Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.6 16v gaśnie na biegu jałowym


bartelezo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na forum jest trochę o tym ale nie znalazłem rozwiązania, a mianowicie.

Miałem problem z Aku. Pewnego dnia wsiadam do auta naciskam start a tu choinka na desce, wycieraczki się włączają a rozrusznik nie kreci, słychać tylko dziwne dźwięki ze skrzynki obok Aku.

Szybko się okazało że to właśnie Aku padł, podczas rozruchu napięcie spadało do 7v.

 

Wymiana na nowy, kasowanie błędów jakie złapał i autko odpala bez problemu ale gaśnie. Chodzi tylko przy lekko wciśniętym gazie. Jeździ normalnie ale nie trzyma wolnych obrotów. Nie ważne czy zimny czy ciepły odpala i odrazy gaśnie.

 

Co udało mi się ustalić. Ładowanie 14.4V

Żadnych błędów nie wyświetla, przepustnica wyczyszczona, ale zauważyłem że jak odpalam auto to się szczelnie zamyka i dlatego samochód gaśnie. Kiedy odpiołem przewód odpowietrzający zbiornik paliwa dostawał w tym momencie lewe powietrze ale autko chodziło jak zegarek, pracował równo i ładnie schodził z obrotów.

Nasuwa się wniosek że coś źle steruje przepustnicą bo zamyka ją do końca.

Dodatkowo odpinalem czujnik położenia wałka, czujnik zmiennych faz i problem jest ten sam, znaczy auto chodzi ale tylko z odpiętym przewodem odpowietrzającym bak.

 

Czy ktoś ma jakieś sugestie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bartelezo napisał:

 - Żadnych błędów nie wyświetla,

 - przepustnica wyczyszczona, ale zauważyłem że jak odpalam auto to się szczelnie zamyka i dlatego samochód gaśnie.

A/ Kłopoty z obrotami na biegu jałowym - adaptację przepustnicy

      1/ Przed wymianą/czyszczeniem przepustnicy należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na starej przepustnicy.

          Po wymianie przepustnicy i podłączeniu akumulatora, komputer będzie widział nową przepustnice i do niej będzie się ustawiał.

      2/ Adaptację przepustnicy można wykonać za pomocą ;

             a/ włączając i wyłączając zapłon ;

                  -  odpal kilka razy sam zapłon, odczekaj chwile, następnie odpal silnik, obroty mogą być podwyższone,

                  -  po zgaszeniu silnika, odpal kilka razy sam zapłon, ( obroty powinny spaść poniżej 1000) i nie wciskając gazu nagrzewam

                      silnik do momentu włączenia wentylatora,
                 -  zrób rundę ze 2-3 km i ciesz się stabilną pracą silnika na biegu jałowym,

            b/ CLIP-em przyuczyć przepustnice w komputerze wtrysku,

            c/  jeździć bez kalibracji i komputer sam po przejechaniu max 300 km zorientuje się;

                    -  ustabilizują się obroty na właściwym poziomie,

            d/ jeżeli obroty nie ustabilizują się, wymaga to w większości przypadków wymianę przepustnicy na oryginał,

B/ Wskazane jest wymienić świece na właściwe,

C/ Utrzymywać poziom oleju pod max,

D/ Kiedy wymieniany rozrząd i kzfr???

       - 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!