Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z inteligentnym ładowaniem Laguna III 2.0T


DDarek

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby wyciągnąć skrzynie w lagunie trzeba zdemontować całą lewą stronę włącznie z UPC. Mogło się zdarzyć, że przewód sterujący do alternatora jest złamany i powoduje przerwy w sterowaniu alternatorem. Przy teście obciążenia miałeś sprawdzane ale akurat nie wyskoczylo. W ulotce jest to szumnie nazwane inteligentnym ładowaniem, gdzie cała inteligencja polega na ograniczeniu obciążenia alternatora ( z wyjątkiem L3Ph3). Z którego roku to auto, bo kto wymienia sprzęgło ( może dwumasę i wysprzeglik) w połowie jego przebiegu?. To samo dotyczy poduszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna z 2009 roku, 141kkm przebiegu. Zawsze chce mieć autko na tip top zrobione więc dla pewności wymieniłem sobie od razu poduchy ? dwasa jeszcze jest dobra, wysiadło sprzęgło (ślizgało się) bo zrobiłem w nim nową mapę silnika, z nowym sprzęgłem rzecz jasna ślizgać nic nie będzie.

 

W plikach wrzuconych przez aniewa jest opis całego UCP dla Megane/Scenic 3, ale wyglądem jest identyczny do tego z Laguny, więc o ile nic nie pozmieniali to mamy nawet numerek pinu który odpowiada za sterowanie altkiem. Tylko tutaj rodzi się problem - w jaki sposób sprawdzić sterowanie Aku ? Bo podpięcie miernika pod piny i czekanie aż pojawi się błąd to mozolna praca (wczoraj przejechałem 50km i nie pojawiło się ani razu więc to trudne). Ale też jeśli mówisz o ułamanym kabelku to chodzi tobie o ten który jest wpinany do regulatora napięcia tak ? I z drugiej strony idzie on chyba bezpośrednio do UCP (jego miejsce to chyba miejsce w UCP oznaczone jako "bitowy sygnał alternatora" )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - mówię o tym przewodzie, a mierzy się płynący w nim prąd. Bez tego połączenia alternator wytworzy tylko energię szczątkowa, którą nie jest wstanie pokryć zapotrzebowania samochodu i napięcie w instalacji spadnie poniżej 13V.

Jest jeszcze podobny przypadek, gdy jedna z diod mostka prądowego stanowi przerwę. Wtedy rosną tentnienia i łatwo to wykryć oscyloskopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie za zainteresowanie tematem. Po weekendzie odwiedzę elektryka żeby pomierzył mi te wszystkie napięcia + udam się do ASO po oryginalny aku (ten z EFB) i zobaczymy czy to pomoże. Możliwa jest również usterka UCP, ale nim już zajmę się jeśli potwierdzone zostanie prawidłowe działania przewodów i altka.

 

Wiele osób ma te problemy więc może uda nam się tymi próbami pomóc im wszystkim ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że zwykły ? Dodam, że posiadam wersję nadwozia Coupe z bogatym wyposażeniem (grzane fotele, pełna elektryka itp, choć nie wiem czy to coś zmienia) no i poprzednim aku jaki miałem był ten oryginalny Renault Hi-Life czy jakoś tak 70Ah, a na internecie można zobaczyć, że jest on wyposażony w technologię EFB. Ten nowy to zwykły bez żadnych technologii Bosch S5 74Ah i znajomy z ASO grupy VW poddał jako pomysł, że może być wymagany ori aku, który możliwe, że może potrzebować zakodowania jak ma to miejsce w rocznikowo identycznych BMW / VW itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewności nie mam. Danych trzeba szukać po vin. W wersji z EFB przy zmianie trzeba zapisac odpowiedni Aku. Dla takiego wszystko się zmienia. Ja go znam w lagunie od 2013 r  i współczuję użytkownikom, którzy wymieniają co 3-4 lata, użytkując auto na codzień.

 

Mój kolega miał to Monaco GP z Twoim silnikiem. Sam sprowadził rozbitka z Francji. Zdążył naprawić i cieszył się jak po roku ukradli go na lawecie. Były wodotryski i problemy z wolnymi obrotami. Chyba pierwszy taki w Bydgoszczy. Dalej o Renault nie chciał słyszeć, bo więcej w niego włożył niż odzyskał i nawet nie pojeździł. Wyglądał bosko i pewnie pojechał na wschód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana nawet co te 3 lata to nie problem, byle błędami nie sypało. Kurcze no ciekawy temat... Będę musiał pogadać z elektrykiem + ASO, bo jeśli to tylko kwestia Aku to błachostka, choć pewnie to nie będzie jego wina, ale trzeba próbować. Jeśli spotkałeś się z programowaniem nowego Aku to mógłbyś powiedzieć o tym coś więcej ? Jakie będą błędy jeśli ktoś tego nie zrobi, wymiana tylko na ori akumulator, czy jeszcze jakieś inne ciekawostki ? Z pewnością w przyszłości komuś przydadzą się takie info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu na forum są wykresy odnośnie sterowania ładowaniem dla M4. Dużo ciekawych rzeczy jest na RLKP, ale tam się trzeba zarejestrować - polecam odnośnie Twojego ilościowo nikłego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To "inteligentne" ładowanie przynajmniej u mnie to problem i przypuszczam że u wszystkich którzy w większości jeżdżą po miastach brak długich odcinków jazdy. Właśnie dzisiaj zmierzyłem swój akumulator testerem do akumulatorów (chińszczyzna) i wyszło że akumulator dysponuje napięciem 12,38 prądem rozruchu 445 A ( nowy 540 A ) jest naładowany w SC 63% i SCH stopniu zużycia 60% rok montażu/produkcji jesień 2019 przed zimą na ful naładowany. Wniosek z tego taki że inteligentne ładowanie nie daje sobie rady z ładowaniem naszych akumulatorów i koniecznie trzeba je doładowywać jak się chce przedłużyć życie akumulatora. Jak najszybciej swój akumulator wyciągam z samochodu i ładuję by się nie skończyło niespodzianką w najmniej oczekiwanym momencie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Sylwek54 napisał:

Wniosek z tego taki że inteligentne ładowanie nie daje sobie rady z ładowaniem naszych akumulatorów i koniecznie trzeba je doładowywać jak się chce przedłużyć życie akumulatora.

Trudno się z tym nie zgodzić.

Ma mniej obciążać silnik, ale my użytkownicy poniesiemy koszty tej ekologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!