Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dałem do znajomego mechanika ktory stwierdził że 15 min to za mało ? zaplacilem 100zl więc mega zadowolony jetlstem. Ogólnie nie da się chyba nagrzewnicy wyciągnąć bez rozlania płynu w kabinie. Znajomy podkładał szmatki itp lecz jak stwierdził nawet jakby zrzucił cały płyn z układu to i tak w niej coś zostanie i jest szansa rozlania. Mówił że mozna by ją przedmuchać na wężach ale to dodatkowa robota choć jego zdaniem itak coś by zostało w niej bo jest pod lekkim kątem włożona. Jednymym problemem dla niego było zdjęcie zasowek zasilania i powrotu rur  bo nie chciał ich czasem uszkodzic a miejsca mało. Ale Reasumując mówił że jak na nagrzewnice to i tak wymiana spoko bez większych rozbiórek. 

 

No i witam ponownie.. Nieststy nagrzewnica to nie jest to dzisiaj temp

-5c auto na dworzu około 6 godzin podczas jazdy nawet ciepłe powietrze nie leciało odrazu. Silnik rozgrzał się bardzo szybko po ok 5 km już był rozgrzany (kreska do połowy wskaźnika elektronicznego) następnie po około minucie zaczęło lecieć dopiero ciepłe powietrze i temp. Silnika odrazu spadła do pierwszej pozycji. Ponadto na postoju na zimnym po pełnym rozgrzaniu nie zawsze idzie ciepełko... Wymieniona nagrzewnica i termostat... Co dalej? Bo chyba sądzę że muszę się przyzwyczaić do tych kaprysów 

 

Powrót po nocce temp. - 8c auto zaczyna grzec po ok 2 km leci lekko letnie powietrze i sobie ciepełko coraz lepsze leci z upływem km. Po przejechaniu ok 13 km (jestem już pod domem) zaczyna lecieć chłodne powietrze zatrzymuje się na parkingu i wskakuje wskaźnik temp na połowę czyli rozgrzany.. 

Brak słów ;d dobrze ze chociaż na rozgrzewaniu coś dmucha to chociaż nie marznę ;d

Edytowane przez Michuwbk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na problem z uszczelką głowicy poprostu zapowietrza się układ i kiedy bąbel powietrza jest w nagrzewnicy to nie leci z nawiewów ciepłe powietrze.Gdy bąbel powietrza zostanie przepchany to znowu leci ciepłe powietrze.Miałeś problemy latem z przegrzewaniem silnika? Zostaw rozgrzany samochód na zapalonym silnika z 30 min. i sprawdź czy nie twardną ci przewody ze zbiorniczka cieczy chłodzącej.

Edytowane przez fullxda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd będę wymieniał powiedzmy sobie styczeń luty. Lecz faktycznie zbiornik od cieczy miałem znowu "napompowany" odpowietrzyłem lekko. Po obiedzie podejdę zrobię to porządnie.. 

Sugestia co do uszczelki głowicy to wygląda tak że test spalin w układzie chłodzenia po wymianie termostatu, uwagi że płyn mi się podniósł był negatywny. Mimo to mechanik też mówił że według niego uszczelka glowicy i jak to powiedział sprzedaj go albo szykuj 4 tys. Dodam że po rozgrzaniu silnika węże miękkie żadnych oznak. Ja stwierdziłem jak pisałem że układ sam się nie odpowietrza i faktycznie układ później odpowietrzyłem sam i nic z płynem później się nie działo w tym czasie zrobiłem jakieś 600km do czasu wymiany nagrzewnicy.  Po wymianie nagrzewnicy też nic niepokojącego nie było płyn w miejscu ale nie było mrozy zrobiłem ok 400 km i nic się nie działo nadzwyczajnegonauto grzało poziom płynu ok. Jaja się robią przy minusie... Zastanawiam się czy korek od zbiorniczka ma jakąś funkcje odpowietrzania tzn czy coś w nim się nie przypchalo. Nie wiem sam już co może mieć wine poprostu głupieje. Jeśli chodzi o problemy z dogrzaniem silnika latem brak jakich kolwiek problemów tylko łac i latać. 

 

 

Chciałbym dodać że problem z tym odpowietrzeniem zaczął się dopiero po ingerencji w wymianę termostatu a teraz nagrzewnicy. 

Edytowane przez Michuwbk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze UPG wyjdzie testem spalin może być zbyt małe mikropęknięcie ale jak sie układ zapowietrza to przyczyną często jest dostawanie się spalin w układ chłodzenia.Pompa mogłaby być przyczyną aczkolwiek problem miałbyś tylko na wolnych i mniejszych obrotach przy normalnej jezdzie nawet zużyte starte łopatki jak są z tworzywa powinny spokojnie robić cyrkulację cieczy w układzie i grzanie.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fullxda senk w tym że jadąc jak grzeje to grzeje bez problemu problem jest we wjechaniu w Miasto zazwyczaj.. 

Aktualnie odpowietrzam sposobem Aniewa tzn na rurkę i powiem szczerze powietrza dość dużo w wężu się pojawia 

Na małych obrotach mam cały czas coś takiego silnik się cały czas odgrzewa 

Na większych obrotach efekt ginie

Tak stoi nie wiem czy na postoju go dociagne do normatywu bo jest minus 4

16402672627382846045586094654438.jpg

Dodam jeszcze że pierwsze powietrze dopiero pojawiło się jak zacząłem ściskać gruba rurę od chłodnicy i po około 10 ściśnięcia dopiero poszło powietrze wcześniej krążył tylko plyn

 

8Dzisiejsza walkę uważam za zakończona grzanie po testach na mieście działało ok może to tylko zapowietrzenie... (oby) 

Dodaje kolejny filmik z wężami wszystkie węże gotowe po dogrzaniu silnika zrobione 8km na wysokich obrotach od 3 do 4.5 tys węże miękkie. Zastanawiam się czy jeszcze raz gdzie indziej zrobić ten test spalin.. 

 

Auto stało 3 dni (choroba) i no sprawdziłem znowu powietrze w układzie (zbiorniczku). Po nagrzanisu się auta poziom ok... I tu się rodzi pytanie co dalej.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michuwbk zerknij czy masz taki widok zbiornik rano lub w trakcie jazdy? 
W megane II 1.5 dci 86 wymieniliśmy termostat, zbiornik, korek, odpowietrzaliśmy kilkanaście razy, testowaliśmy płyn testerem na spaliny w płynie a nawet jeździłem z nawiercony korkiem, w zbiorniku nie było widocznych pęcherzyków a mimo to wszystko zbiornik aż puchł jak na zdjęciach. 
Wymiana uszczelki pod głowica rozwiązała problem, jak wspomniano wyżej nie było widać na niej żadnego pęknięcia. Tez ciężko było nam się z tym pogodzić ?
 

PS. Przy ew. wymianie pamiętaj o sprawdzeniu pierścieni na tłokach, u mnie tego nie zrobiliśmy i teraz żałuje.  

 

485EFB42-CE4F-4191-94B9-C14D462804D4.jpeg

23B95580-3131-43AD-B19E-5770071C3CB3.jpeg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maciek125wyglądało to podobnie tyle że w chwili obecnej jakby wszystko wróciło do normy.. Sprawdzam zimne ciepłe auto i zbiornik w normie  ;d więc ja jestem dych głupi. Dziś jechałem traske ok 65km w jedną stronę i nic w zbiorniku dziwnego nie było przed jazda I po.  Pewnie będzie na minusie bardziej to znowu się podniesie. Najdziwniejsze jest to (tak to zaobserwowałem wcześniej) że ten płyn tylko puchł przy rozgrzewaniu się później już się stabilizował.. Może i będzie uszczelka nie powiem ze nie ale sam się zastanawiam czy warto odrazu to wbijać...


 Temp na zewnątrz - 2 c 

Dwa zdjęcia przedstawiają stan zbiorniczka w trakcie d ogrzewania silnika i po rozgrzaniu (brak jakichkolwiek dzwinych zmian) 

IMG_20220106_062503.jpg

IMG_20220106_061754.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi że ostatnio mam dość dużo pracy to nie mam kiedy odpisać. W chwili obecnej nie mam już wyrzutów płynu więc zastanawiam się czy może faktycznie coś z odpowietrzeniem. Płyn po nagraniu jest lekko wyżej niż na zimno, ale nie obserwuję żadnego ubytki itp.. Narazie czekam co będzie dalej. Sądzę że w lutym wymienię rozrząd więc i pompa wody będzie nowa. Dam znać też jak wyglądała stara.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!