Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was wszystkich.

Pojawił się bład kod P0380 świeca żarowa, obwód grzałki "A"

Problem odpala po dłuższej chwili i ten problem jest tylko za pierwszym razem, potem działa normalnie.

System start stop też odpala od razu po zatrzymaniu na światłach w drodze do pracy.

Sprawdziłem akumulator ma 12,4V

Sprawdziłem świece żarowe miernikiem wszystkie mają opór 0,6 więc powinny być OK.

Nie ma żadnej chmury przy odpalaniu tylko para, spalanie na tym samym poziomie.

Czytałem, że może jeszcze być przekaźnik świec żarowych umieszczony z lewej strony dołu nadkola lewego i bezpiecznik pod akumulatorem.

Czy wie ktoś jak to sprawdzić.

Czy odpięcie klem akumulatora skasuje tylko ustawienia radia czy jeszcze jakieś rzeczy mogą śię zmienić lub skasować, pytam bo nie jestem pewny czy jak odepnę np żeby dostać się do bezpieczników czy potem odpalę bezproblemów.

Mam jeszcze inne pytanie, czy wpływ na to wszystko może mieć czujnik temperatury silnika lub inny czujnik, bo pokazuje mi tylko jeden kwadrat, a normalnie zawsze miałem połowę czyli cztery.

Wcześniej myślałem że to termostat ale znajomy mi sprawdził i powiedział że silnik ma swoją temperaturę i możliwe że odpowiedzialny za to jest czujnik gdzieś tam z tyłu w komorze silnika w rejonie pod akumulatorem i że mam obserwować jak będzie chłodniej i czy się nagrzewa., uznał że termostat działa dobrze.

Co robić i sprawdzać żeby nie rozebrać całego auta,  problem tylko przy pierwszym odpaleniu reszta działa bez zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Meguś napisał:

Czytałem, że może jeszcze być przekaźnik świec żarowych umieszczony z lewej strony dołu nadkola lewego i bezpiecznik pod akumulatorem.

Czy wie ktoś jak to sprawdzić.

Praktycznie jedyną rzeczą którą sprawdzisz to to czy dochodzi do niego napięcie z bezpiecznika. Wiąże się to ze zdjęciem koła i dostaniem się do przekaźnika. Gruby czerwony przewód dochodzący do pinu 11 powinien mieć 12 V.

24 minuty temu, Meguś napisał:

Czy odpięcie klem akumulatora skasuje tylko ustawienia radia czy jeszcze jakieś rzeczy mogą śię zmienić lub skasować, pytam bo nie jestem pewny czy jak odepnę np żeby dostać się do bezpieczników czy potem odpalę bezproblemów.

Nic się nie zmieni w ustawieniach. Będziesz miał tylko komunikat czy założono nowy akumulator.

25 minut temu, Meguś napisał:

Co robić i sprawdzać żeby nie rozebrać całego auta,  problem tylko przy pierwszym odpaleniu reszta działa bez zastrzeżeń.

Jeżeli dochodzi zasilanie do przekaźnika to sprawdziłbym przewód załączający przekaźnik. Przekaźnikiem steruje komputer wtrysku. Gdy trzeba załączyć świece to sterownik silnika podaje masę do pomarańczowego przewodu umieszczonego w pinie 10 modułu grzania świec żarowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd dotyczy grzałki w podgrzewaczu płynu chłodzącego.

Jeśli chodzi o rozruchowe świece żarowe to najłatwiej je sprawdzić amperomierzem 20A mierząc po kolei prąd podczas ich podgrzewania. Pomiar omomierzem jest obarczony olbrzymim błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jabrze napisał:

Ten błąd dotyczy grzałki w podgrzewaczu płynu chłodzącego.

O, mylisz się ?. W sterowniku EDC 17 ten błąd to inaczej DF 025. Świece żarowe. Ciężki rozruch to raczej brak zasilania do wszystkich czterech świec. Przy jednej,nawet dwóch by tego nie odczuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pierwsze porady, spróbuję w sobotę dobrać się do tego przekaźnika

 

Witam wszystkich ponownie, ponieważ elektronika to nie jest moja bajka, ale widzę że będę musiął do tej bajki wejść, więc sytuacja wygląda tak że przekaźnik w nadkolu wygląda na sprawny ale oczywiście mogę się mylić.

Postanowilem oświecić się za pomocą programami Pyclip lub Pyren, ale poruszam się w nich jak w mgle.

Program pokazuje inne numery błędów niż inne gdzie pokazało mi bład P0380

Poniżej dwa screny co pokazują te programy w zakładce wtrysk gdzie po skanowaniu pokazuje bład w ilości 1.

Chciałbym was prosić o dalszą pomoc napewno są osoby które mają większe doświadczenie i może mnie pokierują dalej co mam zrobić lub co sprawdzać 

pyclip01.pdf pyclip02.pdf

przepraszam że wstawiłem poprzednie pdf tak że nic nie widać, więc jeszcze raz wstawiam, teraz wszystko już widać

pyclip03.pdf pyclip04.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żadna elektronika, tylko zwykła prosta elektryka. Tego się nie sprawdza żadnym CIPEm, omomierzem (nie daj Boże) ani tym podobnym. Oczywiście, nie zaszkodzi podpiąć CLIPa, ale weź kawałek drutu, przyłóż jedne koniec do plusa akumulatora i dotknij u góry świecy czy iskrzy. Najlepiej, jak ciężko pali to zrób to na wykręconej świecy. Tak żebyś to jej żarzenie mógł zaobserwować. Używanie elektroniki do sprawdzania elementów o dużym oporze, jak napisał kolega Jabrze jest obarczone dużym błędem, bowiem wystarczy minimalny kontakt i obwód będzie zamknięty a świece grzać nie będą. Najlepsza metoda na ich sprawdzenie to wykręcenie i potraktowanie ich prądem. Napisałeś dużo a w końcu nie wiadomo czy te świece się żarzą czy nie...

ps. Jak będziesz wkręcał/wykręcał świece, to kup jakąś pastę/spray renomowanej firmy. Są do tego specjalistyczne preparaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DF025 to to samo co P0380 czyli problem z układem świec żarowych. Nie pamiętam czy na pewno ale świece są na 4,5 V więc ostrożnie z traktowaniem ich napięciem 12 V przez dłuższą chwilę. Max to 3-4 sek.

Zaznaczony parametr ET134 oznacza, że dezaktywowane są grzałki nurkowe do podgrzewania wody. Powodem temperatura cieczy chłodzącej 64 stopnie i zewnętrzna też pewnie powyżej 6 stopni. Wszystko w jak najlepszym porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, omega napisał:

bo też się jedna przepaliła.

Zanim się przepali zwiększa swoją oporność i tworzy się asymetria w rozpływie prądu na poszczególne cylindry co objawia się błędem. Najłatwiej to sprawdzić pomiarem prądu wykorzystując ograniczenie czasowe sterownika świec. Mamy wtedy pewność, że nic nie uszkodzimy. W ten sposób sprawdzamy świecę i jej połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie, aktualizując mój temat

Wykręciłem świece żarowe i tak to wygląda jak na zdjęciu.

 

swiece.pdf

Jak już je wykręciłem to wymieniłem od razy na nowe.

Sprawdziłem błędy, niby wszystko w porządku, odpalił od ręki.

Po nocy, rano odpalam go w garażu i znowu te same objawy kręci dłużej przy pierwszym uruchamianiu i startuje.

Późniejsze starty normalne bez problemów. 

Sprawdzam błędy i mam błędy dalej w modułach wtrysk, upc i przednia kamera.

Na zdjęciach pokazuje co wyskakuję w programie.

Co mam robić dalej, gdzie szukać lub co dalej sprawdzać.

Modul PRZEDNIA KAMERA 01.pdf Modul PRZEDNIA KAMERA 02.pdf Modul UPC 01.pdf Modul UPC 02.pdf Modul wtrysk 01.pdf Modul wtrysk 02.pdf Modul wtrysk 03.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Meguś napisał:

Co mam robić dalej, gdzie szukać lub co dalej sprawdzać.

Błąd będzie gdy chociaż jedna świeca nie będzie odpowiednio grzała. Trochę z tym roboty ale warto przedzwonić kable od sterownika świec do kapturków zakładanych na świece. Wcześniej bym sprawdził czy podczas uruchomiania silnika pojawia się napięcie na którejkolwiek świecy bo może być uszkodzony przewód sterujący przekaźnikiem. Wystarczy zdjąć jeden kapturek ze świecy i podłaczyć do niego żarówkę na 12 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wykręcić świece i podłączyć jej masę najlepiej przewodem rozruchowym i zobaczyć na żywo jak grzeje. I polecam ten sposób bo ja trafiłem kiedyś 4 uszkodzone nowe świece w pudełeczku renault. I jeden kolega na forum też się upierał że świece dobre a nie grzały:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, jutro jeszcze raz do tego podejdę.

Czy dobrze to zrozumiałem, wykręcam świece nakładam kapturek i  podpinam innym przewodem minus z akumulatora do świecy poniżej gwintu i powinna się grzać.

Karta włożona i naciśniety start. Czy tak to ma wygłądać.

A czy ten program diagnostyczny Pyclip może pokazuje gdzieś to napięcie w jakieś zakładce.

A co z tymi drugimi błędami, śa to jakieś stare zapisane błędy czy są one powiązane przez te nieszczęsne działanie świec związane z długim pierwszym odpaleniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!