Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, jabrze napisał:

Zwróć uwagę na sterowanie świec żarowych w pyclipie - tam jest prawie 19% w asymetrii rozpływu prądu.

Gdzie to wyczytałeś, parametr pr 890 o wartości 18,82 % mówi tylko o procentowym wypełnieniu napięcia prostokątnego podawanego na świece. Wartość w 100 % prawidłowa. 

Pyclip nie pokazuje wartości rozbieżności w przepływie prądu na poszczególnych świecach. Jak jest rozbieżność w poszczególnych obwodach to pokazuje błąd przekaźnika świec DF025. Oczywiście styki należy sprawdzić.:-) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was ponownie po krótkiej przerwie, co udało mi się dalej ustalić. 

Wymontowałem przekaźnik świec żarowych ten o którym już pisałem i pytałem się wcześniej.

Wygląda to tak jak na załączonych pdf poniżej.

Jakoś doszedłem do tego że pin G1,G2,G3,G4 to świece żarowe, pin 31 to masa, 87 plus i 30 plus z akumulatora 12V a D1 i ST to sterowanie przekaźnika.

Zacząłem go sprawdzać, podłączyłem zasilanie 12V do pin 30 i 31, przy takim podłączeniu na pin G1,G2,G3,G4 ma 12V.

Gdy to samo zasilanie przyłożę do pin D1 i ST nic się nie dzieje, nie ma tzw. cyknięcia, czy to oznacza że ten przekaźnik jest zepsuty.

Może mam to jakoś inaczej podłączyć, żeby sprawdzić.

W kostce do której włożony jest przekaźnik dla odpowiedników pin 31 i 30 przy włączonym zapłonie jest prąd 12V.

Czy problem jest w przekaźniku czy gdzie indziej, bo może jestem już bliski z waszą pomocą rozwiązania mojego problemu. 

przekaznik_01.pdf przekaznik_02.pdf przekaznik_03.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej podaję przeznaczenie pinów w sterowniku świec żarowych dla silnika 1,6 dci.

G 1, 2, 3 , 4 - wyjście do świec żarowych.

87 - plus z sterownika silnika tzw. + po zapłonie

31 - masa podawana przez sterownik silnika po włączeniu zapłonu

D1 - diagnostyka modułu

30 - stałe zasilanie z akumulatora

ST - sterowanie przekaźnikiem, sterownik silnika podaje masę by przekaźnik zadziałał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podać masę do ST i na wyjściu na świece powinno pokazać się 12V. Co do cyknięcia to większość sterowników świec pracuje na tranzystorach mosef i takiego czegoś nie słychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz to robić na stole to podajesz 12V do pinów 30 i 87 oraz łączysz pin 31 z masą. Potem łączysz ST z masą i przy sprawnym przekaźniku na świecach pojawi się napięcie 12V. Podłącz np. żarówkę na jedno wyjść to fajnie będzie widać działanie przekaźnika. Nie znam tegoprzekaźnikaale tak powinien działać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za podpowiedź, będę sprawdzał na stole tak jak napisałeś, dam znać co się dzieje.

 

Udało mi się podłączyć piny jak napisałeś aniewa pomierzyłem i oto wyniki.

na G1 mam 6,5V na G2 0,7V na G3 i G4 0,5V, więc do 12V dosyć dużo brakuje.

Wniosek muszę kupić nowy przekaźnik.

Czy ten z Boscha można zastąpić jakimś z innej firmy, bo mam na nim dwa numery

0281003050

8200798585.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie słychać

 

Jeszcze raz muszę się was poradzić, bo ten wcześniejszy pomiar coś mi nie daje spokoju.

Zrobiłem jeszcze raz połączenie według schematu jak w pdf wcześniej chyba miąłem coś na odwrót połączone.

Pomiar teraz mam taki

G4 - 13,1V

G3 - 13,1V

G2 - 11,8V

G1 - 6,1V

Czy może ktoś sprawdzić czy dobrze to podłączyłem i czy pomiar prawidłowo robię..

Poprosiłbym też o jakiś wniosek co dalej robić z tym przekaźnikiem.

 

 

schemat.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ST odłączysz od masy to napięcie na pinach G spada bliżej zera? Zamiast miernika lepiej podłaczyć żarówkę np 21 W. Możebyć tak, że układ wymaga obciążenia by prawidłowo pracować.

Podłączyłeś prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dopiero zwróciłem uwagę na miernik, źle go podłączasz. Com miernika do minusa zasilacza a gniazdo z symbolem V do wyjścia na świece żarowe. Najlepsza byłaby żarówka 12 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc żarówka 12V zapala się tylko na G1 na G2 rzęzi mój zasilacz a na G3  G4 nic się nie dzieje

przy pomiarze miernikiem dostaje pomiary jak za pierwszym razem czyli  na 

G1 mam 6,5V na G2 0,7V na G3 i G4 0,5V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!