Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Szukałem na forum lecz nie znalazłem podobnego problemu. A więc mianowicie:

Meganka podczas rozgrzewania się silnika gdy już jest pierwsze rozgrzanie (mam na myśli pierwszy wskaźnik temperatury silnika) daje jakieś tam ciepłe powietrze. Następnie po rozgrzaniu (wskaźnik wskakuje na połowę czyli rozgrzany) leci zimne powietrze i tak minute dwie podczas jazdy leci zimne później już grzeje elegancko ale.. Podczas gdy się rozgrzeje a jestem np w mieście i stanę na światłach znowu przestaje grzać i  chlodzi wydaje mi się że dopiero po podniesieniu obrotów silnika  zaczyna grzać. Termostat wymieniony clip zero błędów. Co dalej? Jakieś pomysły? 

Edytowane przez Michuwbk
Błąd stylistyczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan płynu był zawsze powyżej minimum. Teraz nawet mailem powyżej max z uwagi na wymianę termostatu wymieniany przedwczoraj (odpowietrzenie) ale zapytam się jutro mechanika czybtonjego zasługa ze stan mam większy niz zawsze. Zastanawiam się nad poma wody ale nie jestem mechanikiem, chyba że coś jest co o steruję jeszcze całym tym obiegiem 

Edytowane przez Michuwbk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na zapchaną nagrzewnicę i na biegu jałowym przy małym przepływie płynu wentylator kabiny momentalnie ją schładza. Po podniesieniu obrotów przepływ jest na tyle duży, że przepływające przez nagrzewnicę powietrze zdąży się nagrzać. Nagrzewnicę wymienia się stosunkowo prosto i jest dostępna jako część zamienna.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale dlaczego ciepłe powietrze leci przy dogrzewaniu silnika natomiast zimne przez chwilę po rozgrzaniu silnika?  Bo chłop co wymieniał termostat bo to obstawiano stwierdził że jak na dogrzaniu już grzeje a później chwilę nie i znowu grzeje to nie będzie nagrzewnica. Dlatego też trafiłem tutaj ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz nagrzewnicę elektryczną która działa dopóki silnik się nie nagrzeje. Dlatego chwilę po uruchomieniu coś tam już grzeje. Po nagrzaniu silnika pozostaje już tylko nagrzewnica wodna a elektryczna może być wyłączona bo silnik jest gorący. Oczywiście mogę się mylić ale wiadomo, że w dci były często stosowane dodatkowe nagrzewnice kabiny, z drugiej strony z manualną klimatyzacją nie zawsze. Podaj Vin to mogę sprawdzić czy masz dodatkowe ogrzewanie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę. Jeśli będzie jak mówisz to muszę ugadac się na wymianę tej nagrzewnicy. Ogólnie proste jak patrzeylem na ten filmik jednego użytkownika lecz za bardzo nie wiem gdzie spuscic płyn chłodzacy. 

 

VF1KZ1W0644943849

 

 

 

Edytowane przez Michuwbk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi, że masz grzałki elektryczne w kabinie, parametr z dekodera VIN:

Passenger compartment thermal requirement:  THABT4

THBT4 oznacza nagrzwnicę elektryczną, mam identycznie u siebie z grzałkami kabiny.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nagrzewnica... Dobra jutro pytam ile wezmą za wymianę. Ewentualnie poszukam po znajomych kto się podejmie. 

Jak będę po wymianie dam znać, ale jakby były jeszcze jakieś pomysły to zachęcam do rozmowy. 

 

Aniewa dziękuję! 

Edytowane przez Michuwbk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę jutro ile to kosztuje itd.. Przez weekend pewnie i tak nikt nic nie zrobi ale to co mówisz jest dla mnie logiczne. Nie wiedziałem o nagrzewaniu dodatkowym a sam obstawiałem czytając różne opinie i fora pompę wody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak. Jeżeli miałbym na teraz obstawić zakład, nagrzewnica czy pompa wody, postawiłbym na pompę. Wiele z tych pomp ma plastikowy wirnik osadzony na trzpieniu. Bywa, że ten wirnik (wklejony/wciśnięty?) zaczyna się luzować i ślizgać po tym trzpieniu. Na małych obrotach wydajność pompy spada. Przy wyższych obrotach, mimo uślizgu daje radę. Dobrze wyczytałeś, bo jest to dość częsta przyczyna w różnych samochodach, gdy przy wymianie rozrządu mechanik nie założy odpowiednio dobrej pompy wody.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy pompę wody można jakoś sprawdzić? Nie ukrywam że powiedzmy w ciągu 2-3 miesięcy będę zmieniał rozrząd i pompę wody też aktualna ma ok 60 tys. Tylko że podczas jazdy też bywa tak że po dogrzaniu silnika chwilę leci zimne później ciepłe.. Szczerze im dłużej człowiek się przygląda tym więcej albo widzi albo mu się wydaje że widzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy trafiam źle na mechaników ale mi powiedziano że rozrząd mam wymienić po 70 tys.. Jeszcze jutro sprawdzę ale napewno nie mówiono o chciałby 100 tys. Na chwilę obecną ma z tego co pamiętam ok. 60 tys. Wydaje mi się że puszce się na tą nagrzewnice bo z tego co patrzę ceny nie sa zabójcze... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!