Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd katalizatora, wysokie spalanie


tiesto84

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.02.2022 o 11:39, halas2 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: pkt 5.9 - Prezes

 

Tak zrobię jak będzie wszystko dobrze na pb to dopiero pojadę do gazownika na regulację

 

Witam wymieniłem katalizator - na zamiennik błąd katalizatora się już nie pojawia, zobaczę czy przełoży się teraz to na kilometry. Druga sprawa Stary katalizator był trochę wypalony , a co najlepsze wyruszyłem stary katalizator pojechałem z nim na skup i okazało się że jest bezwartościowy, ktoś już musiał wcześniej z nim coś kombinować.

 

A teraz inna sprawa ktoś wie jak powinien być dobrze wyregulowany gaz w tym silniku 1.6 k4m 112 km, ewentualnie mógł by ktoś pomóc z lubuskiego , po strojeniu mam przeważnie czasy wtrysku benzyny około 3.5 a a gazu 4.5/5.0 przy zjechaniu trochę mnożnikiem do 1.3 na początku wykresu, czy w tych silnikach tak powinno być ? Czytałem żeby najlepiej najpierw wykasować mapy przejechać około 100 km na samej benzynie przy zakręconej butli, a dopiero później zrobić auto kalibracje ? I stroić ? Jakie powinny być korekty długo i krótkookresowe na wolnych obrotach ? Rozumiem że to chodzi o te Swift i lift i czy programem scanmaster je sprawdzę, czy lepiej programem stag AC synchro to się powinno sprawdzać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.02.2022 o 17:22, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: pkt 5.9 - Prezes

 Właśnie co widziałem zdjecia co znalazłem w necie ustawień map renowki to większość ma wyższe podobne do moich czasy wtrysków , nie wiem czy to wina silnika czy słabych podzespołów LPG tzw podstawowa instalacja staga.

 

Afr w Ol ? Wyjaśnisz co to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co masz za podzespoły? Bo nie koniecznie muszą być słabe. I jaki przebieg mają?

1 godzinę temu, tiesto84 napisał:

Afr w Ol ? Wyjaśnisz co to ?

https://lpg-forum.pl/podstawy-strojenia-sterownika-lpg-t32594.html

 

Tutaj masz wszystko opisane. Czytaj od początku do końca.

Edytowane przez CzechuXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2022 o 19:30, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: pkt 5.9 - Prezes

 

Dzięki jutro zerknę o dam znać , ewentualnie foto wstawię.  Tam w tym linku co wystawiłeś pisało że przy wytryskach typu vlteki czasy gazu mogą być wyższe o 2 z tym że przy mnożniku 1 , a u mnie ustawia około 1.4 tak zrozumiałem. Będę miał chwilę to pojeżdżę na benzynie i wstawię jeszcze raz fotki , wydaje mi się że korekty długie mam trochę za wysokie ostatnio pokazywało mi około 20, ale może mam źle skalibrowany gaz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz na krótkie. Długie są wyuczone na gazie. Najlepiej skasuj błędy przed grzebaniem w ECU.

Na wysokość mnożnika na razie nie patrz. Zainteresuj się nim jak będzie zapętlać LPG na końcu. 

Jakie masz ciśnienie LPG na rozgrzanym silniku na biegu jałowym?

Valteki są wolnymi wtryskiwaczami dlatego niskie czasy muszą mieć wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś postaram się sprawdzić parametry.

Drugie pytanie jak najlepiej przygotować auto do kalibracji ? 

Skasować mapę benzynowa i LPG , następnie przejechać na samej benzynie około 100 km, i dopiero wtedy  przełączyć na LPG i zrobić autokalibracje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaką metodą do tego podejdziesz. Na mapy się robiło jak sekwencja dopiero wchodziła na rynek. To jest najmniej dokładna metoda. Na czas wtrysku robi się jak nie ma podglądu na korekty. Na korekty jest najdokładniej. Aby zrobić na korekty wystarczy wykasować błędy z ECU.

 

No ale skoro robisz to pierwszy raz to poleciłbym Tobie w pierwszej kolejności zrobić na mapy aby dokładnie się pokryły, a następnie wprowadzić zmiany po korektach.

 

Jeśli chcesz robić autokalibrację to ja się robi przed wszystkim. Jak zrobisz później to będziesz musiał robić wszystko od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś troszkę posiedziałem przy aucie wstawiam fotki instalacji i filmiki na rozgrzanym silniku jeden na wolnych obrotach i drugi na obrotach około 3000, pierwszy filmik praca na benzynie drugi na LPG. ScanMaster znów wywalił błąd kąta ale to może wina złej mieszanki gazu ? A program stag pokazał zapętlanie się wtryskiwaczy, błędy wykasowałem, wydaje mi się że jest coś nie tak z krótkimi korektami, ale ocencie sami. Filmiki udostępniam z dysku Google bo za dużo zajmują. Trzecia linijka od góry to korekty krótkookresowe.

1.

https://drive.google.com/file/d/10yTtlAoaPZXZUf14McPLZb9RD6ZSZkTM/view?usp=drivesdk

2.

https://drive.google.com/file/d/11CSvZkgixVIk65rE4tvuANVUZY_K7L6Y/view?usp=drivesdk

3.

https://drive.google.com/file/d/11J-S8J83xXBohf2d-WsPXHyB21h5VDhv/view?usp=drivesdk

 

Dodałem dostęp do filmików w linku bo nie wiedziałem, że zablokowane już można zobaczyć

 

 

 

 

IMG_20220215_162643.jpg

IMG_20220215_162653.jpg

IMG_20220215_162712.jpg

IMG_20220215_162830.jpg

IMG_20220215_171657.jpg

IMG_20220215_172123.jpg

IMG_20220215_171647.jpg

Screenshot_2022-02-15-18-15-36-455_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2022-02-15-18-15-50-373_com.miui.gallery.jpg

Edytowane przez tiesto84
Popeawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robiłem autokalibracje, mnożnik ustawia wyżej na około 1.5 , dysze mam 2.2 mm, tak program scan master to podstawowy program ale wydaje mi się że dobrze pokazuje, zobacz na filmiki chyba dziwne wartości na LPG pokazuje. Czym podnieść ciśnienie , śruba ? Co to pomoże ? Wtryskiwacze raczej działają poprawnie , sprawdzałem szczelność na kolektorze i okolicach wszystko ok, nie łapie powietrza nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tiesto84 napisał:

Czym podnieść ciśnienie ,

Tak śruba na reduktorze.

Albo możesz wiercić dyszę na wtryskiwaczach na 2.4. ale chyba łatwiej najpierw będzie śruba na reduktorze.

2 godziny temu, tiesto84 napisał:

raczej działają poprawnie

Raczej. Ale czasami przez kiepskie wtryski jest wysokie spalanie.

 

Potem filmy ogarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!