Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o pomoc w ocenie ogłoszeń


Arkos1234

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

 

przymierzam się do zakupu samochodu dla żony- szalenie podoba jej się Megane 4. Z racji jej pokonywanych krótkich dystansów (głównie miasto i drogi krajowe) wybór pada na benzynę. 

Potrzebny nam bagażnik- więc kombi. 

 

W oko wpadły mi 3 ogłoszenia, czy ktoś coś może doradzić? 

 

1. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-2018r-ID6Eihj9.html? 2018 rok

2. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-2-benzyna-radar-ID6Ehe3d.html? 2017

3. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-grandtour-iv-intens-1-2-97-kw-132-ps-ID6E7qAo.html? 2016 rok, najdroższy (pewnie dlatego, że mam najbliżej). 

 

Jak z tymi silnikami 1.2 ? W internecie i tutaj na forum czytałem, że bywa różnie, że po 2016 roku nastąpiła znaczna poprawa, nie piją oleju itd. Celować bardziej w 2017+ dla większego bezpieczeństwa ? Ze spalaniem się liczę, grunt, żeby dzielnie jeździło do sklepu, przedszkola, lekarza itd. 

 

Co mnie zastanowiło, to że praktycznie brak Megane 4 1.2 130KM z wysokimi przebiegami, z jednej strony oglądam 3,4 letnie samochody z raczej "nieflotowym" silnikiem, ale zwykłe 1.6 trafiają się z przebiegami 150 000 km+ co moim zdaniem nieźle o nich świadczy skoro tyle najeździły we flotach i wciąż żyją ;).

 

Dzięki za pomoc,  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 

1. Sprowadzona, prawdopodobnie powypadkowa 

2. To samo

3. Polska ale też powypadkowa. 

W tym budżecie będzie ciężko o normalna sztukę. Te auta z silnikiem benzynowym zaczynają się od 50 000. Swoją sztukę we wrześniu (4ocznik 2017) sprzedałem za ponad 63000, tyle że automat.

Silnik bardzo fajny, dynamiczny. U mnie przez 62000 km nie robiłem ani razu dolewki oleju. Nic się w nim nie zepsuło z mechaniki. Kilka drobiazgów naprawionych na gwarancji. 

 

Co do przebiegów, to floty nie kupują aut z takimi silnikami a przeciętny Kowalski nawet jak robi 20000 km rocznie to przez 4 lata robi 80000 km a nie 150 000. 

Jest nowszy silnik 1.3 - też ma swoje bolączki, ma swoje zalety ale jest tez droższy bo auta od końca 2018. 

Zaznacz sobie w OtoMoto auta bezwypadkowe w filtrze.

 

 

 

 

Edytowane przez LTar
  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie już chyba odpowiedziałeś odnośnie silnika 1,2...

A może żonie wystarczy Clio z silnikiem 0,9? Wydaje się po kilku już latach, że jest to jednostka nadspodziewanie bezawaryjna. Jeżeli już benzyna w Megane to szukaj "starego" 1,6 Ostatecznie jak już nowszy to 1,3 choć ja osobiście też tego silnika bym nie wybrał. 1,2Tce i 1.6Tce skreśl, chyba, że za jakieś minimalne pieniążki do jazdy wokół komina.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi i cenne rady. 

 

Idąc tropem wynalazłem jeszcze ewentualnie: 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-intens-salon-pl-1-6-benz-tylko-98-tys-km-ID6EeuFo.html

 

1.6 115KM, po bułki wystarczy. Biały to nie kolor, ale czasem trzeba zacisnąć zęby. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zdecydowanie lepiej. Niestety to 1.6 - 115 km słabo jedzie. Naprawdę, nawet wokół komina. Stad widać jak krzywa jest klapa bagażnika, niestety przypadłość hatchbaków i kombi. I niestety w tej wersji wyposażenia jest ta beznadziejna skóra na kierownicy. Nie wiem po co oni robili to rozróżnienie na wersje skóry do obszycia.

 

Poza tym wydaje się ok. 

Od połowy rocznika 2017 masz android auto i apple car play. Ten tego nie ma. Można próbować wgrać android auto ale na własne ryzyko. 

 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słabo nie słabo... 40 lat temu moi rodzice po jeans do Turcji jeździli Syreną :) Wiem, to głupi argument. Spokojnie można tym 1,6 jeździć, zresztą od nowego roku znowu kolejne restrykcje, także 50km/h a na autostrady to i tak mało kogo będzie stać. A i forum lepsze niż oplowskie.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że wszystko lepsze niż Opel to wiem :D ciężko jednak znaleźć względnie świeże kombii w budżecie do 50 000 zł. 

 

Ceed i Hyundai i30 wyglądają w środku jak z 2010 roku. 

Megane piękna, ale te silniki...

Astra- no ok, nudna do bólu

VW mnie odrzuca, poza tym jest mocno moim zdaniem przeszacowany cenowo vs rywale

Skodami jeżdżę służbowo, nie mogę na nie patrzeć.

no i Tipo, które mi się podoba ale żona nie może na niego patrzeć a to ona głównie będzie tym jeździła ;).

 

o czymś zapomniałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież takie tipo w środku to masakra, materiały jak z lanosa. Bardziej budżetowo się nie da.
Megane jest fajne ale przynajmniej w wersji intense, bez tego też jest … budżetowo, nie wspominając o silniku wolnossącym Nissana 1.6 który nie ma dobrych opinii zarówno pod względem dynamiki jak i problemów ze spalaniem oleju. 
 

50 tys to dużo i nie dużo :(, ja poszukałbym Seata Leona jak nie lubisz skody.
 

Ale osobiście właśnie szukałbym octavii w wersji style przedlifowej (na polift nie będzie budżetu), jak znajdziesz z jasnym środkiem to będzie super auto. Najlepiej z 2.0 tdi 150 KM pod maską, nawet liftback jest ogromny i bagażnik ma większy niż megane kombi :)
Pali mało, jedzie super sprawnie, miałem taką Skodę i przez 4 lata i 250 tyś km nic absolutnie się nie popsuło. Po niej miałem Passata, teraz Audi A4 i szczerze to Skoda była najbardziej simply clever :) - wiadomo że jest w niej najgłośniej ale gdzieś musza być oszczędności.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to, że nie lubię Skody, tylko nie mogę na nią patrzeć. 

Wcześniej śmigałem Fabią 1.2, Rapidem 1.6 TDI, teraz Octavią 1.5. nowa Octavia jest bardzo przyjemna w odbiorze (choć nie ma dnia bez błędów na desce, zwłaszcza jak cokolwiek pada z nieba), niestety budżet nijak się nie spina.

Starszej Octavii w dieslu na pewno nie wezmę bo samochód będzie pokonywał głównie krótkie odcinki sklep-przedszkole-teściowie itd.

 

Na Mazdę 3 budżet się nie spina.

Fokus wydaje się jeszcze bardziej bezpłciowy niż Astra.

 

Jedną Astrę dziś sprawdzałem za pomocą AutoDNA- rocznik 2018, według ogłoszenia przebieg 130kkm, w raporcie zdjęcie faktury z serwisu (z numerem rejestracyjnym samochodu) który wypada po 150kkm a robiony był przy 161 800 km. Gdzieś uciekło ponad 30k km, w trzyletnim samochodzie pomiędzy przeglądami.

 

Sprawdziłem też drugą, 2016, przebiegu niecałe 100kkm, z przebiegiem dane spójne, ale raport pokazuje szkodę na prawym tyle, wykupiłem drugi, z innego serwisu- to samo. Jest w obu adnotacją że koszt 2500-3000 zł, więc raczej parkingowa szkoda niz coś poważnego. Jutro już po świętach, zadzwonię i zapytam co i jak, bo oczywiście w ogłoszeniu ani słowa.

 

Loteria z samochodami w tym kraju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!