Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd katalizatora, wysokie spalanie


tiesto84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie odnośnie katalizator i błędu p0420 -wartosc konwentera katalitycznego do usuwania poniżej wymaganej wartości, taki błąd wyskoczył mi w intefrejsie diagnostycznym Scan master, dodam że auto jest z LPG, check na desce nie wyskakuje , po wykasowaniu błędu po jakimś czasie powraca. Objawy jakie zauważyłem to wysokie spalanie średnie powyżej 10 litrów na zbiorniku LPG gdzie do butli wchodzi mi 38 litrów robię max 330 km, auto raz czuć że idzie, a nie raz czuć jak by było zdławione. Ktoś pomoże znaleźć przyczynę , przedstawiam wykres sond lambda w czasie jazdy , może ktoś to odczytać kto się zna ? Ewentualnie mogę dodać filmik. Auto to Megane 2 1.6 benzyna silnik k4m

Screenshot_2022-01-30-14-40-47-320_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2022-01-30-14-40-42-429_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2022-01-30-14-40-29-453_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2022-01-30-14-40-21-545_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2022-01-30-14-39-51-270_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2022-01-30-14-39-45-513_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2022-01-30-14-39-57-520_com.miui.videoplayer.jpg

Edytowane przez tiesto84
Poprawa informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • tiesto84 zmienił(a) tytuł na Błąd katalizatora, wysokie spalanie

Jeśli te screeny były robione na LPG to w pierwszej kolejności sprawdziłbym regulację. Krótkie korekty dochodzą do 50 co jest jednoznaczne z +25% dawki. A to jest wartość graniczna. Wygląda to tak jakby auto po autokalibracji wyjechało za bramę. Korekty mają być takie same jak na benzynie. Skąd jesteś? Gdzie montowałeś i serwisujesz LPG?

Jaki sterownik LPG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak było robione na LPG, Spalanie na pb ponad 10 litrów to nie za dużo ? Może być jakaś przyczyna tego analogicznie gazu będzie wtedy palił około 12 litrów LPG trochę dużo jak na ten silnik ? Zastanawia mnie jeszcze czemu' wykres z z drugiej sondy jestem podobny jak z pierwszej z tego co wyczytałem w Internecie może oznaczać to wypalony katalizator ? Auto ma LPG stag 4 qbox  kupiłem z gazem już podjechałem do serwisu staga w Zielonej Górze i powiedzieli że wszystko ok,  zrobiłem zdjęcie wykresu z programu staga to dodam może ktoś będzie wiedział czy dobrze ustawione

IMG_20211119_113140.jpg

Edytowane przez tiesto84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, tiesto84 napisał:

Spalanie na pb ponad 10 litrów to nie za dużo ? Może być jakaś przyczyna tego analogicznie gazu będzie wtedy palił około 12 litrów LPG trochę dużo jak na ten silnik ?

I/ Kiedy ;

   1/ wymieniony/sprawdzony rozrząd? - przebieg masz ok;150.000 km,

   2/ wymieniono świece zapłonowe, filtr powietrza,

   3/ czy świece i cewki są suche i czyste?

   4/ kiedy czyszczona była przepustnica i map-sensor?

   5/ sprawdzono szczelność układu wydechu na odcinku do sond lambda?

II/ Producenci sond lambda prognozują ich trwałość na około 100–160 tysięcy kilometrów przebiegu;

    1/ interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut zasilanych gazem LPG,

    2/ sondy powinno się stosować ; tylko oryginalne, bo zamienniki głupieją i szybko padają,

53 minuty temu, tiesto84 napisał:

Zastanawia mnie jeszcze czemu' wykres z z drugiej sondy jestem podobny jak z pierwszej,

  z tego co wyczytałem w Internecie może oznaczać to wypalony katalizator ?

Auto ma LPG stag 4 qbox,  kupiłem z gazem już podjechałem do serwisu staga w Zielonej Górze i powiedzieli że wszystko ok, 

 

20 godzin temu, tiesto84 napisał:

 p0420 taki błąd wyskoczył mi w intefrejsie diagnostycznym Scan master, dodam że auto jest z LPG,

 check na desce nie wyskakuje , po wykasowaniu błędu po jakimś czasie powraca.

III/ Błąd P0420 -  to utrata zdolności katalizatora do usuwania szkodliwych składników;

      - może być szereg przyczyn,

      - patrz powyżej,

IV/ Należy zakręcić gaz na butli;

     a/ zatankować Pb98 oktan,

     b/ zrobić trasę poza miastem ok;100 km, z przewagą wysokich obrotów silnika > 3000 celem przedmuchania katalizatora;

          - prawdopodobnie zbyt duża ilość jazd po mieście i na krótkich dystansach,

V/ Następnie;

    Na biegu jałowym, silnik rozgrzany ok;90 C, wykonać ;

       1/pomiar ;

            - podciśnienia w układzie dolotowym,

           -  kąta wyprzedzenia zapłonu,

       2/ analiza pracy czujników ;

           - temperatury cieczy, powietrza wlotowego,

  VI/ Po pozytywnym przebiegu pomiarów j/w dokonać ;

          - analizy napięć sond lambda na Pb; 

          - korekt wtryskiwaczy benzynowych     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tiesto84 napisał:

Auto ma LPG stag 4 qbox  kupiłem z gazem już podjechałem do serwisu staga w Zielonej Górze i powiedzieli że wszystko ok

Sprawdzali podczas jazdy?

Masz sterownik qnext plus więc możesz dać ten błąd do kasownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2022 o 15:46, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: pkt 5.9 - Prezes

Nie testowali na trasie, błąd sam kasowałem i po jakimś czasie się znów pojawia , kwestia czy to zła mieszanka paliwowa że błąd wyskakuje czy rzeczywiście katalizator uszkodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tiesto84 napisał:

Nie testowali na trasie

Jeśli nie testowali na trasie to sprawdzili Ci tylko obroty bez obciążenia. Trzeba by spojrzeć kiedy idzie na 50 i tam zrobić regulację, a najlepiej od nowa w całym zakresie.

 

A jak to katalizator to wymienisz?

 

A w ogóle ten mnożnik jest do dupy.

Edytowane przez CzechuXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Mam zamiar wstawić stumiennice i zobaczę czy coś się zmieni oraz emulator sondy, a LPG to bym musiał do kogoś kumatego podjechać na regulację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wykresy obu sond wskazują na prawidłową pracę katalizator i obu sond lambda.

Lpg: mapy prawie się pokrywają czyli ok jeżeli odchylka nie przekracza 10%. Jedynie co widzę to trochę za małe dysze (mnożnik zaczyna się zbyt wysoko (powinien startować z 1,2 do 1,4 - u Ciebie 1,5). Na dodatek już podwyższone jest ciśnienie gazu (zalecam ciśnienie zbliżone do 1 bar), a czas wtrysku na wolnych byłby o 1 ms niższy- ponoć ma być dłuższy o 1 ma od czasu wtrysku benzyny. Temperatura gazu wysoka jak na tą porę roku - długo silnik pracował na postoju? Jak masz Qnexa plusa to musi być podpięte do OBD aby móc kasować błędy a co najważniejsze podglądać parametry pracy silnika jak korekty krótko i długookresowe,  napięcie sond lambda.

Katalizator żyje, ale jak jedziesz na lpg i jest zbyt bogato to druga sonda może zacząć falować i wtedy sterownik wyświetli błąd.  Zbyt bogato bo wysoki mnożnik i jest zima. Przy tych ustawieniach wiosną błędu raczej nie będzie (zawartość cukru w cukrze).

Wolne obroty dobrze wyregulowane - czas wtrysku benzyny 3,2 ms. Uwaga: przedlift ma 3,6 ms prawidłowe. 

Miałem pH II  w hb: paliło w cyklu mieszanym z przewagą prędkości do 100 że średnia 6,5 Pb co dawało jakie 7,7 gazu. Przedlift kombi wychodził 7/ 8,5 niemal bez różnicy z obciążeniemczy bez pasażerów. Także 10 Pb to za dużo. 

Przyjrzał bym się  układowi zapłonowemu - zalecam świece IK20TT. W drugiej kolejności obserwacja instalacji lpg - jak stabilne jest ciśnienie gazu podczas przyspieszania, wysokich obrotach pod obciążeniem, przy hamowaniu silnikiem (czy się nie pompuje). Na końcu rozwiercenie dysz, obniżenie ciśnienia (pod warunkiem że reduktor może pracować przy tak niskim ciśnieniu).

Nie ma problemów z pierwszym przełączeniem na gaz? Jakie wtryski?

Na pracę silnika na lpg ma wpływ wiele czynników a przede wszystkim temperatura odparowanego gazu (zawartość cukru w cukrze). Podczas jazdy zimne powietrze owiewa reduktor rurki wtryski.  Jak stoisz wszystko się nagrzewa i wszystko się zmienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tiesto84 napisał:

Mam zamiar wstawić stumiennice

Źle kombinujesz. Lepiej mieć do dupy katalizator ale go mieć. Na strumienicy może zacząć walić innymi błędami. W ogóle zaczynasz od tyłu robotę. Najpierw LPG doprowadzić do porządku.

Masz proste rozwiązanie nie wymagające dużo pracy w sterowniku LPG. Skoro już taki włożyli to korzystaj z jego funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi , fakt że LPG źle dostrojone to da radę ogarnąć z tym że na pb za dużo pali najpierw bym musiał znaleźć tego przyczynę później LPG, duże spalanie pb może to być wina błędu który wyskakuje przez zła mieszankę LPG ? Dodam że w aucie nowy rozrząd nowe sprzęgła ,koło kfzr, nowe świece NGK, nowe cewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam to co kolega @CzechuXX Najpierw wystroić dobrze lpg. Jak katalizator będzie uszkodzony to można to trochę oszukać wkręcając druga sondę na kolanku. Szumnie to nazywają na znanym portalu aukcyjnym emulatorem. Jak miałem Lagunę II i była już kupiona bez kata to właśnie miałem druga sondę wkręconą na kolanku. Ale na analizatorze spalin HC nigdy nie wychodziło. Dlatego warto jednak mieć katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tiesto84 napisał:

Dodam że w aucie; nowy rozrząd; nowe sprzęgła, koło kfzr, nowe świece NGK, nowe cewki

 

Godzinę temu, halas2 napisał:

Najpierw wystroić dobrze lpg.

Żeby dobrze wystroić na lpg, to na benzynie wszystko musi być na 100 %;

   -przebieg ;150000 km,

Dlatego należy;

  - przeczyścić przepustnice i map-sensor,

  - oraz wykonać czynności od pkt;IV, zalecane poprzednio, czyli ;

 

IV/ Należy zakręcić gaz na butli;

     a/ zatankować Pb98 oktan,

     b/ zrobić trasę poza miastem ok;100 km, z przewagą wysokich obrotów silnika > 3000 celem przedmuchania katalizatora;

          - prawdopodobnie zbyt duża ilość jazd po mieście i na krótkich dystansach,

V/ Następnie;

    Na biegu jałowym, silnik rozgrzany ok;90 C, wykonać ;

       1/pomiar ;

            a/ podciśnienia w układzie dolotowym;

            b/ kąta wyprzedzenia zapłonu;

                  - czy sprawny elektrozawór kzfr?

       2/ analiza pracy czujników ;

           a/ temperatury cieczy oraz powietrza wlotowego;

                  - mające decydujący wpływ na dawkę paliwa 

  VI/ Po pozytywnym przebiegu pomiarów j/w dokonać ;

          - analizy napięć sond lambda na Pb; 

          - korekt wtryskiwaczy benzynowych,

 

Wówczas jak wszystko będzie OK, można przystępować do strojenia lpg     

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2022 o 11:12, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: pkt 5.9 - Prezes

 

Tak koło kfzr sprawne nowe, dzięki za podpowiedzi zrobię jak mówisz tylko jakiegoś kumatego mechanika muszę znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 Zgadza się żeby dobrze wystroić lpg musi być wszystko dobrze na PB. Dlatego ja zawsze przed strojeniem lub poprawą lpg przejeżdżam z pół zbiornika na PB i obserwuję STFT i LTFT czy się poprawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!