Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka akumulatora i STOP !


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór wszystkim.

Nie wiem w sumie od czego zacząć więc zacznę od samego początku. W niedziele trochę nakombinowałem w mojej megane i przez przypadek do zbiornika paliwa wpadł mi kawałek taśmy izolacyjnej (nie pytajcie jak, to tylko moja niezdarność). w poniedziałek w drodzę do pracy auto zaczęło szarpać jakby brakło mu paliwa, pomyślałem więc pompa zaciągneła ten kawałek taśmy i pewnie nie dostaje tyle paliwa ile trzeba. Stanąłem na poboczu, wyłączyłem silnik, po chwili włączyłem auto ruszyło normalnie, dojechałem do pracy, póżniej z pracy do domu również (mam 50km w jedną stronę) bez problemów. Dziś rano postanowiłem że dostanę się do pompy paliwa i zerknę gdzie ten kawałek taśmy się zapodział. Oczywiście plany spłonęły na panewce ponieważ w żaden sposób nie potrafię sobie odkrecić tego dekla który trzyma pompę. Postanowiłem więc że zostawię tą robotę mechanikowi, i po jakieś godzinie lub dwóch ruszyłem do pracy. Po przejechaniu 10km zaświeciła mi się kontrolka akumulatora i oznaczenie stop. Wiedziałem że oznacza to brak ładowania, ale że zjechać nie miałem gdzie to postanowiłem dojechać do pracy, najwyżej zatrzyma się gdzieś, przyjedzie lawet i mnie zgarnie. Raz się zyje. Podczas drogi kontrolka zgasła raz na jakieś 2 min po czym pojawiła się znów. Do pracy dojechałem bez problemu ale wiem że takie coś jest możliwe. Ale musiałem jeszcze jakoś z tej pracy wrócić, więc stwierdziłem że spróbuje w ten sam sposób dojechać z powrotem. No i dojechałem po raz kolejny bez problemu. Wyczytałem że bez ładowania zazwyczaj komputer wyłącza pewne elementy samochodu, u mnie wszystko działało normlanie. W sumie jechałem bez ładowania jakąś godzinę czasu. Nic ponad to się nie działo, no może oprócz tego że na biegu jałowym obroty są trochę wyższe niż normalnie.

Teraz moje pytanie czy jest to realne by akumulator się nie ładował i mógł tak długo zasilać auto ? czy może pomimo pojawienia się kontrolki akumulator jednak prąd dostawał?

Mechanika mam dopiero na przyszły tydzień, chciałbym mieć jakieś rozeznanie w temacie co może być a co być nie może...

Pozdrawiam serdecznie, 
Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że powinieneś zacząć od sprawdzenia paska akcesoriów,jeśli został zerwany to miałeś b.dużo szczęścia ze względu na kolizyjność z rozrządem.Zrobiłeś błąd ja ja kiedyś wierząc że można dojechać bez ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, mariank57 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Z tego co widziałem pasek jest cały. Kręci normlanie. Ostatnio podpiąłem subwoofer do samochodu, być może za dużo obciążenie dostał alternator. Auto ma nakulane grubo ponad 350tys km. Może jego żywotność się skończyła. W piątek udało mi się z mechanikiem umówić, zaglądnie do środka co i jak, czy jest w ogóle sens coś tam jeszcze robić. Zbliża się termin wymiany rozrządu, olejów itp. plus alternator to pewnie znów się ładna sumka uzbiera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, mariank57 napisał:

[...],jeśli został zerwany to miałeś b.dużo szczęścia ze względu na kolizyjność z rozrządem.

 

Ciekawi mnie ta kwestia. Co pasek "klinowy" ma wspólnego z rozrządem? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek alternatora jest w bezpośrednim sąsiedztwie paska rozrządu w Megi 2, 1,6.Jak mi się zerwał to wplątał się w pasek rozrządu i na szczęście tylko zablokował,bo inaczej byłby armagedon w silniku.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek osprzętu w tym silniku należałoby wymieniać co 2 lata, najlepiej z napinaczem. Do tego możesz mieć zużyte koło pasowe na wale.

Przy tym przebiegu to już nie ma szczotek na alternatorze jak i ich pierścieni na wirniku. Stąd mrugania i to że dojechałes. Subwoofer mu nie pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!