Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z inteligentnym ładowaniem Laguna III 2.0T


DDarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna cieszę się nowym nabytkiem jakim jest Laguna III i na starcie przydarzają się problemy (chyba) elektryczne. Do rzeczy - wymieniłem akumulator bo stary był już słaby (ciągłe komunikaty o rozładowanym aku) więc kupiłem Boscha S5 74Ah, który wydawał się być ok (stary ori Renault miał 70Ah). Na drugi dzień oddałem autko mechanikowi - wymieniał sprzęgło + poduchy silnika i skrzyni, więc aku był poza autem przez 2 dni. Po odebraniu go zaczęły się problemy - błąd na desce "Usterka ładowania akumulatora", który raz się pokazuje a raz gaśnie (różne interwały, czasami przejedzie 20km bez komunikatu, a czasami nawet na zimnym silniku wywali po zapłonie i tak może być nawet przez 20km). Więc spoko, wracam do mechanika i diagnoza padła na alternator - luz, regulator napięcia wymieniony na ori Valeo i sprawdzony - jest ok, ładuje tyle ile się mu poda. Jednak po tym błąd dalej pozostał. Gość który robił alternator pomierzył napięcia i stwierdził, że autko ma owiane złą sławą inteligentne ładowanie... Wszystko byłoby spoko, tylko nawet z tym systemem nie powinien pokazywać mi się komunikat na desce z usterką ładowania prawda ? Możecie coś doradzić, co sprawdzić itp ?

Dodam, że na internecie jest cała masa podobnych wątków dotyczących Megane i Scenic (z brakiem rozwiązania), jednak nic o Lagunach. Do tej pory (bez żadnych rezultatów):
- regulator nowy

- aku nowy (moje Renia ma inteligentne ładowanie, ale nie ma systemu Start/Stop, więc nie mam pojęcia czy powinien być założony koniecznie aku EFB i to jego wina ??)

- kabel od alternatora był sprawdzony i ok

- wydarłem moduł odłączania aku i od nowa podpiąłem myśląc, że nie wpieli jakiejś kostki do końca lecz bez efektu

- dobrałem się do UCP oraz sterownika silnika żeby "docisnąć" kostki

- za każdym razem gdy wyskoczy na desce ten błąd to w komputerze pokazuje się błąd "Nieprawidłowe sygnały UCP z sieci multipleksowej", ale nie jako błąd stały tylko sporadyczny

- jeśli wszystko jest ok to napięcie wynosi 13.7 - 15 więc jest super, ale jak wywali komunikat to napięcie wynosi 11.8 - 12.5

 

Możliwe, że po wymianie aku lub po tym jego wypięciu na 48h trzeba udać się do ASO żeby coś zaprogramowali ?? Jak dla mnie wszystko jest ok, tylko to inteligentne ładowanie tak dziwnie działa, ale jestem już głupi przez ten błąd, który pojawia się i znika jak chce (czasami rzadko, a czasami na minutę i znika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć, że nie jestem sam... W Megane wiem, że występowało kilka rodzajów alternatorów i jeśli padał regulator napięcie to znalezienie odpowiedniego zajmowało sporo czasu (i funduszy niestety), a w Lagunie nie było takich wymysłów z tego co wiem. Kolego, również masz inteligentne ładowanie mam rozumieć tak? To chyba zmora wszystkich nowszych Renówek. Gdyby nie komunikat na desce to najpewniej nikt nie zwracałby na to uwagi, bo ten system tak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to ewidentnie pasuje na wiązkę wpinaną do regulatora napięcia - miałem taki przypadek w Megane II, tylko tam było inaczej: licznik informował o braku ładowania a podwyższone napięcie w instalacji było. Kabelek był sprawdzany miernikiem, ale dopiero podmiana na nowe przewody rozwiązało problem.

Więc problemem są wiązki. Problemy z siecią multipleksową nie pomagają w rozwiązaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem z siecią multipleksową wyrzuca w momencie pojawieniu się tego niskiego napięcia w okolicach 12V (czyli gdy inteligentne ładowanie stwierdzi że Aku jest już dobrze naładowany). Kabelek od regulatora również sprawdzałem ale wydaje się być w miarę ok, dodatkowo problemem nie jest licznik bo takie same wyniki daje miernik, że w tym momencie rzeczywiście napięcie jest tak niskie. Zobaczymy co powie dosyć dobry elektryk w okolicy. Jeśli to nie pomoże to chyba udam się do ASO i oni może coś mogliby wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M III z 2009 jak i Laguna III ładowanie nigdy nie powinno spaść poniżej 13,4 V. W tych samochodach cała inteligencja polega tylko na tym, że po chwilowym ładowaniu rzędu 14,8 - 15 V napięcie ładowania spada do bezpiecznych 13,2-13,8 V. 

Inna sprawa występuje w najnowszych M III (2014 wzwyż) gdzie był stosowany system ESM i tam alternator był chwilowo "odłączany" od akumulatora podczas np. przyśpieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa spotkałem się z opiniami na internecie, że komputer właśnie może odłączyć całkiem ładowanie jeśli chwilowo Aku jest naładowany chyba powyżej 80 lub 90 %, choć nie wiem ile w tym prawdy... Ale jeśli tak by miało być to miałbyś / miałabyś jakieś sugestie co w takim wypadku może być uszkodzone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DDarek napisał:

Jak dla mnie wszystko jest ok, tylko to inteligentne ładowanie tak dziwnie działa, ale jestem już głupi przez ten błąd,

 który pojawia się i znika jak chce (czasami rzadko, a czasami na minutę i znika).

Należy poddać auto pod clipa;

    - a szczególnie alternator,

Istotne jest też stan paska napędu alternatora oraz jego naciąg

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek alternatora jest nowy bo mechanik robił mi rozrząd to i od razu z kompletem części to też poszło :)

Test alternatora pod clipem poszedł pomyślnie - pół minuty około 15V i pół minuty około 13V. Dodatkowo przetestował mi znajomy moduł odcinania Aku bo taki test również można wykonać pod Clipem i wtedy w momencie jest odcinany prąd Aku czyli cały prąd w kabinie znika i to też pozytywnie przeszło...

Znajomy który ogarnia kodowania itp podpytał trochę w branży i dowiedział się, że miał podobne problemy i wtedy winne były ugięty styk od ECU (w Lagunie 3 to chyba ten obok Aku obok modułu odłączania Aku bo są tam 2 komputerki (?)), a drugi problem to był uszkodzony UPC. Jednak z racji że tylko czasami tak wyrzuca to możliwe żeby to była wina UPC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, DDarek napisał:

spotkałem się z opiniami na internecie, że komputer właśnie może odłączyć całkiem ładowanie jeśli chwilowo Aku jest naładowany chyba powyżej 80 lub 90 %, choć nie wiem ile w tym prawdy...

W tym jest zero prawdy. Przez 5 lat jazdy z wpiętym woltomierzem do zapalniczki nigdy napięcie nie spadło poniżej 13,3 V nawet w trasie ponad 1200 km. Oczywiście mowa o samochodzie bez systemu EMS (Energy Smart Menager) stosowanym po 2014 roku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, u mnie spada w okolice 12 raz na jakiś czas (rzecz jasna w końcu wraca do normy). Wiecie może w jaki dokładnie sposób sterowane jest inteligentne ładowanie ? Bo rozumiem, że UPC -> regulator napięcia -> moduł odłączania Aku ? Czy też jeszcze coś bierze tutaj udział ?

 

Zastanawiam się również nad tą możliwą usterką UPC... tylko jakaś rozpiska tych wszystkich kostek by się przydała chcąc dokładnie sprawdzić te połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż pod Clipem pokazało typowe usterki ze zwarciem oświetlenia dziennego, ale to wszystko przez to że mam ledy zamiast zwykłych żarówek, a błąd odnośnie sieci multipleksowej to już w silniku błąd. Pod komputerem Delphi wyskoczyły w module UPC 2 błędy jednak nieznane kody usterek więc kto wie co go dalej boli przez to. Może serwis ASO jest "lepszy" w te klocki w sensie odczytu tych błędów, bo sam nie wiem... Usterka jest sporadyczna a nie że cały czas jest zły prąd ładowania to pierwszy winowajca to jakieś połączenia elektryczne chyba... W poniedziałek podjadę do elektryka i zobaczymy co powie, może coś posprawdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!