knecht, purflux,

 2/ zapewnić szczelność przewodu paliwowego pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową;

       a/ pęcherzy powietrza nie powinno być - bo ich obecność prowadzi do awarii pompy i wtrysków,

       b/ wymiana gruszki wraz z zaworkami - nie zaszkodzi,

 3/ tankować tylko na sprawdzonych stacjach,

 4/ zapewnić prawidłowy stan akumulator;

        - niskie napięcie powoduje, że komputer silnika nie działa prawidłowo,

 5/ połączenia elektryczne styków przy komputerze, w UPC, wtryskach i masowych - do kontroli i czyszczenia,  

 6/ przeczyszczenie przepływomierza oraz map-sensora,

11 godzin temu, majk2085 napisał(a):

* Dziś włączając się do ruchu na A1 dostrzegłem sowitego bąka z wydechu (świeciło z tyłu auto,

           przez co dobrze to widziałem, normalnie nie zwróciłem uwagi)

* Po nocnym postoju i odpaleniu z wydechu wydobywa się siwy dym (na ciepłym już nie)

* Na postoju na mocnym wciśnięciu gazu jest czarny bąk

7/Czy wtryskiwacze i pompa wtryskowa były poddane weryfikacji u specjalistów??

       Kodowanie wtryskiwaczy

11 godzin temu, majk2085 napisał(a):

Czy kupując sterownik silnika - musi być wciąż ten odpowiedni dla 832?

8/ Kupujesz o takim samym oznaczeniu jak oryginał

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii problemów  zgłoszonych przez majk2085

Jeśli proste środki wskazane przez Andrzej-2010

nie pomagają sam osobiście zabrałbym się za wtryskiwacze.

Przez 3 lata walczyłem w 1,5dCI z nierówną praca silnika i błędami komputera

https://megane.com.pl/topic/78387-częste-awarie-wtryskiwacza-piezo-8200903034/

 

Dopiero czyszczenie gniazd, wymiana podkładek wtryskiwaczy oraz wymiana złych wtryskiwaczy usunęły problem.

Wymiana komputera raczej nie pomoże

Jeśli już się zdecydować to należałoby robić  klon oprogramowania, przynajmniej ja tak robiłem.

 

 

 

 

.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na pierwszy rzut pójdą:

* filtr paliwa OE 164009384R - jeżeli to nic nie da to wymieniam rurkę (przez którą w zasadzie nie będę mógł chyba stwierdzić czy są pęcherzyki czy nie)

* przewód paliwowy OE 164460011R - Czy ten przewód jest poprawny, czy jednak różnią się numerami w zależności od silnika?

* profilaktycznie do wymiany świece żarowe Beru GE110 4014427116288

* czyszczenie map-sensora

Wykonane:

* wyłączone inteligentne ładowanie

* wyczyszczony przepływomierz

* poprawione łączenia styków akumulatora

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ci tylko podpowiem, że z pewnością z wykonanych czynności Twój pojazd będzie się cieszył ale z pewnością problemu to nie rozwiąże. Problemem jest wtryskiwacz lub wtryskiwacze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!