Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd p0090 - Megane IV 1.2 tce 100


Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

- pompę paliwa wysokociśnieniowa - używkę sprawną na próbę zastosować,

No i właśnie do potrzebowałbym maui24 i jego rozwiązania. Andrzej te 50 bar to jest pewniak?? Gdzie to można sprawdzić.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, K99 napisał:

No i właśnie do potrzebowałbym maui24 i jego rozwiązania

Dlatego pisząc posta i by zwrócić uwagę konkretnego użytkownika należy użyć zwrotu w tym przypadku @maui24. Otrzyma automatycznie odpowiednie powiadomienie i może zajrzy na forum. Ostatnio był na początku czerwca.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, K99 napisał:

Andrzej te 50 bar to jest pewniak?? Gdzie to można sprawdzić.?

Clipem, w silniku nowym lub sprawnym technicznie,

 

17 godzin temu, K99 napisał:

czy to nie dziwne że auto jeździ normalnie pomimo niskiego ciśnienia.

Czy rozpylenie paliwa przez wtryskiwacze przy 37 barach będzie takie samo jak przy 50 barach??

    - " Kontrolka zygzaka zapala się i gaśnie bez jakieś ogólnej logiki" - napisałeś,

    -   to jest jeden z problemów,

Drugi - b; poważny to błąd p0090;

  - ale nie udzieliłeś odpowiedzi na pytania

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale nie ogarniam tego cytowania z komórki.

 

To świeży nabytek. Auto w  Polsce od 4 lat i przebiegu 60 kkm . W Polsce olej wymieniany co 10-12kkm. Wcześniej nie wiadomo, co do przebiegu też pewności nie mam. Rozrząd jest cichy i raczej oryginalny. 

Dzisiaj udało mi się podmienić pompę wtryskową. Bez zmian, silnik pracuje tak samo. Ciśnienie 35-37 bar. 50 jest na zimnym, później spada do 35. Na warsztacie, tzn na hali czuć jakby nadmiar niespalonego paliwa.

 

Po zamianie pomp pojawił się błąd P0089 którego nie da się usunąć. Występuje na obu pompach

 

Z Elma zastanawia mnie kąt wyprzedzenia który wynosić na jałowym 28-30 stopni??

Właściwie to -28 do -30 stopni na wolnych obrotach tj ok 760

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, K99 napisał:

Po zamianie pomp pojawił się błąd P0089 którego nie da się usunąć. Występuje na obu pompach

1/ Błędy P0089; P0090 świadczą, że  ;

     - rzeczywiste ciśnienie paliwa nie odpowiada żądanemu ciśnieniu paliwa obliczonemu przez ECU;

20 godzin temu, K99 napisał:

- kąt wyprzedzenia wynosi na jałowym 28-30 stopni??

- Właściwie to -28  do -30 stopni na wolnych obrotach tj ok 760

2/ Podejrzenie -  Znaczne zużycie kzfr,

20 godzin temu, K99 napisał:

na hali czuć jakby nadmiar niespalonego paliwa.

3/ Kontrola/wymiana ;

    - ustawienia rozrządu,

    - stanu łańcucha rozrządu,

    - stanu napinacza łańcucha,

    - stanu obu kół zmiany faz rozrządu,

    - czujników położenia wałków rozrządu,

    - stanu pompy oleju i łańcucha napędu pompy ; NAPĘD POMPY OLEJU RENAULT MEGANE III 1.2 TCE ORG

4/ Skontrolować ciśnienie oleju na biegu jałowym na gorącym silniku;

     - przed wymianą napędu pompy oleju jak i po wymianie napędu pompy,

5/ Sprawdzić elektrozawór kzfr,

6/ Używać markowy olej ;

    a/ 5W40 lub 0W40

    b/ a dla silników z filtrem GPF zalecane oleje to ;       

          Ravenol RNV SAE 5W-30 CleanSynto RN17

         Neste PRO 5W30 RN-17

         Yacco Galaxie A  0W40 PAO RN17 RSA

    c/ ponieważ oleje słabszej jakości mają tendencję do ;

         - produkowania większej ilości zanieczyszczeń,

         - szybciej tracą własności smarne, 

         - zatykają kanały rozpylaczy ; na denko tłoka, napinacza łańcucha rozrządu, kzfr, 

         - przyczyniają się do zjawiska LSPI,

7/ Po tych operacjach ;

     a/ pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

     b/ ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej pompy ;

          - na wolnych obrotach powinno być ok;50 bar,

     c/ pomiar podciśnienia w układzie dolotowym silnika ;

          - na biegu jałowym, silnik rozgrzany do ok;90*C,

     d/ wgrać aktualny soft sterownika,

8/ Stosować paliwo PB98 oktan

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

  b/ a dla silników z filtrem GPF zalecane oleje to ;       

          Ravenol RNV SAE 5W-30 CleanSynto RN17

         Neste PRO 5W30 RN-17

         Yacco Galaxie A  0W40 PAO RN17 

Andrzej dziękuję za pomoc. Rozumiem Elf odpada, ale GPFa to ja nie mam. Tych marek nie znam, zawsze ufałem Motulowi. 

Czekam dalej na Clipa, to trochę potrwa. Wczoraj zdjąłem dolną osłonę i widzę że oryginalny czujnik ciśnienia oleju jest zastąpiony jakąś samoróbka. Niestety nie zrobiłem fotki, ale to dziwne. Zrobie zdjęcie w najbliższym czasie i dam do oceny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, K99 napisał:

widzę że oryginalny czujnik ciśnienia oleju jest zastąpiony jakąś samoróbka.

Niestety nie zrobiłem fotki, ale to dziwne. Zrobie zdjęcie w najbliższym czasie i dam do oceny.

Szkoda czasu na takie drobiazgi,

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Więc tak...

Rozrząd wymieniony, podobno pół zęba był przestawiony , auto nie generuje żadnych błędów. Ale... Ciśnienie dalej 35bar i ten kąt wyprzedzenia. Na zimno po odpaleniu delikatnie falują obrotu i jakby nie miał mocy, nie wkręcał na obroty, delikatnie dławił. 1-2km i jest Ok. Ktoś, coś? Wrzucam screeny, ale to tylko Elm.

Screenshot_2022-10-23-16-26-38-94_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.jpg

Screenshot_2022-10-23-16-26-23-95_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem nie tak dawno pompę paliwa w zbiorniku w związku z takim dziwnymi zachowaniami auta, akurat w Dusterze. Ale swoją drogą te wyniki co zamieściłeś to dość dziwne są. Nie wiem na ile można ufać ELMowi ale ciśnienie atmosferyczne w kolektorze ssącym na zamkniętej przepustnicy nie jest możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, K99 napisał:

Dzisiaj rano po odpaleniu auto prawie zgasło.

Błędy powrócą ponieważ ;

  - nie wiele punktów z zaleceń zrealizowano,

  - ciśnienie 98 kPa - to może być przy włączonym zapłonie i unieruchomionym silniku;

         - kontrola czujnika map-sensor,

         - zapewnienie szczelności jego montażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!