Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


kaliq

Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

wiem, ze to jeszcze nie pora na opony i felgi na zimę ale powoli odkładam na nie pieniądze więc chciałbym się poradzić. Posiadam Megane Coupe GT 2.0 TCE. Ta wersja ma w standardzie felgi 18` i opony 225/40. Przed zbliżającą się zimą powoli przeglądam oferty opon i felg i tu rodzi się pytanie czy na zimę zakładać opony na te 18nastki czy kupić jakieś mniejsze felgi 17, lub 16. Jezeli tak to jaki rozmiar by do mojej Meganki pasował gdyż wyczytałem, że można do niej założyć 17 lub 18 z uwagi na wielkość tarcz hamulcowych. Czy opona 225/40 r18 dobrze spisze się zimą? nie będzie za szeroka? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam model samochodu, i też się zastanawiałem co robić - również czytałem że najmniejsze możliwe to 17'. Nie jestem pewien, trochę czasu temu to już było, ale jedyną różnicą między mniejszymi felgami był chyba o 5 wyższy profil tj 225/45 - jak dla mnie różnica żadna i tak i tak trzeba będzie tak samo uważać podczas jazdy. Więc zostałem przy 18" i jestem zadowolony bo jeździ się bardzo przyzwoicie, aż sam byłem mile zaskoczony, do tego kilka tysięcy zostaje w kieszeni - i nawet odpukać, jak na jakiejś dziurze straci się felgę to zawsze można dokupić nową z zaoszczędzonych pieniędzy a i tak będziesz jeszcze "do przodu".

 

No ale na forum też są tacy co jeżdżą na 16" i podobno da się założyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem na zimę wintersport 4d dunloop'a w rozmiarze 205/55 16 oraz felgi alu Enzo H.

Bałem się trochę o ten rozmiar, bo wg specyfikacji min 17 cali. Sprawdzone jednak i wszystko jest OK.

Również dam znać jak się sprawuje ten komplet.

Edytowane przez COWON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedno pytanie. Co jeśli chodzi o ubezpieczenie. Czy jeżeli do samochodu są przewidziane opony o szerokości 225, ktore mają zapewnić odpowiednią przyczepność autu o tej mocy a my wsadzimy coś węższego to w razie wypadku ubezpieczyciel wypłaci nam odszkodowanie? Może się okazać tak ze w razie szkody ubezpieczyciel powie, ze auto miało źle dobrane opony i nie wypłaci nam odszkodowania. Wie ktoś coś na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Jest to mój pierwszy wpis na forum, więc witam wszystkich i mam nadzieję, że wszystko dobrze zrobiłem :)

 

A zwracam się z pytaniem o opony zimowe do Renault Megane III Grandtour. Zamierzam kupić 205/55 R16. Poważnie rozważam zakup opon NOKIAN WR D3.

Z tego co czytałem testy opon na ten sezon to wypadają nieźle. Ale szczerze powiedziawszy nigdy nie miałem styczności z tym producentem. Fajnie prezentują się opony Goodyear UltraGrip 8. Cena za komplet z wysyłką do ok 1650zł. Nokiany to koszt ok. 1350zł.

A może macie jakieś propozycje co do opon, które są dobre i sprawdzone, a koszt podobny do Nokian WR D3?

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na Kleber Krisalp. Dobre oponki w rozsądnej cenie. Ja kupowałem teraz rozmiar 205/65/15 w cenie 330 sztuka (205/55 jest znacznie tańszy). Jeśli nie zamierzasz jeździć po Syberii to spokojnie takie wystarczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio bardzo interesuję się tym tematem. Ogólnie jak przeglądałem różne testy to Goodyear UltraGrip 8 przeważnie wygrywa... A i cenowo jak szukałem na poplarnej porównywarce cen opony te można kupić taniej niż Michelin... (w rozmiarze 205/55 r16)

A z praktyki to jeździłem kiedyś na UltraGrip 5, w zeszłym roku kupiłem do ojca Ultra Grip7 i nie mogę powiedzieć złego słowa na GoodYear'y. A bardzo dużo jeździłem w góry, i to nie tylko na głównych drogach.

Więc z tych dwóch opon wybrałbym GoodYear UG8, ale to tylko moje subiektywne zdanie.

Edytowane przez tekade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle w okresie zimowym "gorący" temat :)

205/55r16 91H NOKIAN WR G2 - to chyba generalnie nie jest zła opona?

W testach wypada w "stanach średnich" wśród opon testowanych

 

Na tej aukcji można w dość rozsądnej cenie dostać komplet opon :

http://allegro.pl/4-x-205-55r16-91h-nokian-wr-g2-hit-cena-i1867984773.html

Czy to dobry wybór?

Jazda głównie po mieście oraz wypad na narty na słowacką stronę oraz w plenerek zimowy na zdjęcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nowy Nokian, który bardzo dobrze wypada w testach: Nokian WR D3 205/55 R16 91H. Produkcja w tym roku (ok 25 tydzień 2011)... Można znaleźć w sklepie internetowym za 1350zł z przesyłką, więc dokładasz do tych podanych przez Ciebie 50zł.

Poczytaj o tej oponie na http://nokian.pl/index2.php?option=opony_katalog&id=18

 

 

Pozdrawiam

Andrzej

Edytowane przez tekade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Opony zimowe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!